->Om bloggen ->E-post till Ingrid ->Följ mig på Twitter

Hata Göteborg... och tajming, opinion, dialog

2007-11-02 @ 23:39:27
Tog ledigt idag, skolkade från frukostklubben och hade novemberlov... valde tid med Kidzen.... de kom från sin pappa igår... grymt skönt att se dem... lukta på dem... men 12 åringen borde ha tvättat håret efter innebandy träningen  x 3 *ler*
Är bortskämd med att vara hemma när de slutar skolan...  ställt fram mellis, pratat lite
men det är bättre ... ibland blev de tyvärr så att de "störde" mig när jag försökte jobba.... man ska inte jobba hemma... inte jag i alla fall... nu hinner vi verkligen längta... det där "hur har du haft det idag" blir ... på riktigt.
Kvalité är bättre än kvantitet.... Känner mig RIK.... kidzen äger mitt hjärta.

Innebandy.. hänt  veckan... pytt i panna... oxfilé
Jo... massor med innebandy på olika sätt... 

Martina Söderqvist leder poängligan
Pratade med henne i veckan... hon ... var nöjd *ler*
Härligt Martina... fortsätt ha kul... trolla

Har unnat mig läsa innebandy relaterade bloggar... himmel vad många det finns... minns 05/06 när det bara var Limmet  jag och några till... det finns så mycket KRAFT och klokhet ... underhållning och en hel del annat...  precis som det ska vara på bloggar... personliga dagböcker, personliga åsikter...

Tänkte ringa ordförande i VBIBF ...
Hade några frågor om VM... men döm om min förvåning.... han måste vara synsk... det jag tänkte fråga hade han redan sagt i VK... tajming ..
Trodde det bara var inebmag. som får uppslag till "nyheter" här.... vassego...
På tal om inebmag.
Är det verkligen sant det där med krönikan som tagits bort så...  Magnus Fredriksson va???? OPINION kallar de sin "ordet fritt/krönika spalt...
Tack vare Båstaddomarna ....ingen kommer ihåg att man tystat en Opinion (synonymer kommer nu)
 

filosofi

ide

mening

stämning

uppfattning

åsikt

övertygelse


Vilken typ av pajaser är egentligen medlemmarna i SIBF:s disciplinkommitté? frågar sig Fredriksson... jadu Fredriksson ...
Bättre att döma än bli dömd.... nytt ordspråk från mig
Manlighet när den är som bäst?

VM hamnar åxå i skuggan av "Båstad domarna"... hoppas Västerås snart får sitt JA...

Hata Göteborg
 
Bild lånad från Hata Göteborg hemsida

Såg filmen igår med kidzen.... rekommenderas varmt...
Vi satt länge och pratade om filmen... 
Filmen är hög aktuell särskilt om man har prepubertala barn vilken tajming
Tack Robert Lillhonga...

Hoppas att filmen får den plats i skolan den förtjänar.... vilken gratis chans att prata om manlighet

Poeten från Täby skrev idag i IBmagget:
"För att få fullständig acceptans från andra utanför vår egen rörelse måste vi ta tag i våra problem, sminka över våra egna skönhetsfel och framförallt stå enade. För visst vill vi inte enbart vara den bästa, roligaste och snabbaste idrotten? Utan även känna oss trygga i grunden och med varandra."
Slut citat.
Moget! (OBS!!!! Är inte ironisk)
Manlighet när den är som bäst

Uppdaterar 00.12 var inne och lästa hans blogg... och skäms.... GLÄDJEN... inledde min blogg i glädjens tecken... sen blev det nog.... mindre glatt. Ska välja glädjen hela dagen imorgon... Det grabben med snygga frisyren kommunicerar i sin blogg är... stort.... Välj glädjen.... klokt.
Kanske en ny ÖIB fötts i veckan.. har nämligen blivit faster ...
Må livet fara varsamt fram med dig.
Slut uppdatering 00.18

Håller med Poeten... fram med sminkväskan... kanske är det nu det vänder.
Pajasord hör hemma på cirkus... innebandyn är bättre än så här.... kom igen nu. 
Tycker Tomas Eriksson gjorde riktigt bra TV igår kväll, han var ödmjuk, talade om att förbundet välkomnar dialog... bra jobbat.
Manlighet när den är som bäst.
Himmel vilket svårt jobb han har..... skickar lite av den kraft man andades när jag surfade runt på bloggarna
Regler behövs... att trotsa regler är inte moget eller prov på manlighet när den är som bäst....
Det ger inget moget intryck av sporten... sen är straffen....  onödigt hårda. Vill inte byta plats med de Fredriksson kallar för pajasar... svårt jobb de med. Straffen var hårda .... det kan man säga om kritikernas ord åxå... var finns vuxen språket??? Barn med talsvårigheter slåss.... många krig beror på att man saknar verktyg till dialog...  man gör som de i Filmen Hata Göteborg .... slåss för att man är rädd och ... ja se filmen så....

Kanske är 2 november dagen då.... alla sätter punkt, tar nya tag...
Ut i kylan med de som är obekväma.... nä... skojar.... vi gör som L-G önskar.... dialog ... lyssnar.... säger vad vi tycker till den som kan påverka , det vore NICE

Eskelinen skrev:
* Rakt in från Gröna Lund att ersätta Micke kom Caperios snurrgubbe Daniel Dalbjer. Han inledde piggt och körde ett flertal 360-graders finter.
Välkommen sa jag och gav honom en armbåge i ansiktet.
Slut citat
Skrattade gott åt det sista
Till sist....
Själv smyger jag iväg dit jag känner mig trygg.... LÄKTAREN ....  men innan dess....
alla är människor... det är lätt att glömma
Idag .... ska vi tänka på de som gått bort... glöm inte att tänka på de som finns kvar....

/En innebandyblogg nära dig
©Ingrid i Umeå. Åsikterna i innebandybloggen är författarens egna och inte nödvändigtvis hela Innebandy-Sveriges. Kom ihåg att hänvisa till källa.

feedback
Postat av: Johan den tröttaste

Hej
Vad skönt med en positiv bloggare det du skriver är vicktigt.
Ja ska nu surfa iväg till den där Täby spelaren du gör reklam för. Är det Rappel som har en krönika? :)
Ses igen.

2007-11-03 @ 00:28:32
Postat av: keepern

Ingen vågar säga att Mikael Karlsson missbrukat förbundets förtroende genom att ha flera kontrakt samtidigt och lovat hit och dit.
Alla verkar ha glömt att han klantat sig i både Balrog, AIK, Södertälje och Dalen samma säsong.
Dags att växa upp Micke K.
Det är svagt av drabbade klubbar att de inte stöttar SIBF tycker jag.
Men straffet var onödigt tufft ändå.

2007-11-04 @ 15:15:57
Postat av: Anonym

Tjeckien kommer att bli grymma
Vilka resultat vi har fått skåda från turneringen nere i Tjeckien. Går väl bara att sammanfatta på ett sätt - det är tuffare än någonsin upp i den absoluta toppen. Finland - Tjeckien 4-4, wow!

Det finns endast Sverige, Finland, Schweiz och Tjeckien på kartan, vilket naturligtvis inte är någon rykande nyhet. Tycker inte vi ska ta det för negativt att det är en kamp mellan "de fyra", vi får se det positiva att dessa fyra kan skrälla till mot varandra när som helst.

Okej, när detta skrivs så leder Sverige med 4-0 mot tjeckerna efter en period, men ni som kan er VM-historia vet att "hockeynationen", Tjeckien, bara växer och växer när vi snackar plast. Tjeckien kommer att bli grymma om fem, sex år. Anledningen är enkel - det finns en kultur och ett rykande intresse för att ta sig till plats ett. Innebandy-världen kan bara tacka.




Historisk förlust för Kent Göransson i hans första turnering som förbundskapen, och jag kunde inte bry mig mindre. Finnarna är sjukt bra, det vet vi! Naturligtvis är det svagt att ligga under med 0-5 efter en period mot lejonen, men jag köper faktiskt en förlust i en träningsturnering. Kent bygger mot VM och det tar sin tid att få in alla i den blågula massan. Det börjar dock bli en vana att Finland får fylla på sitt prisskåp där borta i öster med fina bucklor. Den finaste står dock och glänser i Solna.




Solstorm var sämre än vad jag förmodar att Sveriges första period mot Finland var. Att det går att misslyckas med alla de skådespelarna!

Tror nu inte jag "skiter" i en förlust hur som helst. Jag vet att det svider i Dahl, Svensson, Edgren och Djurlings hjärtan att torska en final mot Finland. Finns bara vinnarskallar i ett landslag.

Nio mål från finnarna, men inte en poäng från Mika Kohonen. Måste även det vara historiskt. På tal om Kohonen, förstår mig inte på de som tycker att Mika var bättre förr - det är innebandyn som har utvecklats. Han är en av de "artister" jag själv skulle betala för att se i en SSL-match.

På G: Ni vet! Juventus mot Inter - ibland är även söndagar trevliga!

2007-11-04 @ 22:33:04
Postat av: Karin

Hata Göteborg är en bra film.
Bra skrivet igen, ja det jag menar är att du är bra.

2007-11-04 @ 22:34:55
Postat av: Koppen

Konstigt namn på en film....

2007-11-06 @ 11:28:58
Postat av: Koppen

Konstigt namn på en film....

2007-11-06 @ 11:29:32
Postat av: Koppen

Konstig titel.

2007-11-06 @ 15:53:10
Postat av: sson :)

Hej Ingrid
Har du sett vad Bloggsamligen skriver om dig, grymt sant.
>Norrlandsinnebandyn och främst Umeå som fokusområde även om de nationella utsvävningarna är intressanta och träffande. Skriver verkligen i form av "Stream of conciusness" vilket skapat ett kreativt kaos som är träffande och intressant!

2007-11-06 @ 21:09:46
Postat av: från Ingrid till er som kommenterat

Håller med, konstig titel.
Till sson
Gick in och kollade.. visste inte att Heda hade en sida med bloggar.
Till Keepern
Nja men så är det väl... straffets strl. får folk att glömma, man är mest arg på förbundet.
Till Johan
Tack...

2007-11-08 @ 19:14:41
URL: http://innebandyenligtmig.blogg.se/

feedback:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (frivilligt)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Bults blogg

Nordströms blogg