->Om bloggen ->E-post till Ingrid ->Följ mig på Twitter

KLIMAX tider

2007-03-10 @ 14:35:09
Det finns såna som tänker på slutspelet... som inte är uppfyllda av golvgnäll eller den viktiga frågan antal lag i herrarnas elitserie. Tycker def. att det är viktig men jag håller andan... tänk om mina tankar om någon bandy variant och super allsvenska i div 1 är helt... nobig...
han som kallade mig innebandy morsa... fd norrlänningen vars blogg heter Selles sal han klurar på frågan om namnet på den tid vi går in i nu... den bästa tiden på året... slutspelet

Han har rätt... vi svenskar använder ord med negantiv klang... ofta

Ett nytt ord för slutspel... KLIMAX som ju både kan vara höjdpunkt och vändpunkt... som ett slutspel kan bli...

Vem på förbundet vill lägga fram detta förslag? *ler*

Semi kan också betyda halv... om man kommer till semifinal... är man halv bra eller halv dålig då?
Final har synonymen slutomgång... har det en  positivare klang än slutspel? Tycker nästan det...

Antiklimax här... feber i handlederna, fotlederna och ryggslutet.. kände mig vissen igår men åkte ändå till VP... däckade... frös, hostade och ja... var nog inget vidare sällskap
Att bli sjuk visade sig vara ett genialt drag... frukost på sängen frågor som - Vill du ha något?- Hur känns det? ... inte så illa att vara sjuk ändå
Åkte hem ändå idag vid lunch... skönare att vara hemma när man har feber i handlederna... det måste vara detta man menar med "ont i kroppen"... är ju aldrig sjuk så... ska inte gnälla

Eftersom min bil är trasig är jag barnvakt åt en Crysler cab... ingen skön bil att sätta sig i när man har 39 graders feber... körde inte ner cabbat *ler*
Den är till salu.... cool bil men knappast något för någon som skall frakta hockeybagar, slalomutrustningar, klubbor osv... Ibland är det knöligt att få in data väskan... känns det som


Ska se Timrå vs Modo kl 15... slipper PPV, de sänder för en gång skull MIN match på ord utbud på canal sport... kan det vara jämnare 1-1 i matcher, lika många skott... idag är det upp till Krizan... har han en bra dag vinner MODO trots att de spelar på bortaplan... (egen önskan?... mmm)

Blev lottningen i Champions bra? Jo engelsmännen drog långa strån....
Bara inte Liverpool blir favoriter nu....

För Innebandybloggen i Ume /Ingrid
©Ingrid i Umeå. Åsikterna i innebandybloggen är författarens egna och inte nödvändigtvis hela Innebandy-Sveriges. Kom ihåg att hänvisa till källa.

feedback

feedback:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (frivilligt)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Bults blogg

Nordströms blogg