->Om bloggen ->E-post till Ingrid ->Följ mig på Twitter

Västerbotten bäst i landet på motion... är det någon tröst?

2007-04-23 @ 14:16:48
Lunchblogg... sen lunch.
Vårt län är bäst på motion i HELA landet... 78% motionerar en gång i veckan och 18% motionerar varje dag....

så står det i dagens VF ... alltså en av våra lokaltidningar vardagen efter UIK förlust mot Arsenal och IKSU silver
Jippie... bäst i Sverige!!!!
Nåja... bra försök va? Hur känns det för en supporter idag... två dagar efter silvermedalj?

SURT!!!

IKSU är inte sämre än Rönnby... Rönnby presterade bättre och ... ja... därför är de bäst i Sverige... de slutade aldrig spela innebandy så Rönnby är bättre än IKSU hur man än vrider och vänder på det.

Det var inte mitt lag som förlorade.... jag menar inte de lag jag är van att se... som jag lärt mig tycka om som engagerat mig på olika sätt... de såg nämligen inte ut att ha roligt... kanske har jag fel
Såg glädjen rinna ut genom golvet under spelarna...  och jag ville vara där och hjälpa dem... peka... där är den... spelglädjen .. plocka upp den och ... köööööör!
Gör som vanligt ... förlora inte er själva nu... sträck på er brudar.
Men jag satt hemma i soffan... våra tre platser i Globen var ... antingen tomma eller så var det någon som tog chansen och satte sig där... någon som kanske jublade när Rönnby började se luckan i målburen inte bara Tessan målvakten ... som i lördags tog andan ur hela innebandy Sverige.
Rönnby ...  tänkte inte bara... de spelade innebandy  efter IKSU 3 mål... starkt gjort.

Gratulerar Rönnby en gång till... Skills Rönnby ni gjorde det!


Ärligt talat... en massa känslor finns... barnsligt kanske... det finns det som är viktigare än innebandy... massor med saker...  men ....  sporten älskar jag, spelarna och tränarna stöttar jag ... respekterar och ... beundrar... laget
I lag finns spelare jag verkligen tycker om ... både på och utanför planen
 Klart det finns känslor... här kommer ett försök att beskriva... kom ihåg... alla känslor är tillåtna

Matchen gjorde sig bra i TV...  mycket folk och bra PR... vissa sekvenser i matchen finns kvar i "braiga minnen arkivet"... ser hellre mitt lag förlora än ser en riktigt tråkig match... vet inte om det gäller just den här matchen *ler* men... annars är det så

Stolt... UMEÅ är i fokus... silver till Sveriges innebandy huvudstad silver är bättre än Brons *rynkar på näsan men försöker le*



Sedan blir det svårare...
"lite si och lite så"... brukar 10 åringen säga när maten inte är god:).
Känslorna jag haft är besläktade med följande situationer... varning... tar ut svängarna *ler*.
Bestulen... som när någon stal min dator på Finnkampen  den återfinns men...allt är raderat ... även om själva burken är tillbaka... ja ni som BEHÖVER er dator förstår nog... lite kränkt åxå.

Typ skam... skäms lite ... bland annat för att en av mina kunder lovade gå in med 50 000 nästa år om IKSU kammade hem guldet... nu ska jag alltså ... fråga "hur blir det nu då?" 

Svek... alltså... att bli sviken ... av någon man litar på... Ni sa att ni skulle spela på tre femmor... spela ert spel men...
Tomt... som när barnen åkte till USA i tre veckor i somras.

Pinsamt... som när jag la soppåsen i bilen i förvirring.. skulle sedan skjutsa en kund till flyget på eftermiddagen och det var 25 grader varmt ute...

Snopen/sur... som att få parkeringsböter ... alltså mer... ja hur känner man då? Inte kan man bli arg på någon annan i alla fall.. hur det här ska kunna appliceras på SILVRET och mina känslor är svårt... men ni vet... känslor är svårt.

Medkänsla empati... för spelarna som satsat så hårt och visste att de hade kapacitet ... ändå blev det så här.

Besviken, arg, sur, irriterad, sorgsen, förvånad, ledsen ja...hela spectrat men... det var igår "här kommer alla känslorna på en och samma gång".

Tränarna borde ha tagit lärdom av europacupen... hjälpt spelarna att bryta den där känslan   ... "oj himmel så bra det går för andra laget ... det här känns inte bra eller roligt".
De såg ut att tänka så....
men hallå... tänkte jag... coacha nu då...
Att ta timeout är inget nederlag... det är ett bevis på att man SER en trend och agerar... tar ansvar.
SE ANAYSERA OCH ÅTGÄRDA


IKSU är inte sämre än Rönnby... Rönnby presterade bättre och ... ja... därför är de bäst i Sverige... de slutade aldrig spela innebandy.
Vill ge en Rönnby straffskytt en eloge  .... att våga klappa igång publiken är modigt men såååå bra för sporten... TV sändning.... härligt ....Carlbom stilen  ... han gjorde så på Finnkampen... och även om han missade just den straffen .... vann han åt sporten ... bra reklam enligt mig.

Frida Eriksson... får åxå en eloge... backen i IKSU som ännu inte kommit helt till sin rätt... har en känsla av att det finna MER hos henne... Tror på henne, stenhårt.
Hon gjorde en bra match... synd att hon inte tryckte in ett mål, hon var värd att avgöra matchen... ja ja ja... Rönnby var bättre jag vet... men tänk om.

MINI... snygg straff... exakt som mot Balrog borta förra året... det såg säkert ut även då... tvivlade inte på #3... hon sätter den sa jag till 10 åringen och ... det gjorde hon. Tänker jag på det så... känns det .... bra.

Så... nu har jag skrivit av mig...
Orkade du läsa så här långt har du chansen att vinna tre outnyttjade Globen biljetter:)
skicka ett mail till [email protected]


"Det är roligare om man har kul" som jag brukar säga.

Kolla in den här spegeln om du är måndags deppig:

Från en innebandyblogg nära dig: Ha dé!
©Ingrid i Umeå. Åsikterna i innebandybloggen är författarens egna och inte nödvändigtvis hela Innebandy-Sveriges. Kom ihåg att hänvisa till källa.

feedback
Postat av: Svenssons

köper biljetterna på stående fot, vad ska du ha för dem?
Roli läsning , tack för du orkar dela med dig till oss
Du äger hårt "morsan"
/Fan-s-klubben

2007-04-23 @ 21:50:19
Postat av: Ingrid

Det är en utlottning, man kan INTE köpa dem *ler*, du är inte ensam om att vilja ha dem,har fått flera mail idag så... håll tummarna
Var ska jag skicka biljetterna om du vinner? /I

2007-04-23 @ 22:16:33
URL: http://innebandyenligtmig.blogg.se/

feedback:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (frivilligt)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Bults blogg

Nordströms blogg