->Om bloggen ->E-post till Ingrid ->Följ mig på Twitter

listan suger

2007-11-22 @ 22:20:31
När listorna tar över bloggarna....
När inläggen till stor del går ut på att hamna på en topplista ... då

Så klart det finns de som frågat varför det aviserats PAUS på den här sidan, det är faktiskt en och annan som läser här *ler*... tack för det
har lovat att förklara vad som hänt (intresse klubben antecknar)
När en av Sveriges bäste SSL spelare skriver "förklara dig" så satte jag lussebullen i halsen
ha ha...  (OBS... inga namedrops på min sida *ler*)

Det är inte sporten det är fel på... inte på mig heller... inte förbundet den här gången... eller domarna.... Det är ingen blogg trötthet som drabbat mig
Inte heller personliga problem
Det nya jobbet tar inte musten av mig
Stoff och inspiration är det ingen brist på... på ett sätt
Det är hjärtat... jag vill skriva med hjärtat låta de "plowa"... zappa ur huvve ....
Allt prat om listor hit och dit naggade i kanten på min skriv glädje... det är super fånigt

Dessutom har jag blivit hotad... om jag inte slutar skriva om att damerna spelar rolig innebandy, att damernas serie borde vara lika intressant som herrarnas,. Att det är pinsamt att tjejerna göms/glöms bort i media. Jag bör även sluta påpeka att innebandy media inte ens vet vad Elitserien är eller heter...
Att tjejerna gör för lite och gnäller för mycket.... då kommer jag att styrkas från en mycket viktig lista.
"gör du inte som jag säger får du inget lördags godis"
Eftersom jag ALDRIG kommer att sluta älska innebandy oavsett de som spelar har snopp eller inte så... kan jag helt enkelt inte fortsätta skriva.... inte just nu... en paus behövs.
Jag hoppas få vara kvar på listan  om jag inte skriver... bara jag inte gnäller... jag lovar sitta här i Umeå i mitt radhus och INTE gnälla
Funkar det så... gnäller jag inte och tjatar om damerna så... får jag vara med på den lista som jag bara inte kan leva utan.... Jag väljer listan framför lusten att skriva det jag vill .. det gör jag som Packalen skulle ha sagt "alla dagar i veckan"

Söta små gossar... inte bad jag om en plats i er tidning... Borgström var så nöjd när han lyckades lista ut mitt efternamn och publicera det .... anonym? skrev han och så klämde han dit mitt efternamn.
Jättekul

fakta:
Jag har gnällt på att damerna inte lyfts fram, jag har peppat, skrikit gapat och hörrni... jag VET att jag påverkat magget... jag VET att jag tjatat ... Jag VET att magget och annan media hittar uppslag till nyheter här...
Och... när någon hittar en "nyhet" här så... är jag så nöjd.

Om Jihde skulle skriva att damerna får för lite plats i media skulle han hyllas.... om en tant som älskar sporten gör samma sak... då gnäller man. De finns de som skriver om dam innebandyn som om de verkligen ... inte ... tror att många fattar... kappan efter vinden skribenter

Alla snackar om listor... den enda listan som är viktig är den man tar med till affären....och så listan som jag till varje pris vill finnas på nästa månad nämligen Götebandyinnemagazinet
Längtar redan

Historia ang. listor:
Skrattade gott åt Poeten som sågade den listan som finns i papperform (det var första listan)
han menade att han läster typ tre bloggar... han läser dem varje dag... nu minns jag inte vems bloggar han pratade om men koppens lästa han varje dag... resten av bloggarna ratade han....
stackars stackars Poeten... på den tiden uppdaterade Koppen 4 gånger på tre månader .... kan rekommendera Poeten att använda sig av Feeds... (prenumerarea på feeds) då ser man vilka som har uppdaterat och slipper läsa samma inlägg flera gånger. Lägg till alla bloggar ni kan tänka er att läsa ... Feeds är tidsparande... eftersom det är så roligt att läsa andras inlägg använder jag Feeds för det finns massor med klokhet och kärlek i innebandybloggarna som poppat upp den senaste tiden.
Inget fel på Koppens blogg... jag är nog en av hans trognaste läsare, han läser här med, ofta ofta... men det skryter man inte om i Göteborg... han smygläser *ler* (Fl¨åt kunde inte låta bli)

Drabbades av .... 

List trötthet... många bloggar handlar om listor... och olistor....
varför den ena eller andra bloggen borde vara på lista "ute" eller "inne"
Klappar man rätt person på axeln har man chans till en plats på listan... men är det verkligen vad jag vill?
Nääääääj

Nåja... att skriva är det roligaste som finns... särskilt om innebandy och jag har fått göra det på mitt eget sätt.
En sport journalist skrev i ett mail "sluta inte med prickarna och *ler*, då tappar din sida sin själ"

För ett par dagar sedan kändes PAUS som ett måste... hade tänkt stänga ner helt och hållet... men ... det blir en paus i någon form.
Har varit rätt frustrerad... jag har massor att skriva.... men

Gittan tycker  som jag... i frågan om förbundet och smutskastningen

Ska kila över och tipsa om permalink.
Poeten ... satte igång en skön trend... han skrev om glädje för någon vecka sedan... sedan skrev koppen om kärlek till sporten.... Det har smittat.... Alltså behövs bloggarna... de påverkar....
Tydligast var det nog hos Sjöstrand, vilken förvandling Det var som att vända på en rotborste...
Bra jobbat Koppen... fortsätt att vara kär

Totalsågningarna av förbundet har ebbat ut, så skööönt
Nu kan man ana KRAFT i bloggsfären ... kärlek.... då finns det en chans att vår sport.... tas på allvar.
När det är VI mot världen då är bandyn som spelas inomhus med en plastklubba ... en stor sport....
Innebandyn.... alltid på väg.... framåt.

Har fått frågan vilka sidor jag själv läser....
Hm... många eftersom jag använder mig av Feeds hinner jag läsa en del....
Det finns många jag skulle kunna rekomendera
En annan dag kanske...

/En innebandyblogg nära dig
©Ingrid i Umeå. Åsikterna i innebandybloggen är författarens egna och inte nödvändigtvis hela Innebandy-Sveriges. Kom ihåg att hänvisa till källa.

feedback
Postat av: Sofia

Hejsan!
Vet du, jag håller helt med dig när det gäller det här med listor... Till en början är de roliga, sedan tenderar de att ta över och bli krävande. Visst är det kul med bekräftelse, men den måste vara så mycket mer värd när den kommer från dom som verkligen menar det - t ex från de som läser och verkligen uppskattar din blogg.
Näe, fortsätt skriva som du alltid gjort. Det är underhållande (när man väl lärt sig "hur" du skriver... :-)), och jag kommer på mig själv med att sakna dina inlägg nu när du inte uppdaterat så frekvent på ett tag. Sedan får du ett jätteplus för att du skriver om UMEÅ-innebandyn, och inte enbart om Dalen eller enbart om IKSU eller... ja, du förstår säkert vad jag menar.
Keep up the good work!

2007-11-23 @ 20:51:34
Postat av: Spelare

fan vad jag hatat din sida men nu när det är tomt på inlägg så saknar jag dig.
Vem ska nu skriva sanningar med humor?
Ingen är som du Ingrid

Gick in för att läsa om Rönnby matchen imorgon och vad får jag se att du har paus.
Repris på SM-finalen från i våras?

Har du någon e-post adress? Lägg ut den så ska du få en sak av mig.

2007-11-24 @ 00:07:14
Postat av: Mikael

Sluta inte för du äger.
Gör som oss andra skit i Borgström.

2007-11-25 @ 19:53:15
Postat av: Storv

Svenska Innebandyförbundet söker en tävlingskonsulent. En av våra tävlingskonsulenter kommer att sluta och nu söker vi hennes efterträdare.

Som tävlingskonsulent kommer du att fokusera på domarfrågor. Du kommer att sköta tillsättning av domare, vara domarnas kontakter med förbundet samt arbeta med att utveckla förbundets domarutbildningar.

Förutom domarfrågor kommer du att tillsammans med Tävlingschefen och ytterligare två tävlingskonsulenter att arbeta med svensk innebandys tävlingsverksamhet.

Hej Ingrid
Säg upp dig från Industrifonden och flytta till hufvudstaden möjligen kan Uppsala funka :)
Söker du jobbet ska jag aldrig bråka på domaren igen.
/Läser inte längre för du skriver inte :)

Vi söker dig som har relevant eftergymnasial utbildning. Du brinner för idrott/innebandy och känner starkt för domarfrågor. Du är flitig, driven och tar gärna egna beslut. I vissa perioder är arbetsbelastningen hög. Då kommer det att krävas stort engagemang och hög arbetskapacitet.

2007-11-27 @ 00:51:21
Postat av: Heja Pixbo (On IKSU)

Kolla in Rädrövarnas hemsida.

"
Att IKSU har fyra landslagsbackar och Pixbo Wallenstam inte har någon får man väl tolka som att ett fysiskt och rejält försvarsspel inte är uppskattat, vilket gör att man börjar undra vad det är som styr uttagningarna. Man får känslan att IKSU får med spelare på gamla meriter istället för vad de faktiskt presterar. De har bara mött ett av topplagen hittills i år, Balrog, och då slutade det med förlust för Umeålaget. Men det kan ju vara så att Jan-Erik Vaara har valt rätt, vilket måste innebära att vi kommer bli helt utspelade när vi möter IKSU i december.
"

2007-11-28 @ 01:03:39

feedback:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (frivilligt)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Bults blogg

Nordströms blogg