->Om bloggen ->E-post till Ingrid ->Följ mig på Twitter

Varför IKSU tar ett nytt SM guld

2007-03-19 @ 14:30:18
Fick frågan om varför IKSU skulle vara det lag som kniper ett nytt SM guld, mitt framför näsan på övriga lag...  skriver övriga lag för att jag inte ser det som självklart att det står mellan ett eller två lag... det finns kapacitet i fler lag än Falun och Balrog... och slutspel är slutspel... har man sett ut som en fågelholk förut?
Vem trodde på att se Rönnby i Globen ifjol... en bra prestation


Nu till frågan, varför står Susann Ekblom med bucklan i sina armar, ropar "yes" inför TV kameran och  pressfotografernas blixtrar kameror..tredje gången gillt
Oj... visste inte riktigt vad jag skulle svara ... den kom  från en på TV sporten... det var ingen intervju, bara en tillfällighet ... svalde försökte tänka efter och haffsade ner några stödord medan jag svarade... detta blev mitt svar,

JO de har stora chanser att ta sig till Globen
De är ett lag som kan vara flexibla rent anfallsmässigt (kan man säga så), tycker inte längre man har några utpräglade stjärnor i den bemärkelsen att man är inte är beroende av en eller ett par måltjuvar, tror att det är en styrka . Backarna är målfarliga och centrar som Sussi verkar satsa på säkerhet, spelar smart
Hon är en viktig spelare och formen ... tror hon toppar nu
Klart de har stjärnor... tror alla vet vilka man kan nämna, inte bara systrarna Rhöös, kanske skulle jag ha skrivit att de har många stjärnor men det kändes mer rätt med... inte beroende av någon speciell stjärna
De är vältränade och ser sällan trötta ut, de orkar hålla högt tempo i andra lag pratar man om en handfull spelare som ligger på topp i tester... när man gjorde fystesterna i höstas låg enligt Vaara IKSU:s spelarna bäst till. Reserverar mig... kan ha fel men vet att Vaara själv sagt detta på någon av sajterna i höstas. 
Att ha ett vältränat lag ger IKSU en klar fördel, de har dessutom jämfört med i fjol ett lag som har spelat ihop mer än en säsong... ifjol stod Curt och Grubbe med ett "helt nytt lag", de har dessutom erfarna lite äldre spelare som behövs när det "blåser"
IKSU lever inte under samma press som ifjol, det är till deras fördel
Cassandra som är ung är en ryggig tillgång, henne får motståndarna passa sig för
De kan dra nytta av sina powerplay eftersom de sällan drar på sig utvisningar
Lagmaskinen IKSU är ingen myt... tycker att de lever upp till detta
Bara de inte försöker göra allt så snyggt vinner de, har sett dem anpassa sig till olika lag och de är snabba att ställa om sig, i slutspel brukar de bli Grisinnebandy, finliret kan IKSU men även sargdueller av hårdare slag  (detta är skrivet av en som älskar grisinnebandy)
IKSU har "mixen" som gör dem starka
Umeå laget kan det där med Globen, de kommer förhoppningsvis inte att lägga mycket krut på just "hur är det att spela en SM final med allas ögon på sig", detta kan såklart både vara deras styrka och fall
Prestige förluster under säsongen ligger dem inte i fatet, lärdomar tar de med sig till slutspelet, att Vaara lät  IKSU spelare sitta på bänken i landslaget kan i slutspeltider vändas till en tillgång, lagmaskinen ställer upp med måååånga som var utagna .. det betyder.. himmel vilket gäng de är

Ja detta var vad jag svarade... ... det lät inget vidare proffsigt va?

Oj oj oj, IKSU i Globen.. tror jag på det?
Jo, och jag hejar på!
Vi ska vara bäst i februari sa Curt en gång... verkar stämma, Totelinnebandy... om de tar guld i år är det fasen megastort.
Vad får jag för summa pengar om jag slutar skriva om IKSU? *ler*
Någon sa "de är nog inte så nöjda med det du skriver"... men hallo...

Innebandyeliten har satt betyg på min förra blogg läs citat nedan:
krönika på SIBF hemsida i våras, skriven av Gittan Ahonen  
Citat:
"...blogg
I en tidigare krönika efterlyste jag bloggar för daminnebandy. Nu har jag fått tips om http://blogg.expressen.se/pladder. (följ inte länken, bloggen är sedan länge skrotad)  Väldigt mycket just pladder, men ändå den första bloggen om daminnebandy i allmänhet och Iksu i synnerhet" slut citat

Pladder pladder... de (IKSU) är vana med pladder sedan i fjol...
/Innebandybloggen i Umeå, since 05/06
©Ingrid i Umeå. Åsikterna i innebandybloggen är författarens egna och inte nödvändigtvis hela Innebandy-Sveriges. Kom ihåg att hänvisa till källa.

feedback
Postat av: Anonym

skit i Eliten, skriv bara

2007-03-19 @ 21:30:43
Postat av: D

Håller inte med om allt du skriver, visst är IKSU duktiga men inte i närheten av din analys. Det märks att du skriver med hjärtat
Tycker inte att det lät oproffsigt men jävigt, du vill gärna ha guld till Umeå. Önskar IKSU lycka till med Falun är värdiga vinnare i år. Balrog och Falun i final /D

2007-03-20 @ 08:44:57

feedback:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (frivilligt)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Bults blogg

Nordströms blogg