->Om bloggen ->E-post till Ingrid ->Följ mig på Twitter

Nästan rätt och fem matcher i Umeå

2007-03-21 @ 22:08:22
batteriet i datorn slut.. måste in och "korra" senare... datorn dör strax

är det så stor skillnad mellan 2-8 och 3-9 ?
ganska bra tips ju, men... ska inte hålla på med sånt... innebandysnack

IKSU väljer Dalen har de sagt...
OM det blir så... hoppas det blir jämnare, för publiken skull..
På avstånd såg det ut som en jämn match... hemsidan
Vad sägs om.. FEM matcher.. för UMEÅ skull... himmel vilken fart det blir... publiken kommer och ... klirr i kassan, mycket skriverier ...

"Nu ska ni samarbeta har en i publiken önskemål, matcherna ska avgöras i sudden det har innebandyenligtmig bestämt" Ha ha...

Vem ska man prata med? *ler*
Nä, eftersom jag vill se IKSU i Globen så ...
fast de ser så starka ut vill jag inte de ska slita ut sig...
Nu blir det inte ALLTID som jag villl... men ofta *ler*

Nog är det kul med matcher med många mål.. men inte åt ett håll

Hur kul är det att gå på matcher som slutar med 1-8, 2-11, osv... jo för supporters men nu är det ju NYTT folk på läktaren alla klubbar måste satsa på ...och vända trenden ....

Kvällens resultat... Vad hände i Boden?, hade tippat 2-4 fördel Skelleftå nu vann Boden med hela 6-2... oops
Endre-Balrog tippade 5-4 i sudden ... Balrog vann IGEN, de verkar inte ha dåliga dagar, bara att gratulera. Var kommer min förkärlek till Gotland och Endre ifrån? Har man mött deras publik... måste man gilla Endre, deras spel har ofta hamnat i närheten av den innebandy jag i hemlighet gillar... Fysisk och nära Gris
ÖSK - Falun ... ville så gärna att ÖSK skrälla och de tog ledningen i första 1-7 var INTE vad jag tippat, trodde på 3-6 men hoppades på 5-4*suck*
Engelholm-Pixbo tippade 1-5 men lååång näsa 2-8
Dalen-IKSU ... ganska bra tips 2-8, 3-9 slutade den matchen
Rönnby - Hammarby 6-2 , inte heller rätt ...10-2 stod det på IBF hemsida
Har förutom Vidar två spelare jag beundrar.. systrarna Touminen, Susanne kan SKJUTA med kraft.... såna spelare beundrar jag. verkar ha varit en hel del  solo föreställningar ... mål utan ass

Nu till Dalen-IKSU, skrev att Ina skulle göra 4p varav 2 mål , hade ju varit kul
Stod inte Rhöös på ett enda ställe i protokollet, högst ovanligt...
Hur viktiga är Rhöösarna för IKSU.. mycket mycket värdefulla...

Martina Söderkvist stod inte för sista målet... men för både mål och ass som vanligt
Ang. Martina, VP (min pojkvän) hade aldrig sett en dam match när vi träffades men massor med herr matcher, han var helt betagen när vi kom hem från första matchen... pratade om Martina, Martina, Martina
Kändes som att bli brädad ju *ler* Brädad av Martina var rubriken på min blogg den dagen
"Hon har nästan ALLT "... va??? Har inte jag det då? *lol*


Magnusson gjorde 5 poäng... om man räknar ihop de som heter Magnusson i efternamn... sa till 11 åringen att Mari Magnussin gjort 5 p, han rättade mig. Varför har folk samma efternamn... sånt borde förbjudas ju *ler*

Jag försökte i allafall tippa...

Men vänta... Mirja gjorde en bra match som jag trodde, (om hon stod i Dalens mål) 43 skott och 9 insläppta  mål... inte illa
skott statestik 15-43 fördel IKSU


MODO vann, 4-1 mot ett ointresserat HV71... en lycklig 11 åring släpade sig upp till övervåningen och somnade... vi hade datorn i soffan och följde kvällens innebandy.... sport sport städning och läxor

Dagens fråga
Har de som gjort många poäng tagit chansen när de mött bottenlag... är det en förklaring till att det blivit så många fler mål än tidigare i poängligan, vore roligare om det inte är så... att det faktiskt beror på att de i toppen blivit så mycket duktigare på att överlista målvakterna

Var det en fråga?
Nja.. mitt vanliga bollande ... tänk om... skulle man inte... om man .... finns ....

TVÄRSÄKERT... sängdags även för den som har en innebandyblogg.
©Ingrid i Umeå. Åsikterna i innebandybloggen är författarens egna och inte nödvändigtvis hela Innebandy-Sveriges. Kom ihåg att hänvisa till källa.

feedback
Postat av: Inte Mirja

Det var faktiskt Jenny Wilhelmsson som gjorde en bra match i Dalenmålet. Mirja vilade...

2007-03-22 @ 10:05:08
Postat av: Inte IKSU

De tar sig inte till Globen
Varfö kan jag inte låta bli att läsa på din sida, du är ju helt udda

2007-03-22 @ 10:15:07

feedback:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (frivilligt)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Bults blogg

Nordströms blogg