->Om bloggen ->E-post till Ingrid ->Följ mig på Twitter

Varför skriver folk? Och än en gång svar på...

2007-05-23 @ 17:24:02
Tror det är olika... alla skribenter har sin egen drivkraft ... en sak är säker..
Skrivandet behövs!!!

Skriv skriv skriv.. alla ni som är aktiva eller varit det på alvar...

Får ofta mail om att jag borde skriva "på riktigt"... men det är själv valt... att inte göra det... har fått frågan men tackat nej... inte av falsk ödmjukhet utan av andra skäl
När man ger feedback på bloggen är det ofta "det är bra med en tjej som vågar tycka något"... tycker att det finns fler som tycker något... andra tjejer med.

Om någon skriver så... riskerar man att bli kapad för sina åsikter eller idéer, ja till och med för hur man skriver och varför. Att bli bedömd, synad i sömmarna skulle ge effekten ... krav och prestation, hämningar.
Tycker om att skriva men inte på order... typ

Har ingen lust att ändra stil... gillar alla prickar *ler* ... en krönika eller en text på tex. "opinion" på "Magget" kräver ordning och reda... folk gillar inte "fel" och här på innebandyenligtmig har jag aldrig påstått att det jag skriver är fakta... ibland är det fakta... präglat av mina känslor/erfarenheter...
Gillar inte att ha fel *ler* och bloggen ger en massor med frihet att.. vara sig själv
Zappa ur huvve som jag kallar mitt bokstavsblandande

Har lovar ett skriva ett inlägg om försäljning/kundvård... tidsbrist... och just saknad av inspiration har gjort att det inte blivit av... men det kommer...kanske.
Opinion ... på Magget där läser jag när tid finns.

Opinion kan betyda:

filosofi, ide, mening, stämning, uppfattning, åsikt , övertygelse

Där skriver en hel del innebandy kunniga och ... ofta läsvärt för en outsider som jag

IBnytt har sina krönikor... kul att de är aktiva... nya krönikor titt som tätt... läser där ibland om de inte är för långa.

Kåseri och krönikor
Grejen med krönikor är att man får läsarens uppmärksamhet på ett fenomen... inte på sig själv. Tror jag. Det är väl därför bloggande passar mig *ler*, för att jag är för självcentrerad. När man läser vill man identifiera sig med något, än om det bara är ett enda ord. Annars tappar folk  intresset .

Det är skillnad på kåseri och krönika. Kåseriet kan vara mycket personligt och handla om nästan vad som helst. Krönikan tar upp ett konkret och gärna aktuellt ämne ur en tydligt personlig synvinkel. Det gemensamma är att båda texterna är personligt skrivna och uttrycker personliga åsikter.
Skillnaden är hårfin men... det där med konkret ämne får mig att ... hålla mig till bloggen *ler*

Lät jag som en "jag har minsann koll på vad som är vad" så... nej, det är bra mina egna slutsatser

Andra som skriver

Det finns skribenter som inte vet att de är skribenter ... Minne är en av dem... hennes "innebandy minnen" skulle jag gärna se som en återkommande "krönika" på tex. Magget... och var tog tjejerna som skrev tidigare vägen?
kanske missar jag en del på innebandy.se inte har en genväg till krönikor och gamla ledare (kanske bara är jag som inte hittar) tiden är skribenternas fiende ... man läser bara det som är lättillgängligt.
Ti voglio bene.

/Innebandybloggen i Umeå, since 05/06
©Ingrid i Umeå. Åsikterna i innebandybloggen är författarens egna och inte nödvändigtvis hela Innebandy-Sveriges. Kom ihåg att hänvisa till källa.

feedback

feedback:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (frivilligt)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Bults blogg

Nordströms blogg