->Om bloggen ->E-post till Ingrid ->Följ mig på Twitter

Storvreta Jönköping Gävle Täby åsså Örjan

2007-06-04 @ 16:08:35
I helgen har jag sett
Örnsköldsvik
Sundsvall
Gävle
Storvreta
Täby
Jönköping
Gävle
mm mm

Resan från Umeå till Ystad (T.o.r) gick genom många städer som påminde om innebandy... åkte jag inte igenom så såg jag skyltar .... lite nördigt att förknippa städer med sport... hockey, innebandy och fotboll lag ... men sån är jag *ler*
Var i all världen ligger Pixbo *ler* AIK och Balrog... inte på en enda skylt fanns de ortsnamnen ... måste vara VÄLDIGT små orter ... märkligt att de kan hålla sig med så kungliga lag 
Hm... om det blir prästens lilla kråka här så.... testa själv att köra 130 mil non stop .... vila en dag och upprepa resan men då... åt rätt håll. Pust!

 annars har helgen varit rätt "osportig"... Skåne folket jag bodde hos hade inte kanal 9... så lördags kvällen blev en besvikelse ... helt klart... blev galen av sportradion... vilket fiasko....
den där domaren sabbade just en annan match för mig... då han GAV bort tid fördel Milan och ... mobbade Peter C för att han är lång genom att blåsa frispark på frispark fördel Milan.
Nu bara... va????

Hur kunde det bli så här.... tycker SFFb lämna in en protest och be om omspel... och vinna på riktigt....


Medan jag varit i "södern" har Örjan varit i Umeå sägs det.... hoppas verkligen det snart blir klart med tränare i damernas elitserie... det här liknar ju ingenting....
Nog tror jag man kan göra en bra försäsong ändå... men den som ska träna laget tappar tid....

Håller tummarna för alla lag som ännu svävar i ovisshet... det är en del

Vilka roliga frågor jag får (tack för epost, det är ALLTID kul).... här är en
Lagkaptenen i IKSU som back... vad tycker/tror jag om det? Svårt att känna "yes" 
personligen  hade jag velat se henne få chansen att spela som innan "säkra snabba center rollen och lagkapten"... Inte så mycket på säkerhet utan ... önskar någon kunde ge mig ett bra innebandy ord för det jag skriver nedan.

en Ekblom som får utveckla teknik, skott och inte behöva bära laget på sina axlar i alla lägen... tror hon skulle älska det ...  om hon fick tid tt vänja sig vid tanken. Vara ego... på ett... bra sätt (typ)
Hon är helt klart en av Sveriges bästa centrar ... hon står för stabilitet
Tror det finns en massa ... vad ska jag kalla det ... bus... små horn ... överaskning moment ... kanske inte som Madelene Jonsson som dribblar på egen planhalva *ler*... men lite åt det hållet...
Hon har så mycket ansvar...  skulle vilja lyfta det från hennes axlar även om man knappast kan ha en bättre kapten... men... för hennes egen skull... låta henne vara lite EGO i positiv bemärkelse

11 åringen tror att hon kan zorra (är inte så impad av zorrning) in något mål framöver... efter att ha sett henne stå och "leka" med bollen.  *ler*
Önskar henne det Minne kanske motvilligt fick i uppdrag... utveckla sitt eget spel och bara fokusera på det.

Hade velat se Ekblom ... lura trixa skjuta ... *ler* .
Någon som fattar????
Hon har tagit så mycket ansvar för laget... inte minst 05/06 då de tappade halva laget och hon ... fick som kapten dra ett stort lass

Vill se henne "shejka"

Men... skolar hon om sig till back ... fixar hon det ... hon är TRYGG med bollen och... en snabb back.... en super tillgång. bara hon hittar glädjen i rollen... den man sett i hennes nuvarande roll/roller

Var det svar nog?
 

men nu har jag bestämt att Örjan ska till Dalen... vill inte vänta på besked längre *ler*
Skriv på ... tror att Dalen har de kontakter som behövs för att fixa det andra... det övriga familjen behöver.

Så... klart
Örjan till Dalen ...
Hur kan jag önska en sådan "farlig" tränare till lokal konkurrenten ... bra för Umeå = jag glad


Blev inlägget för långt idag igen mr Bo A?
/Innebandybloggen i Umeå, since 05/06
©Ingrid i Umeå. Åsikterna i innebandybloggen är författarens egna och inte nödvändigtvis hela Innebandy-Sveriges. Kom ihåg att hänvisa till källa.

feedback
Postat av: P_elle

Pixbo är ett område i Mölnlycke strax öster om Göteborg ;-)

2007-06-05 @ 09:57:14
Postat av: Ingrid i Ume

Ok men varför i all världen finns det inga skyltar dit *ler*
Mölnlycke hittar man ju till... lätt som en plätt
OBS! Skojade..
har ett Pixbo spela hemma... både dam och herr
Himmel så berest jag är, eller hur?

2007-06-05 @ 13:27:51

feedback:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (frivilligt)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Bults blogg

Nordströms blogg