->Om bloggen ->E-post till Ingrid ->Följ mig på Twitter

Storvreta ligger bra till hos mig

2007-03-14 @ 11:49:44
Läser ibland  på klubbarnas hemsidor... det är kul inför och efter en match men även... som förströelse
Storvretas sida är riktigt bra, ren och avskalad, de artiklar de har är föredömliga på många sätt... de är korta, informativa och skriva med en positiv anda... Helt rätt för sponsorer, publik, press eller gröningar som skall gå på sin första match.... Läs hur/vad de skriver om Umeå laget som de möter i slutspelet
Gillar sättet de tar sig an uppdraget... nå ut... man orkar läsa från a till ö även om outsider.... vem skriver de för????
Folket..... alltså riktar sig inte enbart till den egna klubben som man lätt gör utan att tänka på det.

Cecilia Åhsberg måtte ha goda medarbetare....
Det finns något välkomnande i inläggen som jag tror kan nå en bred innebandy publik... de håller sig med nyheter... uppdaterar ofta vilket också är viktigt om folk ska motiveras bli trogna besökare

Många som skriver texter krönikor har fått om bakfoten att långt= bra... folk har inte den tiden.... då måste man ha ett otroligt intressant ämne... och skriva underhållande. Allt media flöde ger skribenter mindre tid... därför borde det vara bättre att skriva kort och ... bra *ler*
 
Åhsberg & co underlättar för läsarna genom att...
1. ha ett aktuellt ämne eller ny vinkel
2. Skriva kort utan att bli torftig
3. Välja bilder som förstärker budskapet
4. Lätt att hitta på sidan... rätt och slätt .... enkelt
5. Uppdatera med nytt flera gånger om dagen nu inför slutspelet

Bra jobb Storvreta... jag trivs på er sida

Nu... räcker knappast en lätt tillgänglig hemsida dem att vinna över Dalen... men... de underlättar för såna som mig som vill läsa om matchena ...
På torsdag är det till att hålla sig cool.... Dalen vinner om de låter bli att styra spelet sa någon ... hoppas såklart på Dalen... hoppas att Carlbom åker dit och gör årets match.... läste nåt med ordet medioker när de beskev hans säsong... På dom Carlbom &Co

Nu leker jag lite med .... ord... är ju ingen expert men.....Koppen står för inspiratonen .... igen
Nu låtsas vi att jag intervjuar koppen Dala som spelar med AIK /fakta finns på hans blogg följ länk

Zlatan och Dala stod för allt när AIK vann över ett Pixbo som spelade som 12 åringar
Igår vann AIK sin slutspelmatch mot Pixbo
innebandystrul har träffat AIk spelaren Dala som berättade att Pixbi spelade som ett gäng 12 åringar men de var taggade och spelet var tufft
Trots att jag tog det lugnt vann vi den här matchen. Han berättar om ett tidigare möte samma gäng som fått honom ändra taktik till gårdagens möte  då spelet varit ett annat.... Gissa hur mycket jag skämdes efter ett annat möte en spelare stod och spottade blod efter att ha fått min armbåge intryckt i ansiktet, vis av detta tog jag det lugnt men gjorde ändå alla målen. Alla är extra taggade i slutspelsmatcher, spelet var tufft och Zlatan och jag vann ... det är vi som är AIK .... vi vann matchen på två spelare.... men idag får vi se på returmötet ... hoppas jag får vara AIK idag igen ...

Samma "nyhet"...

Hur var matchen?
Den var härlig ,
Berätta om matchen?
spelet var tufft men jag tog det lugnt
Varför tog du det lungt i en så viktig match?
Jag ville inte göra misstag
Vad säger du om motståndet
Pixbo spelade som ett gäng 12 åringar, trots att jag softade gjorde jag ändå alla målen
Finns det någon särskild spelare i AIK du vill lyfta fram
Ja Zlantan såklart
Vad ska du göra i veckan?
Returmöte idag sedan få vi se....

Nu är detta en ordentligt överdriven ... tråkigt ihopskriven intervju...
Omröstning... vilken var sämst?
Zzzzz...

Struntar i slutspelet i år... hoppar över det...
Man lägger IKSU och Dalen herrarnas match samtidigt... IGEN....
Valet känns lätt mellan IKSU vs Hammarby i grundspelet på söndag kl 16 och Dalen  vs Storvreta...slutspel samma tid .... vilken match vill folk helst se...
Det är nästan samma personer som går på matcherna... inte många väljer Hammarby matchen.... Nu drabbas IKSU igen... det lär synas på intäktsidan..... eller?


Vem fattar dessa beslut? Hur tänker man? Hur gör man när det är dags för IKSU matcher... jo det är klart då måste man ju ha planerat bättre... inte kul att bo på en ort där man har chans att se massor med bra innebandy och så... planerar man så här....
Äh... jag hoppar över slutspelet idag.... man hinner ju ändra sig elller ska man sätta sig i Globen redan nu och vänta... på IKSU som möter XX (ska jag dra till med Dalen) och Dalen (h) som möter XX .... för det är mitt tips Koppen....hoppar över tipsen fram till semin.... *asgarvar*

Nu ska jag in till Koppen och tala om att jag har snott ....fakta.... läääääs hans blogg.. han är verkligen..... onob*ler*

Från en innebandyblogg nära dig: Peace!
©Ingrid i Umeå. Åsikterna i innebandybloggen är författarens egna och inte nödvändigtvis hela Innebandy-Sveriges. Kom ihåg att hänvisa till källa.

feedback
Postat av: splitvision

Ännu ett underhållande inlägg, mer mer mer
"Bara Dalen låter bli att styra spelet" skriver du i din blogg, bara du kan skriva något så underbart pantat,berätta gärna mer (FLABBAR
Jag blir glad varje gång jag kommer in här
Håller med om att Koppen är kung, missar ogärna hans inlägg
/S

2007-03-14 @ 18:43:40
Postat av: Zlatans Farsa

Du E la för Go.

2007-03-14 @ 19:34:18
Postat av: Anonym

Löjligt att du skriver så mycket om herrarna,de får redan mer uppmärksamhet än de förtjänar
om inte ens damer skriver om damer
Vem ska då göra det? Fattar inte

2007-03-14 @ 21:32:29

feedback:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (frivilligt)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Bults blogg

Nordströms blogg