->Om bloggen ->E-post till Ingrid ->Följ mig på Twitter

sakfel, ett problem Magazinet. Problem med stavning

2007-03-11 @ 18:55:11
Innan public. har läst igenom min text... farlig text... skyller på febern


Himmel så mycket det finns att skriva om... om Umeå och norrland...
Hade jag den gåvan/kunskapen skulle jag skriva... men matchreferat är verkligen inte min grej, det skulle bli katastrof... har försökt men behöver ett kompl... som outsider ser jag helt andra saker.... Det har flera orsaker till att matchreferat inte passar mig... dels har jag inte tillräckligt innebandy kunnande... dels är siffror tråkigt.... det finns ju mycket annat intressant... människor... det är mitt stora intresse... företeelser, trender... på "innebandyenligtmig vis"....

Mats Ragnarsson är en klippa, utan honom skulle Umeå nyheterna inte komma ut alls... hur hinner han? Ordförande i Umeå City, han är på ALLA innebandy matcher, har ett super viktigt jobb där han sköter en sportbutiks siffror... är imponerad

Magazinet skulle behöva någon som han här uppe, det är ju ändå HÄR det händer... HÄR som innebandyn är störst... är det verkligen ingen som vill/kan skriva. Som outsider vet jag inte om det kan finnas någon fnurra på tråden mellan magazinet och Umeå klubbarna... skönt att man inte vet allt

Att skriva enbart om dam innebandy skulle jag i så fall inte vilja göra om jag nu hade det innebandy kunnande som behövs... daminnebandy...det ska killar göra för att inte bli platt och tråkigt... men vad skrev jag nu???  Tjejer är som regel så försiktiga... tänk om jag skriver något som någon inte gillar och så blir de arga på mig?

Det är inte falsk ödmjukhet som ligger bakom detta... "för lite innebandy kunnande"... det är så... använder helt andra termer än skribenter/kunnare dessutom ligger mina intresse områden mer på organsisation och människor

Har fem porträtt jag skulle vill göra
Martin Wallin ÖSK... hur kan man hoppa in efter åtta år och platsa i div 1. är han extremt vältränad eller är det låg nivå i Div 1 (provocerande frågeställning) Hur har han tränat de år han INTE spelat i ngn serie?
Petra Kundert idag... vad gör hon, hur ser hon på sin tid i Umeå, hur kändes det att bli satt på bänken sista matchen.... den match då IKSU fick stor stryk av Balrog... (uppdaterar 21.01 Pixbo skulle det vara) Var så upprörd över detta tilltag... i mina ögon omänskligt gjort av lagledningen, är säker på att Kundert hade gett 110% i denna match = en värdig sorti
Notisen skulle nog färgas av min egen känsla... men det är ju som det ska vara
Självklart skulle IKSU få ge sin syn på beslutet...
Dan-Åke stod och viftade med en blomsterkvast för att tacka henne... jag ville skjunka genom jorden.... så pinsamt men mitt veka hjärta... jag vet en stor belastning.. Andra kanske inte reagerade, har aldrig haft tillfälle att fråga Curt... han brukar alltid ha svar på mina frågor.... Hade hon kanske inte tränat under veckan?

Borgström på magazinet ... om hans tragiska natt på ett skruttigt hotell rum nära Skycom arena, när innebandyfolket festade på Olerys (var han inte inbjuden?) och han satt och skrev artikeln "Stackars Umeå"... hur mådde han, vad kände han.... *ler* (Han hade kunnat få min biljett, vi gick nämligen på Max och åkte sedan hem... var helt slut... ) eller komma över på the... bor ruggigt nära det torftiga hotellrum han hyrt...
Umeå som fått förtroendet att anordna tävlingen, fått massor med TV tid, fått synas som innebandy stad och ändå... stackars Umeå... som så totalt misslyckades under nämnd tävling
Anders Hellgård som av Gustaf Forsberg beskrivs som en komplett spelare... har han någon spelare han ser som komplett (läs på Dalens hemsida om hur Gustaf såg på sin sista seriematch i Elitserien)

Peter Grubbström om vilken spelare han ser dom den mest sammansatte spelaren i Elitserien, samma fråga till Waara och fyra damer..... kaptenerna i Rönnby, Pixbo, Endre och Boden
Kan damer lära sig skjuta? Den artikeln är redan klar men herregud vilket jkl liv det skulle bli om jag skickade in den *ler*
Lika bra att jag fortsätter blogga och inte önskar mig kunskaper jag inte har....

Ngt krönika liknande:
När Magazinet nu i veckan haft en och annan notis om damerna... har någon av dem legat på första sidan??? Inte vad jag har sett men... det är klart herrar div 2 är mer intressant för läsarna än "dam elit" som de kallar elitserien damer

De är verkligen bakåt strävare men Falun som rönt större framgångar på damsidan än på herrsidan gör samma tabbe, Dalen förvånande nog ... H kommer före D.... Att AIK damer hamnar i skuggan av Herrarna är inget konstigt, damerna spelar i div 2 men har kvalificerat sig till kval till div 1... AIK är förlåtna... de är ju skilland på Elitserien och de framgångar herrarna rönt och ett lag i div 2
Pixbo... H före D men just u på hemsidan om slutspelet D före H
balrog kör ordningen Herrar Ungdom Damer av någon anledning... men nyheten om slutspelet D före H
Föredömen.... ÖSK... nu har de visserligen ett damlag i Elitserien och herrlag i div 1 men... de vet hur man stavar....
skills ÖSK
Det finns säkert fler klubbar som inte tänkt till...
Ifjol när jag ringde upp förbundet och påpekade att de åxå gjort så... i samband med att de lanserade en ny sida och talade om att de var "sveriges mest jämnställda förbund"
Redan dagen efter var det ändrat... likaså hemsidan för Finnkampen i Umeå.... kunde inte låta bli att påpeka det.. vips var det ändrat, fånigt av mig att anmärka på sånt kanske
Sidan sköttes av IKSU orförande... inte ens daminnebandyns förespråkare märker hur de gör....information ansvarig för Finnkampen hade dessutom både sin egen sambo och en hel drös med spelare med i damernas trupp. Men han ändrade ju...

Det här behöver inte betyda något... H före D men det är lite lustigt

Ibnytt gör samma sak när det gäller deras forum... Eliserien herrar och sen Elitserien damer... men de har åtminstone gett sken av att de vet om att det är Elitserien herr/dam det handlar om... inte två helt olika saker

Oj oj oj,,, trodde jag aldrig... en jämställdhetsblogg... inte min stil ju,,, får rätt var det är skit för att jag som Q skriver så mycket om herrrarna... men jag tycker det är kul....

Tips till magazinet... om de vill få slut på damernas gnäll... GÖR något åt upplägget på er sida....
För min del får ni ha det som ni vill... läser ändå när jag har tid, har någon påpekat att ni missat att Elitserien är BÅDE Damer och Herrar... vet inte om jag gjort det....
Finns det ingen Umeå bo som kan skriva notiser på Magazinet?
/Innebandybloggen i Umeå
©Ingrid i Umeå. Åsikterna i innebandybloggen är författarens egna och inte nödvändigtvis hela Innebandy-Sveriges. Kom ihåg att hänvisa till källa.

feedback
Postat av: Anonym

Jag kan göra det enkelt.. Petra ville inte spela matchen.

2007-03-12 @ 10:30:00
Postat av: innebandy enligt mig

Trodde först denne anonyme satt på sanningen, men han/hon har sedan skrivit att han/hon inte vet men antar....
Kul med kommentarer... återkom gärna

2007-03-12 @ 14:11:36
URL: http://innebandyenligtmig.blogg.se/

feedback:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (frivilligt)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Bults blogg

Nordströms blogg