->Om bloggen ->E-post till Ingrid ->Följ mig på Twitter

Om personliga åsikter å sånt

2007-04-01 @ 17:10:57
KÅSERI & KRÖNIKA
Det är skillnad på kåseri och krönika. Kåseriet kan vara mycket personligt och handla om nästan vad som helst. Krönikan tar upp ett konkret och gärna aktuellt ämne ur en tydligt personlig synvinkel. Det gemensamma är att båda texterna är personligt skrivna och uttrycker personliga åsikter.

Dagens fråga:
Vilka personliga åsikter ska jag kommunicera idag?
Vem vill veta vad jag tycker?
Verkar vara en del.... kollade just statestiken... oops


Så här säger lagen: (regelboken)
Särskilda målvaktsutrustning 1) En målvakt får inte använda klubba.
2) En målvakt måste bära ansiktsskydd. Ansiktsskyddet ska vara försett med IFF:s
godkännandemärke.
Detta gäller endast när målvakten befinner sig på planen och spelet pågår. All åverkan på
ansiktsskyddet, utom målning, är förbjuden.
3) En målvakt får använda vilka kroppsskydd som helst, men utrustningen får inte
innefatta delar avsedda att täcka målet.
En målvakt får använda handskar av tunn femfingersmodell. Klister är förbjudet, liksom alla former
av friktionshämmande medel. Inga föremål får förvaras på eller i målburen.  Personlig åsikt:Målvakter borde inte ha hjälm: nog tycker jag att Domjej kunde spela UTAN hjälm, det skulle då jag om jag såg ut som han *ler*? Irriterade mig under OS ifjol för att Lundqvist  hade dragit ner sin hjälm över huvuden.... och det nästan hela tiden.... man få passa på att titta när de dricker
Hur kom jag på att skriva det där? Jo...
Läste att någon (en blogg jag gillar och läser ibland... kan inte länka dit då jag i villervallan inte hittar den) blev upprörd av att det finns de som kommenterar damernas utseende när de ser matcher... men hallo... Är det fel??
Jag tittar ju... kommenterar killar ibland.... är det förnedrande? Är jag en sämre läktarnörd än de som bara tittar...
Om vi inte funkade på det sättet... kollar in andra könet skulle det inte bli några barn... inneandyn skulle dö ut....
inom 15 år.... Vill vi det? Ojojojoj, där fick jag till det... suck... är trött och virrig....

Det finns 1000 andra sätt att ge dam-innebandy status...
Kan göra en lista senare... har inte tid nu... ska upp 07 imorgon och inna jag har formulerat alla "innebandyenligtmig punkter" är... det kört.

/En innebandyblogg nära dig, alltid.
©Ingrid i Umeå. Åsikterna i innebandybloggen är författarens egna och inte nödvändigtvis hela Innebandy-Sveriges. Kom ihåg att hänvisa till källa.

feedback
Postat av: Jag igen

Inte B blogg, rolig läsning
Snygga tjejer är mumma, de gör inget om de är duktiga med klubban
Ska du och Koppen vara bisittare i Globen?
Läs http://www.innebandy.se/

2007-04-01 @ 21:31:44
URL: http://www.innebandy.se/

feedback:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (frivilligt)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Bults blogg

Nordströms blogg