->Om bloggen ->E-post till Ingrid ->Följ mig på Twitter

Frida Stenvall... Mössan av!!!! Och 3+2 Tuominen

2007-12-15 @ 22:38:50
Angående Finnkampen

hallå.... oj vad Umeå spelarna är på tårna i sex mål är de inblandade ....
1:a
Ina Rhöös* ass. när kungen Jakobsson gör 0-1
Eiremo skickar ett pass till Sanna T = 0-2
0-3 kan Umeå inte ha varit inblandade i... det fixade hon själv... Hermine, vem annars?
0-4 Hermine igen och inget Umeå inblandat däremot E. Lindström som f.ö är målgörare
1-4
1-5 Inget Umeå
1-6 Viktoria Umeå Vikström ass. Susanna T
1-7 Viktoria IKSU Wikström ass. Captain Ekblom
1-8 Susanna Tuominen via Frida Stenvall
1-9 Stina Näktergal (ÖIB= nästan Umeå *ler*) gör mål och bollen får hon av Hanna Lundström.
*= tillhör IKSU men spelar utomlands.

Straffar....
Frida och Susanna Tuominen sätter två var....

Ursäkta mig men Frida Stenvall tidigare Eriksson har allt annat än haft flyt i ett par år...
har varit fundersam över att hon använts i PP i vissa matcher men annars suttit på bänken, visst var det så förra året?
Kändes inte rätt .... men det är lätt att sitta på läktaren... man har noll koll... typ..... kanske gjorde hon kassa träningar. Är så glad att Vaara ger henne förtroendet... mitt skulle hon ha fått redan förra året och året innan för Frida är en unik spelare.
Har skrivit om det förut... när hon ibland STOD på bänken när andra som blivit satta på tillväxt kröp ihop och såg ledsna ut... i period paus gick hon ut och drog iväg skott... hela hon sa JAG KAN JAG VILL JAG SKA... och hon hade rätt *ler*.


Gör VÅGEN för Frida, om jag fick välja en julklapp till Frida så skulle det bli SKADEFRI men ... sånt kan man ju bara önska ... inte ge bort.

Susanna Tuominen är ändå enligt protokollet den som är kung i dag....
2 straffar 2 mål och 1 ass. = 5
Grattis , hon  vinner poängligan...
men IKSU gör 9 p varav två är i Finnkampens andra gren ... straffar.
Hermine 2p
Ekblom 1p
Eiremo 1p
Stenvall 1+2

Tuominen 3+2
Jakobsson 1p
Ina 1p
Lundström 1p
Nilsson 1p
Lindström 1p
Wikström 2p
Scheer 1p
Näktergal 1p

Måste korra sedan, dottern kallar

har jag skrivit något tokigt... en blogg är en blogg.... hm... ja min i alla fall.


Till sista
Stina Näktergal, de som inte fått se henne spela ... stackars er. har njutit max i de tre matcher jag har haft förmånen att se henne i år.
Trodde hon skulle få lida för att hennes bror fått förtroendet att leda blågult.... Näktergal vill jag se mer av.


Näktergal och Stenvall har båda gift sig i sommar... verkar vara ett framgångs koncept. Kärlek gör innebandyn gott och tvärtom.

Uppdaterar efter att ha läst M Fasth blogg
Ikväll måste han ha varit på sitt allra bästa blogg humör, han måste ha haft ett leende på läpparna medan han skrev. Gillade speciellt hans avslutning.
citat:
Det var kort sagt en trevlig lördag i Tammerfors. Visst är det ett steg bakåt för världsinnebandyn när världsettan mosar världstvåan. Men en sak är säker: Det är inte Sveriges problem! slut citat


Hm... nej han har nog rätt... det är inte sveriges problem. 
"kan jag rå för att jag är bäst" sa min dotter med stor glimt i ögat här om dagen... nej... kanske kan vi inte rå för att vi är bäst.
Förra årets finnkamp var roligare... då fick man vara på plats... matcherna spelades i Skycom som ligger typ... nära mig. Det var kungligt att Umeå fick vara värd för Finnkampen förra året.
Hoppas det inte var sista gången.

/En Innebandybloggare nära dig
©Ingrid i Umeå. Åsikterna i innebandybloggen är författarens egna och inte nödvändigtvis hela Innebandy-Sveriges. Kom ihåg att hänvisa till källa.

feedback

feedback:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (frivilligt)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Bults blogg

Nordströms blogg