->Om bloggen ->E-post till Ingrid ->Följ mig på Twitter

Umeå vann med 18-6 idag kl 16.00

2007-03-18 @ 19:59:28
Elitserien idag kl 16.00 i UMEÅ
Hm... Dalen fick däng hemma... riktigt tråkigt för UMEÅ, VP brukar säga att jag är FÖR UMEÅ. och Norrland.. en typ "UMEÅ supporter" vill att det ska gå bra för lagen här för... innebandyns skull, det stämmer nog, har aldrig varit en "älska IKSU och därmed hata Dalen", lite udda för det finns en hel drös som verkligen inte kan glädjas om det går bra för den ena klubben när man håller på den andra. IKSU hade kunnat dela med sig av sina mål till Dalen idag *ler*... 14-0 mot Hammarby, hade tippat 10-0 ... IKSU svek mig, vann ju inga pengar *ler*
Umeå vann över "Stockholm trakten" med 18-6, så måste det ju bli *ler* 
Umeå vann... jippi 
 Dalen skulle kanske inte ha flyttat tiden för matchen... lagt den samtidigt som IKSU.s ... hade de vunnit då, nä men... ja ni vet... är mycket irriterad på att sånt tillåts... Borde inte förbundet se till att det här sköts bättre
Ryktet säger att Dalen bytte dag för att inte konkurrera med Björklövens kvalmatch igår, ganska märkligt att en klubb själv kan styra och ställa när matcherna ska spelas när det drabbar ett annat lag i Eliserien....
Att Dalens ekonomi skulle ta stryk av Lövens kval är klart, men är det ok att låta det gå utöver IKSU?

Den enes bröd.... 

Ta inte detta inlägg som FAKTA... vet inte exakt vad som föregått detta beslut, men det är inte första gången det "råkar bli så här olyckligt" som en Dalen person sa... kanske har planeringen skett i samförstånd med IKSU, vem vet..

Samarbete skadar ingen... för Umeås skull 


 Idag vinner vi .... MODO i semifinal ... det trodde vi inte... gick hem från innebandyn för att se matchen på TV... 11 åringen fick bestämma...
Han skrek just ut sin glädje, tänk att MODO hjärtat går i arv

©Ingrid i Umeå. Åsikterna i innebandybloggen är författarens egna och inte nödvändigtvis hela Innebandy-Sveriges. Kom ihåg att hänvisa till källa.

feedback
Postat av: D alle med kollen

Roligt försök, du fick verkligen till det
Grattis då 18-6
Det där om att lägga matcher på samma tider är kasst, undrar om det inte ligger en del gnissel mellan klubbarna i norr som i så många andra städer.
Utifrån verkar Dalen låta pengar gå före heder om det nu är som du uppfattat det
Vad säger media om saken?
Ser fram emot fler inlägg

2007-03-18 @ 22:29:05
Postat av: Anonym

Ja, jag håller med. Fruktansvärt dåligt av Dalen att lägga matcherna samtidigt. Om de så gärna ville spela söndag, hade de inte kunnat spela 13 eller 19?
Precis som du säger. Dalen flyttar för att det krockar med löven, men nu krockar Dalen med IKSU. Herr Karlsson saknar heder.

2007-03-19 @ 09:01:36
Postat av: Läsare

Jag blir inte klok på dig, är du IKSU eller Dalen medlem? Du skriver rakt på sak om båda klubbarna,inte KLASSISKA kapningar , dock väldigt rakt på sak
Klarar du verkligen från elaka kommentarer från respektive Umeå lag? Tror inte IKSU tar guld i år, tyvärr
En kommentar om ett gammalt inlägg på denna sida, det du skrev om Packalen var otroligt bra, finns det måhända en blivande krönikör i dig (men du stavar som en kratta ibland)/ HEJA BALROG

2007-03-19 @ 09:58:37
Postat av: Anonym

Innebandy är inget för mig, sökte bloggar om MODO då hamnade man här. Du har god smak när det gäller hockey, MODO i semi häsningar från Själa eller Själevad. Läs gärna min blogg

2007-03-19 @ 10:04:07
Postat av: innebandy enligt mig

OBS kommentarer som inte tas bort trots att jag inte håller med läsarna innebär inta att jag håller med.
Angående kommentarer om Urban, jag tror alla som läst min blogg vet att jag beundrar honom för hans insats för innebandyn, han får saker gjorda. Jag har inte riktat kritik mot honom i min blogg, vill inte stå bakom orden att någon är ohederlig
OBS!!! Kommentarer som är otrevliga tas bort, säger som jag sagt tidigare ... skills Dalen och Urban, de gör ett gott jobb. Bakom bloggen finns jag, och jag skriver om vad jag känner/tycker



2007-03-19 @ 12:45:19
URL: http://innebandyenligtmig.blogg.se/
Postat av: innebandy enligt mig

Till D med kollen
Det här med matcher på samma tid kommer inte att bli en följetong om det är vad du menar, hoppas du läser annat här än de som kan tolkas som kritik. Nämde inte ens Urbans namn i min blogg, tycker du att han är ohederlig är jag säker på att han vill höra det för dig, att han lyssnar och förklarar.
Bloggen handlade om en flyttad match, inte om en person

2007-03-19 @ 12:49:20
URL: http://innebandyenligtmig.blogg.se/
Postat av: innebandy enligt mig

Väljer att kommentera kommentarerna var för sig
Till Läsare
Kul att du gillade inlägget om Packalén, tack för positiv feedback
Angående klubbarna i Umeå så vet jag inte vad jag ska svara, jag är inte medlem i Dalen och betalr för mig när jag går på matcher, är på ett sätt medlem i IKSU eftersom alla som köper träningskort blir medlemmar.
På IKSU läkatre är jag en högljudd supporter, tycker de är ruggigt seriösa och vill såklart att de ska vinna guldet, har stöttat dem på olika sätt
Brukar kalla dem "laget i mitt hjärta", trots detta har jag skrivit inlägg där jag ifrågasatt deras "politik", det finns så mycket gott att skriva. Går inte detta ihop? Jo för mig men det kan säkert vara några i både Dalen och IKSU som är arga på mig, har inte hört något så... kan inte vara några allvarliga övertramp jag gjort. De vet ju var jag finns och att jag brinner för innebandyn i UMEÅ

Är stolt över att bo i en stad med så många duktiga klubbar
Oops, vilket långt svar

2007-03-19 @ 13:00:32
URL: http://innebandyenligtmig.blogg.se/

feedback:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (frivilligt)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Bults blogg

Nordströms blogg