->Om bloggen ->E-post till Ingrid ->Följ mig på Twitter

bra för sporten... bra jobb Mukka

2007-10-16 @ 23:48:35
Var på träningmatch ... killar i mellanstadie åldern ...
Det var något ovanligt med en här matchen...  grabbarna fick storstryk som väntat men många föräldrar gick hem och var imponerade... av DOMAREN
Har aldrig varit med om något liknande

Den här domaren styrde upp lagen, utbildade dem. snackade sportslighet , det händer att man råkar på sådana ibland på barnens fotboll matcher men inte i närheten av det här.
"här hade jag tagit en ut visning i en vanlig match"
Så här långt är TRE METER
Han satte sig till och med ner på golvet berättade för ena laget vad man inte får göra och för den andra laget hur man kan skydda kassen vid frislag...
De måste ha känt förtroende för grabben för de gjorde exakt som han sa.

Det var så underbart att se hur han kommunicerade med spelarna, han gjorde mig stolt över sporten... där stod en massa imponerade föräldrar och jag höll med...
det var helt underbart att se någon med så stort engagemang... det märktes att ... han älskar sporten och vill den väl....

Harry Mukka i egen hög person med ett stort leende på läpparna men han tog sin uppgift på största alvar... en pedagog
Kan vi abonnera på den där domaren frågade en pappa... 
Jo ... det borde vi väl kunna...
Var finns sådana människor sa en annan... och jag kunde inte låta bli.... ni vet Harry finns delar av sin tid på kansliet på väster bottens innebandy förbund.
Hallo... det är just sådana här tillfällen man måste spara... då kan man blunda för sandlådan leken som gör att innebandy tappar i aktning ... ska leva på den här matchen länge... vågar inte ens tänka på hur många mål de förlorade med...  det var ju en träningsmatch
Hade lust att ge Harry en kram eter matchen ....  han gjorde mig stolt för sporten och andra oerhört imponerade.
"det här är det roligaste som finns" sa Harry... jo tack det märktes
Skulle ha blivit less om jag var han, bara en massa höga klubbor i tid och otid.
Bra jobb innebandy Sverige... de finns de som säger sig älska sporten men som sitter på läktaren och glassar, sedan finns de sådana som Harry....
han hade en väldigt bra dag i dag, tänk om han fått veta vad folk sa. (tur han läser här)
/Innebandybloggen, since 05/06
©Ingrid i Umeå. Åsikterna i innebandybloggen är författarens egna och inte nödvändigtvis hela Innebandy-Sveriges. Kom ihåg att hänvisa till källa.

feedback
Postat av: Mange

fan vad du är postiv jag är bakis

2007-10-17 @ 23:15:39
Postat av: Ingrid i Ume

Skyll dig själv!
Vad bra att någon säger att jag är positiv, har ju bara gnällt ett tag.

2007-10-21 @ 20:32:27

feedback:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (frivilligt)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Bults blogg

Nordströms blogg