->Om bloggen ->E-post till Ingrid ->Följ mig på Twitter

ä lite bög tror vissa, åsså Löven (ingen innebandy idag)

2007-07-08 @ 22:09:30
Lite  bögsnack?  Råkar vara kär i Mark Levengood och är ny kär efter att ha hört Mark i "sommar i P1"... han var sommarpratare... 
Njöt av Mark i två timmar på stranden... vilken kille han är... jo jag är nog lite bög *ler*

Igår var det Pride festival i Umeå, ett av mina barn ville gå med i tåget... hon är underbar ... så oförstörd.... försökte hinna hem från stugan men ... nix.... hon var besviken men jag tröstade henne med att det räcker med att hon tänker på att det är bra att man får vara kär i vem man vill...

När hon var yngre sa hon just så... jag tänker bli kär i den jag vill... det lät bra tycker jag.... men sanningen är den att man lika gärna kan bli kär i någon man inte vill vara kär i... det kommer hon att bli varse vad det lider... och det har inget med dagens "pride ämnet" att göra

Björklöven hade för avsikt att gå med i tåget... eller rättare sagt hade man valt ut ett antal spelare och FRÅGAT dem om de ville gå i paraden i Björklövens namn... tänk er man blir tillfrågad om man vill gå med i Prideparaden för att tvätta bort hockeyn gubbiga stämpel .... några av de tillfrågade spelarna var på semester ... låt "sådär" i mina öron... bra marknadsföring för Löven i media men... blev det ett reklam jippo....? Tanken var god men det finns politiker och organisationer som plockar poäng i sammanhang som detta... det ska man vara medveten om.


Ang barn... en av mina....  hon som tror att  "man får bo med den man är kär i" ... hon vet inget annat stakars barn... hon tror att homosexuella är vanliga människor , obs! är en smula ironisk... ni vet det FINNS de som tror att homosexualitet smittar men mina barn känner killar som bor med killar och tjejer som bor med tjejer. 10 åringen  kom hem från skolan för ett par år sedan och berättade att hon hade förklarat läget för alla i klassen under en lektion i EQ... och hon meddelade att hon sagt "min mamma är nog bög för hon är kär i en kille"---är inte det underbart.


Pride festivalen i Umeå hade "idrotts tema" ... UIK bjöd alla som gått paraden på 4-0 matchen mot Linköping... och så... skulle ju ett par från Björklöven vara med... vet inte om det fanns fler inslag av sport.... 
Det blev ett himla liv om detta med Löven i lokalpressen... speglar samhället i stort.... vi är rädda för det vi inte ... känner oss bekväma med.
Tror inte det skulle blivit så stora rubriker om några spelare i IKSU eller Dalen gick i pridetåget i sin klubb namn... vi räknas inte som antihomosar... Vi är en kärring sport jämfört med hockey...
har varit rätt insyltad i matcho sporten.. älskar sporten men håller mig även där enbart på läktaren....

Har en kompis som heter B, han bor med en man ... han är mitt bästa smakråd när jag ska köpa kläder... han har sagt "du är så jkl straight" till mig... men hallo B... jag är ju lite bög *ler*

Är vi  Gayvänliga? Sveriges modernaste (?)  förbund... med XX% invandrare och XX% damer i styrelsen... är vi så moderna egentligen... ? Kanske... är inte kvinnan med kollen... men... 
Ska skriva klart inlägget om mångkulturella innebandy sverige när andan faller på... var finns alla invandrare?
Utbilda mig gärna med en siffra...
Man ser inte många spelare på elitnivå ...


Till M
Såg att du är lycklig över Liverpools ny förvärv... har alltid varit impad av Torres, respekt  men... vore jag sportchef i Pool hade jag inte lagt pengarna på honom... kan inte sätta fingret på varför han inte känns 100% för klubben...  men många Poolare verkar vara helnöjda så... njut du med... fast du har fel *ler*
©Ingrid i Umeå. Åsikterna i innebandybloggen är författarens egna och inte nödvändigtvis hela Innebandy-Sveriges. Kom ihåg att hänvisa till källa.

feedback
Postat av: Anonym

Sjöstrand skriver om dig ida nästan så det är beröm från honom
du finns inte till hans töntiga topp lista det tycker jag ska du vara stolt över, listor gör de som själva vill bli listade. Din sida hör till de bästa

2007-07-09 @ 21:47:57
Postat av: Ingrid i Ume

Sånt här snack får du ta på någon annans sida
Även om du ger mig creddit för min sida så sabbar du det med de andra du skriver.
ha en skön sommar
Tyck vad du vill

2007-07-11 @ 18:03:41

feedback:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (frivilligt)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Bults blogg

Nordströms blogg