->Om bloggen ->E-post till Ingrid ->Följ mig på Twitter

Tack Göransson och känslor i Sparbankshallen

2007-12-04 @ 09:19:01
Göransson
Hm... det verkar som en plats i Blågult var vad Rappel behövde... han ägnade sig åt spel, inte gruff
Kan ha fel förstås även om jag inte har det så ofta *ler*...
Att få bekräftelse kan göra att man växer... och slutar gruffa det har man sett förut.
Nu finns det kanske en chans att jag själv kommer att kunna njuta av hans spel... och slippa reta mig på "fulheter"... vid två tillfällen har jag suttit FÖR nära spelarna och hört hans grodor ... Lite Jämtin över det hela... men mindre sofistikerad ...
Hoppas Rappel har bestämt sig för att tygla sitt humör en tid framöver... för min skull *ler*
Men som sagt, tror vi kan tacka Göransson om grabben vill växa som människa
Att få förtroende gör som sagt ofta ...att människor växer.

Nu är Täby på G,
De jag såg matchen med mig sa att "nu har jag  vant sig vid vinkeln"... härligt... nu kan vi ägna oss åt spelet.

Det är några lag som fått en speciell i hjärtat Warberg är ett av dem... de spelar rolig innebandy, är kungar på plan utan att vara dryga... men idag.....
Eskinen skulle behöva ett par svidande förluster för att komma ner på jorden igen ... är han inte lite väl kaxig... han MÅSTE provocera.
Crosschecking ... lågt... det var inte ens spel
Nåja Dalbjer gjorde en kass match... snacka om att ha problem... trotsåldern?

Bli inte övermodiga nu Warberg. Ödmjukhet är en tillgång... nåväl det finns många i Warberg som inte är kaxiga, Svensson är fortfarande en favvo ...
Lisa som såg förra TV matchen med Warberg sa "men han är ju inte ens snygg" ha ha... "Är han inte" sa jag förvirrat som inte tittar på hur spelarna ser ut... utom på Pixbos målvakt... han är snyggare med hjälm *skojar*
Nä det där var bra trams... Edlund, Gurra (ja nu har han ju slutat) Svensson hör till favvisarna... och Westling när han är på hugget... Har aldrig funderat på hur de ser ut.... Peter C i Pool, är han snygg?
Fick helt klart bakläxa av Lisa, man MÅSTE titta Ingrid du är onormal.


Johan Lundqvist fick vara sist på bollen igår, orättvist... han såg inte ens ut att vilja måla
Var han inte blek? "Men vill ha bollen då" sa S som höll på caprio... det gör han alltid....
Man håller ju på de coolaste brukar han säga... hm... MODO, Liverpool, Täby IKSU  är hans lag...
Coola? Jo men de måste ta för sig, kliva fram
Oops, IKSU har inte gjort sig förtjänta av att nämnas när det gäller att ta för sig... även om de förlorade mot Pixbo i helgen... Kul att Madde klev fram i Pixbo... enligt mig har hon aldrig kommit upp i samma nivå som den tid hon spelade för IKSU... då var hon verkligen kung. Andra kanske inte håller med, hennes innebandy har säkert utvecklats men just drivet och överaskning momenten, flytet... har hon nog inte haft.
Min syn på Madde har säkert att göra med de höga förväntningar jag haft på henne... himmel vilken talang

Innebandy i övrigt
Straff utdömdes för låsning av klubba på sonens match, det var han som orsakade straffet... helt rätt av domaren att öka kraven när spelarna blir äldre. Straffen blev ett baklängesmål och S såg allt annat än nöjd ut när han bytte... riktigt arg på sig själv.
Även om de vann matchen trodde jag att han skulle älta detta när vi kommit hem men något stort hände, han fick en armbåge mot munnen under matchens sista minut... det såg ut att ha tagit ordentligt för det blödde rejält. Mamman höll sig i skinnet .... försöker verkligen låta honom bli stor. Domarna hann inte se vad som hände och S satte sig på bänken.
Att få en armbåge mot munnen blev matchen höjdpunkt för sonen, att blöda ur munnen och få en fläskläpp är visst coolt... fick tvinga honom att skölja bort blodet och kyla...
Tänk... hade inte en aning om att blod och fläskläpp kunde vara något positivt. Alltid lär man sig något *ler*
S är en kille som vill prata om matcher, både sina egna och sådana vi ser på TV... ibland är det tröttsamt.... i alla fall under pågående match. Hans pappa är inte sport intresserad så ofta ofta ringer S för att "prata igenom" matcher. Ganska kul att få vara den han pratar med, i smyg tycker han nog att det är lite coolt att hans töntiga morsa har samma intressen som han.
Efter matchen i söndags satt vi en och fika, han pratade ingående om matchen och straffen kom på tal.
Grabben har humor
"det var inte mitt hel, jag kom bakifrån och han hade nästan hög klubba... när jag hann i kapp honom tryckte han ner klubban"... ha ha ha ... ja, klubbor kanske kan leva sitt eget liv. "man kan ju inte bråka på domaren för en sådan sak"
Himmel vad vi skrattade

Det är kul med innebandy... nästan jämt

Innebandy i helgen
Förlust för Endre fördel Dalen ... roligt för Umeå och Dalen men..
Endre är ett lag i mitt hjärta, vill att de ska gå bra för dem bland annat för att de är "en riktig innebandy klubb", bor i en region där man fått innebandy på kartan.. Gotland in my <3.... Men Gotland har tappat något... Packalén var med och skapade innebandy feber, profiler som han behövs...
Räkna med mindre publicitet av sporten på Gotland...  Det finns ingen som Packalen.

Visby fans

De var före Dalen med sin sida... långt före, sidorna är rätt olika ... är impad av båda
Mer innebandy fans sidor....
Nog borde Storvreta Warberg, Pixbo, IKSU, Balrog Falun mfl. kunna hålla sig med fans

Nåja, viktigare är att klubbarna sätter fart på sina hemsidor.. några har fart... många inte.

Oj vad mycket det finns att skriva om...
Lovade skriva fem inlägg innan jag lägger av helt
Nu har jag skrivit fyra av dem... eller är det fem...
Måste kolla senare.

Jobb blogg... oops 
/Ingrid från en innebandyblogg nära dig
©Ingrid i Umeå. Åsikterna i innebandybloggen är författarens egna och inte nödvändigtvis hela Innebandy-Sveriges. Kom ihåg att hänvisa till källa.

feedback
Postat av: Dal som lovat

Bra att du skriver, slut int.Är det norrlänska för sluta inte?

2007-12-04 @ 09:57:41
Postat av: Ingrid

Slut int... jo det kan nog vara norrlänska. har tyvärr tappat min dialekt p.g.a allt flyttande.
Kul att du trivs här.
Har lite ny inspiration nu.

2007-12-17 @ 18:47:46

feedback:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (frivilligt)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Bults blogg

Nordströms blogg