->Om bloggen ->E-post till Ingrid ->Följ mig på Twitter

de ökar bevakningen ... toppen

2007-10-05 @ 17:49:40
Innebandymagazinet vill utöka bevakningen av superligan denna säsong. För att göra det möjligt behöver vi ditt engagemang. Vi söker nu personer som vill hjälpa till att dokumentera det som händer i superligan och vill göra det med hjälp av siffror och statistik."


Himmel så bra... jag är INTE intresserad av uppdraget *ler*. är kass på siffror...

Tänk att någon ÄNTLIGEN ska bevaka herrarna... det är ju Elitserien damer för hela slanten... eller hur... den här veckan har det varit NOLL notiser... men det är klart...  herrarna har haft premiär och allt är nytt... från Elitserien herrar till Svenska superligan ....
Idag kunde man hitta en notis om damerna... det är Urban som får uttala sig...
Ursäkta mig Anders B på magget... men var det verkligen vad folk ville veta.... hade 1000 gånger läst vad Örjan tänker om matchen... ännu mer vad Sara Andersson eller Helena eller Frida Eriksson hade att säga om deras spiontripp till Ö-vik, då ÖIB tog emot IKSU. (Dalen tar nämligen emot ÖIB ikväll)
Nåja, det här är ju mina egna ego önskemål...  är medveten om att de många  hellre läser om herrarna, och de som tycker att det är bra att man skriver om vad sportchefen tror om matchen...
det skrivs lite, därför är det ännu viktigare att det som skrivs om Elitserien är gjord men finess...
Oj förlåt, de hade pratat med ÖIB också, deras andre tränare.... 
Det fanns ju andra att prata med, de som bytt lag till exempel....


Elitserien damer är fullkomligt vanvettigt otroligt kolossalt ointressant... och kommer att förbli... så länge nöd notiser görs... tycker viss media förstärker  den bild man kan ha om Elitserien damer om man inte varit på deras matcher.

Nej men Ingrid, nu är su så där gnällig igen!!!!!! Flå´t, varför bryr jag mig ens om att skriva om det här gång på gång...

På söndag möter Balrog IKSU,  eftersom herrarna har elitseriepremiär *ler* senare så kan det finnas en liten liten chans att ... vi får en rapport...

Tycker det där med att journalister ringer och pratar med tränare efter matchen är ... halvbra... hur ofta utnyttjas inte journalister ... tränaren lyfter en spelare som behöver uppmuntran...  undrar om journalister fattar när och om de blir förda bakom ljuset... typ utnyttjade.

Att skriva om en match man inte varit på utifrån matchändelser blir sällan bra, pratade med ett gäng spelare efter en match... "Carita tryckte sedan in 6-5 med sin vanliga precision"... Hm... har man då varit på matchen så undrar man... om man varit på samma match. Nåja... alla har sin bild... men innebandy kunnigt folk borde vara intresserade av att förmedla en rättvis bild, var finns skribenterna... 
Har sagt det förut, skulle hellre se att de som finns nära Elitserien damer skickar in notiser till lokalpress, inne bandynytt och magget än att starta en damsajt...  Det finns redan de som vill ha in notiser/artiklar... men då måste någon skicka in... och journalisten måste masa sig iväg till matcher... Tur att Umeå har Ragnarsson...  han brukar (brukade) skriva om nästan alla matcher... STOR eloge... han tycker dessutom att det är intressant... Ära vare Ragnarsson.


Frågade en lokal sportjournalist om de nobbar tips om damerna som kommer in, nej var svaret vi får inte in så många... Va????? är det inte dags att ändra på det... himmel vad jag tjatat om detta... snart snart snart... kanske någon kliver fram... det måååååste finnas folk som kan och vill...

Spelade innebandy igår med jobbet... eller försökte i alla fall... känns framförallt i de muskler jag sitter på...
Var kass... och blev trött efter en minut... när alla andra blivit trötta gick det bättre...
Var stressad innan motionspasset, men det var som de sa, ingen av oss är bra. Vi var två tjejer... den andra var seriespelare fram till i fjol... som tur var hade hon just fått barn... så hon var inte i toppform...

På andra planen spelad ett gäng som... gott kunde låna ut en spelare till vårt lag, vi hade nämligen inga avbytare... tittade längtansfullt upp på läktaren när han vilade... och jag kunde inte hålla mun...
Du borde spela med oss... han skrattade...  Gustaf Forsberg är precis den spelare som skulle passa i det lag jag råkar hamna i... 
Pratade lite med honom när innebandy tiden var slut, han sa att han märkt att han snabbt blir sämre om han inte spelar... det tröstade mig... har knappt spelat på 16 år... och då var jag ganska bra på att vara i vägen.


Sådär ja, nu ska jag hämta innebandykillar som stinker svett...  en av dem är min egen...


Uppdaterar 19.21
Har inte kommit mig i väg till matchen, 12 åringen måste göra läxa... just ikväll har han bestämt... duktigt men ... imorgon vill han träffa polare....

Det enda som har hänt verkar enl.  IDA vara... en utvisning 0.24

Trist match i så fall *ler'

Vad är väl en bal på slottet??????
©Ingrid i Umeå. Åsikterna i innebandybloggen är författarens egna och inte nödvändigtvis hela Innebandy-Sveriges. Kom ihåg att hänvisa till källa.

feedback

feedback:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (frivilligt)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Bults blogg

Nordströms blogg