->Om bloggen ->E-post till Ingrid ->Följ mig på Twitter

Dalen utmanar inte IKSU med Rehnström och div annat

2007-06-25 @ 13:31:47
Känner mig snuvad på Ligacupen

jag protesterar .... kan inte åka till Västerås för att se Dalen spela... vad hände?
Blev det här verkligen bra? Inte för mig
Innebandy sveriges ligacup kan ses ... i södra sverige... fast vi vet att i Umeå... har vi kungliga arrangemang
Hur många har lika långt som jag till en ligacupmatch?

Var ska jag lämna in min protest?

Umeå... Innebandyn:s huvudstad (tar det en gång till på slutet... för .... det här men Ligacupen kändes ... trist för oss i Ume... Grattis V-ås)
Himmel så jag bränt mig... har varit tio timmar i solen fredag lördag söndag... och badat... men bara en kort dopp....
Hör att andra haft regn och moln... ni bor på fel ställe helt enkelt.

Jag skulle kunna få mitt intresse att låta innebandy innebandyaktigt .... skottar ofta och gärna, rensar

Jord under naglarna... frid i själen

Det här är ett inlägg om ditt och datt... i god solsting-anda.


Umeå och kanon värvning
Vem ger  bilden om att Dalen satsning i första hand handlar om att slå IKSU på fingrarna? Man kan lätt tro att man slåss om spelare utan en tanke på HUR man ska spela och varför... vilka spelare men verkligen vill ha.

Känner en åtta åring som hellre kastar bort godis än bjuder någon ..... och då handlar det om godis han inte tycker om....

Rehnström till Dalen... kan man se det så här....  det blir ännu tuffare kamp om final plats .... man kan ana att Dalen satsar för att vara med ...
Ska bli kul att se om de lyckas
När Umeå lagen värvar handlar det inte om att bräcka lokla konkurrenten utan om att komma ett steg närmare SM guld.... eller rättare sagt ta hem guldet till Umeå igen. 
Kom inte och säg något annat ... nu är det inte IKSU el Dalen som får det att låta så...  här har ni två hårt satsande lag.... SUPER LIGAN i Umeå


Höll på att missa nyheten om Renström då den inte låg som nyhet på  Maggets sida... utan under fliken Damer... visst är väl detta förvärv en stor innebandy-nyhet? De glömde bara..... (pik till Magget man de har blivit 100% bättre på bara ett år... helt klart VG)

Tycker att de är synd att Örjan inte skrivit på mer än ett år, det är mycket att ta tag i ... mycket som ska klaffa på kort tid..... hoppas de kan hålla ihop laget.... hitta en bra form... blir trött bara jag tänker på allt som kan hända när vindar blåser  .....

Om jag varit Renström hade jag valt IKSU... för att få arbetsro... tränare känner varandra ... har jobbat in sig .... känner organisationen och ... ja
Alla som varit med ett tag vet att det händer mycket när man ska "teama i hop sig" ... ett vansinnigt stimulerande jobb men.... huuuuuu så tufft
Jag hade valt IKSU för att få ägna mig åt innebandyn .... enklare men inte alls säkert att det är det klokaste beslutet.

Nya backar i IKSU blir nu .... #3 Mini Therese Andersson och Martina Söderqvist!!!! Mini  som kliver ner och rensar runt egen kasse....  jobbar hem lugnt och säkert utan tanke på .... boll i mål

ha ha ha ha

Nej... mötte #3 som hastigast förra veckan både hon och jag skrattade ... Mini som back... "så illa vill jag inte mitt lag" och hon är nog den sista jag skulle satsa på.... ivriga ben passar bäst på motståndarnas plan halva
Tror #3 kommer att göra en GULD säsong som... forward, har inte sett henne så bra som våren 07
Martina som back... ja... när jag sitter här och skriver så... kanske inte alls en dum ide....

Nej... nej nej... tur att det inte är jag som skall försvara IKSU kassa eller kasse ...
de har säkert full koll

Vi vet att kungliga Grubbe och Curt fortsätter som tränare.... känns TRYGGT som kaffe och lättmjölk .... bra kombination  ... Ang Curt och hans okunskap om innebandy.... det är en media grej.... det är många år sedan Curt började intressera sig för innebandy och vad jag vet har han varit inblandat i innebandy träningar medan VP spelade... många år sedan nu.
Så ingen behöver skriva att Curt bara hållit på med innebandy i tre år... att han sen inte sett så många  dam matcher innan han tog på sig IKSU uppdraget är en annan sak  .... men han är verkligen inte ensam om det. han är ingen psykolog .... men om man får sitt lag att tänka "oj vad kul det ska bli att åka buss i 12 timmar för att möta ett lag där vi vinner med 7 mål"... då har man lyckats..... han och grubbe får spelarna att se innebandy och allt som hör till i andan "det ska bli kul"

Nu vill det till att "det är kul att spela med IKSU" sprids...  att spelare valt Dalen är inget nederlag, det är mycket som spelar in men... lite besviken är jag *suck*

Det där om stjärnorna och vad de gör i sommar.....
Mr Gäddoman
Fick e-post från en som lyckats läsa sig till att jag fiskar... han skröt om sin gädda... hallo gäddoman .... vi fick en på kastspö förra året som vägde 10 kg ... men jag höll inte i spöt och det... är jag tacksam för. Tips... verkar den vara för tung... klipp av linan *ler*
[email protected] (för den som inte vill skriva kommentarer men som ändå får lust att... hacka *ler*)


Hittade inte bilden på Gäddan men ett annat... typisk bild när vi är i båten... snusdosan, Foppa dojjor... blodstänk och allt i en a enda röra... det är så man skäms... den där Aborren... undrar vem som drog upp den? 10 årngen tror jag... hon satt och tittade på utsikten ... glömde sitt spö och det höll på att åka i sjön. I vår stuga får man massor med fisk den här tiden, tar mig en sväng dit nu... men det är inte lika kul utan barnen ... inte med andras barn heller.
Saknar dem redan... barnen alltså ... mina.


Umeå stjärnor (tips till magget)... fast bara på trams
En hel drös gifter sig .... det kan man kanske skriva om på Magget ... kan man skriva att Jidhe blivit pappa så kanman väl skriva att Dalerius gifter sig ... oopps nä just det ... tagit körkort och lite sånt

Sofia Olsson (Proppen) ska visst stadga sig i sommar
Therese Johansson (keeper i IKSU) gifter sig under stor pompa och ståt
"Hjördis" i Dalen fd lagkapten som gifter sig med mr muskler ,,, fystränaren för alla elit lag i Umeå. Om henne kunde man prata träning .... hennes knäskada och hur hon sliter med den
Deras carport ... ja Magget behöver inte ens ringa... hon har ju en egen hemsida (har tappat länken... ska leta)



Blir det en riktig sommar utan träning? Överlever du utan barkspår?
Malin Lundberg ränner inte runt i elljusspår ... hon har sagt att hon vill ha en sommar utan träning.... vore det inte lite kul att höra om man verkligen kan leva utan träning .... hon har ju varit med ett tag
Sett och hört
En av dam spelarna i Umeå försöker sänka sig till 22 (Golf)... det såg INTE bra ut förra veckan *ler*.... jag kände mig riktigt duktig för ett ögonblick. Internt från den dagen ... hon sa "fasen till och med du kan ju"
Hur mycket får jag om jag lämnar ut hennes namn? Dessutom sa hon att jag var snygg... fast hon har en kille....
Är inte detta en nyhet i "sett och hört anda"



Till sist
Känner mig snuvad på Ligacupen

jag protesterar .... kan inte åka till Västerås för att se Dalen spela... vad hände?
Blev det här verkligen bra? Inte för mig
Innebandy sveriges ligacup kan ses ... i södra sverige... fast vi vet att i Umeå... har vi kungliga arrangemang
Hur många har lika långt som jag till en ligacupmatch?

Var ska jag lämna in min protest?


Umeå... Innebandyn:s huvudstad
/Bloggaren från Umeå... Ingrid (ska hon aldrig sluta blogga om innebandy?)
©Ingrid i Umeå. Åsikterna i innebandybloggen är författarens egna och inte nödvändigtvis hela Innebandy-Sveriges. Kom ihåg att hänvisa till källa.

feedback
Postat av: Gäddman

Rörigt klokt och roligt som vanligt här.
Ha nu en vilsam sommar.

2007-06-25 @ 14:53:10
Postat av: Urban s icke fans

Men läs Vk för hvte han dissar IKSU så fort han kan.

2007-06-25 @ 22:33:59
Postat av: Ingrid i Ume

Till Gäddaman
har noterat ditt mail och nu är det alltså tävling (?).
Till icke fans:et
Läste och suckar, men kom ihåg att media skriver som de vill, Urban betyder massor för innebandy Sverige

2007-07-06 @ 17:37:42

feedback:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (frivilligt)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Bults blogg

Nordströms blogg