->Om bloggen ->E-post till Ingrid ->Följ mig på Twitter

måste man flytta till UMEÅ för att ta SM guld?

2007-04-19 @ 23:26:59
Nej... det måste man inte men... chanserna ökar ju förstås *lol* 
Martina Söderqvist  har redan tagit ett SM guld med sitt ÖSK... det låter nästan som om hon var tvungen att komma hit för att kamma hem en medalj...
Nä... Marina kan det där med SM guld sedan tidigare
VF:
Martina hade slutat
Martina Söderqvist, 31, fick också uppleva en sportslig renässans när hon valde Iksu.
-Jag hade lagt av, bestämt mig för att sluta?jag hade hade ingen motivation kvar längre, säger Söderqvist som till slut föll för studentklubbens locktoner.
Precis som Elin Magnusson har hon inte behövt fundera och våndas över sitt klubbval.
-Jag var less och det var tungt förra våren, men nu har jag fått vara med om en fantastisk resa och det har gått så otroligt fort, säger Söderqvist som dessutom levererar de mål hon värvades för att göra.
I vinter har hon smällt in 25 stycken i Iksu-tröjan. Endast Sara Kristoffersson, Hermine Dahlerus och Maria Jakobsson är värre i elitserien.
- Jag har ju spelar i Ö-vik i närmare 15 år och nu så här med lite distans är jag glad att jag tog den här chansen, säger Martina som halv-aviserat om att det kan vara färdigspelat.
-Men just nu tänker jag bara på lördagen, men det är väl ingen hemlighet att det är och har varit jobbigt att pendla till och från Ö-vik.
Resorna kan bli guld värd
Den här säsongen har reskamraterna Magnusson och Söderqvist kuskat tre gånger i veckan längs E 4:an för att träna.
-Vi kommer fram exakt när träningen börjar och måste gå tio minuter innan för att hinna med bussen tillbaka. Men det var ett pris vi valde att betala eftersom vi visste att det fanns chans på guld, säger duon samstämmigt.
På lördag kan den slutgiltiga belöningen komma.
Resorna kan därmed bli guld värt.

Slut citat VF

Vet ni... lokalpressen skriver mer om damernas final än innebandysajterna... skills VF och VK
detta trots den där matchen ... UIK-Arsenal som jag skrev om igår och som ... magazinet skriver om idag ....

Dagens fråga... måste man åka till UMEÅ för att ta ett SM guld?
Nä... men chanserna ökar *ler*


Inatt drömde jag att Sydner flyttade in i den del av huset jag renoverat under veckan...  till bostadslösa (redan bokat av annan *ler*)
Hon klev in genom dörren och började fixa ... hon byggde en duschkabin och hade sig.... gjorde allt för att stoppa henne men hon bara "körde"
I förådet flyttade hon om alla lådor så det stod i bokstavordning....
Hur kan man drömma något så dumt?
Tänk om det var en sann dröm... Sydner till UMEÅ...
Hör av dig i såfall... vi kanske kan klämma in dig på övervåningen... i uthyrningsdelen är det redan bokat *ler*

Nu ska jag sova igen...  inte drömma om Sydner

Såg Mirjas buss komma hem från Borga... alla såg så trötta ut... tur att hon slipper spela SM final i år... blir inte förvånad om hon gör det snart... spelar en SM final eller ett VM
Kul att hon fick utmärkelsen "årets målvakt"

Mirja... se till att blogga nu då... du ligger efter..

Från en innebandyblogg nära dig: Må så gott.
©Ingrid i Umeå. Åsikterna i innebandybloggen är författarens egna och inte nödvändigtvis hela Innebandy-Sveriges. Kom ihåg att hänvisa till källa.

feedback
Postat av: Ingrid

Ok såg min granne som är äldre än dig, men "yngre" gällande antal terminer *ler*
Läste det där med dian klädbekymmer... synd att jag inte visste det... har svart bälte i shopping *ler*, nä inte längre men just bankett kläder råkar det finnas hör men INGA spetsar eller glitter saker... man kan ha annat på sig och passa på en bankett ändå
Nästa år... så du själv är i Globen (som målvakt) så hör av dig INNAN så fixar vi det *ler*

2007-04-21 @ 19:57:12
URL: http://innebandyenligtmig.blogg.se/

feedback:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (frivilligt)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Bults blogg

Nordströms blogg