->Om bloggen ->E-post till Ingrid ->Följ mig på Twitter

Kais Mora och tips senaste nyheten överst ...

2007-10-17 @ 23:51:40
Eftersom jag har så lite att göra *ler* tog jag en sväng in på KAIS Mora hemsida, nä... jag brukar kolla in sidor ibland ... när jag rensar hjärnan vid datorn och ofta besöker jag någon klubb hemsida som ska komma till Umeå och möta dalen eller IKSU.... Nu ska KAIS Mora hit i helgen
Kollade in FÖRSTA sidan
Men va fanken... de har gjort något i helgen som andra lag bara drömmer om att få göra, de vann över Balrog som tippas vinna serien, Mora är nykomlingar
Alla får inte vara med om det som Mora fick men PLÖTSLIGT HÄNDER DET
Vad stod det för sexigt om det på Mora hemsida?
Hm... ja det här var vad man kunde hitta på första sidan: (jo det är sant men notis  finns väl gömd som man hittar om man klickar lite, de hade bara missat att lägga upp den på fösta sidan)

Lite trist... att det inte finns människor i klubbarna som orkar/hinner skriva NYHETER och särskilt nyheter som det här... hade jag spöat Balrog hade jag tvingat både TV och tidningar... nä... så kan man ju inte göra men ...
Till Kais Mora laget
Jag ber om ursäkt för att det inte syns på er hemsida att ni gjort detta stora som andra bara får drömma om, jag ber om ursäkt för att vi alla är så TRÅÅÅKIGA och tröga, i denna coola snabba kungliga sport

Var märks det att vi/ni är den sport vi/ni säger oss vara?

Om inte vi själva ids skriva om sporten, vem ska då göra det?
Bättre knackiga texter än inga texter alls, skriv skriv skriv
Vad får sponsorerna för uppfattning när de läser på klubbarnas hemsidor?
Gör en snabbanalys får ni se ... vilka har uppdaterat?

Bättre handskrivna affischer än inga alls... jag VET att reklamfolket inte håller med mig men...

På lördag möter IKSU kl 15.00 i IKSU hallen... hur många vet det?
har varit på två möten idag på platser där målgruppen "kom och se innebandy" finns... men jag såg inga affischer
på söndag tar IKSU emot Falun kl 13.00
Hm... vad hjälper det att jag skriver det här...
Hoppas afficsherna är uppe imorgon

Vi måste hjälpa folk att HITTA til hallarna
vi måste berätta... jobba och ha lite framförhållning
Folk går inte på innebandy för att de råkar se en annons i dagspressen samma dag det är match... glöm det

Någon som orkar titta på lagens hemsidor ...
hur "on" är man ...
De som råkar ha en "nyhet" lägger det senaste längst ner... men hallå, så gör man inte om man vill att folk ska läsa det
Alla har inte behov av att rensa hjärnan genom att surfa runt en stund... man slappar med annat och då missar de innebandynyheterna

Didriksson skriver om helgen i norr
kanon proffsigt, roligt och lättläst
Bra jobb, synd att de behövde frysa i Umeå
hade de ringt till mig ... har nog 8 vinterjackor *ler*

Lundström skriver om Täby och Endre matcherna
det som är synd är att det tar flera dagar innan IKSU spelarna hinner in med sina texter...
det blir liksom ingen nyhet då, det är kul att spelarna skriver om matcher men ska man ha NYHETER kan någon direkt efter match länka till IDA... det räcker... då visar man att man är "on", det var kul att se att IKSU gjort så
DIREKT efter match... en länk... till något om resultatet...

Elitidrottare borde få ägna sig åt annat... huuu tänk på de som verkligen inte vill skriva... ångest.
men som sagt... det är kul att IKSU damerna inte spjärnar emot... bjuder på detta.
Det som Pixbo gör är smart
"veckorapport från Elitserien"  då gör det ju inget om det blir en dags fördröjning ... det är inget "om matchen" utan "om veckan".

/Bloggen om för och om innebandy
©Ingrid i Umeå. Åsikterna i innebandybloggen är författarens egna och inte nödvändigtvis hela Innebandy-Sveriges. Kom ihåg att hänvisa till källa.

feedback
Postat av: DVD

Geart site alot of good info that i couldnt find anywhere else thanx!

2008-01-08 @ 18:39:00
Postat av: Robert

"Har skrivit ett inlägg i min blogg om fenomenet "noll uppdatering" Er hemsida har nu tillägnats två inlägg hos mig ler http://innebandyenligtmig.blogg.se/"



Har du skrivit något om vinterns uppdateringar på Moras hemsida då? ler

2009-04-15 @ 15:27:05
Postat av: Ingrid

TILL ROBERT som kommenterat min blogg, jo jar märkt att er sida lever nu. KUL! Det dät inlägget var från 2007, hur lyckades du hitta igen det.

2009-04-19 @ 22:43:33
Postat av: Robert

Ja och bättre kommer det bli så kolla gärna in under hösten igen! :)



Som man brukar säga, det man skriver på internet försvinner aldrig ;)

2009-04-21 @ 09:46:22

feedback:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (frivilligt)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Bults blogg

Nordströms blogg