->Om bloggen ->E-post till Ingrid ->Följ mig på Twitter

"superligan här för att stanna"

2007-10-03 @ 21:19:13
Det finns andra vinklar.... 
Folk talar om succé...
en krönika av VF Jerry Lindqvist
Krönikan: citat

UMEÅ, MÅNDAG 1 OKTOBER 2007
Flaggspel, knallskott och eldfyrverkeri -och 14 mål!
Svenska Superligan har kommit för att stanna.
Premiären i Gammliahallen lovade mycket mer.

1 725 personer hade kommit för att vara med om premiären av nyskapelsen Svenska Superligan.
Det blev succé på direkten.
Dels tack vare den sköna inramningen, dels tack vare två lag - IBK Dalen och Caperio Täby - som bjöd upp till rena pang-pang-innebandyn på direkten. slut citat


Ok, det är lite smörigt ... krönikan... men så skön att läsa, hoppas Umeborna läser där och inte onyanserade kapningar. Ok, nu var krönikören på plats och kunde inte tycka om just TV upplevelsen/sändningen... på plats...
premiär och allt... varför sitta  på någon sportpub och leta fel...? 

Ego
Har sovit lite och ingenting i natt... här uppe kallar man det att ligga på ohågan eller ohögan beroende på om man kommer från Ö-vik eller Umeå....  Blev ofrivilligt sovkompis åt en femåring.... Det är med livet som insats man sover brevid mig... i somras i stugan sov syrran i sängen brevid, hon klev upp mitt i natten av någon anledning... jag drömde något om skeppsråttor och när hon klev över mina ben satte jag mig upp och slog allt jag kunde mot hennes hals... och jag gall skrek... det var roligt ... på morgonen...
Allvarligt ... jag kunde ha skadat henne... mina barn vet att man ska vara varsam med mig på natten... det dummaste jag sagt mitt i natten är nog "önskar att jag inte hade några barn"
Låg och tänkte på det där och vågade knappt sova... var dessutom för trött för att somna....

Bäst idag:
Kidzen hemma, 12 åringen hade tränat på IKSU hallen häromdagen... frågade om han vinkat åt någon... han fnös "trooolit"... grabben som inte ens visste att det fanns herr innebandy för några år sedan...
Himmel så söta killar som håller på bli coola kan vara... 
Vilken fin ögonskugga du har mamma... då ler jag åt coolingen.
Imorgon ska jag spela innebandy på jobbet... 12 åringen vill helst att vi åker olika bussar om jag ska ha klubban med mig... och på inga villkor får jag ha fodral på... han är en dumsnut... gud vad jag älskar honom.

Idag
Har så roligt ... men så många intryck.... hur många koder ska man hålla reda på.. och nycklar....

"vilken tillgång att du börjar här"... va??? Känner mig inte som en tillgång...  men det behöver jag inte vara än... det ska bossen idag.... "du åkte ju iväg och köpte smör och mjölk alla blev glada", vi skrattade....
Ska nog köpa fika någon mer dag... om det behövs så lite för att göra andra på gott humör, dessutom har jag svart bälte i shopping... handla kan jag.

Har blivit fotad... vilken vinkel gillar du bäst frågade fotografen... hm...
den som går snabbast svarade jag.
Vinklar vinklar vinklar
Vinklar... de här gillar  jag bäst:

Läste hos Sjöstrand... han är på mitt lag idag *ler* ... kärringarna mot strömmen ...
Undrar vad han skriver när han sett hela matchen...

/Innebandybloggen
©Ingrid i Umeå. Åsikterna i innebandybloggen är författarens egna och inte nödvändigtvis hela Innebandy-Sveriges. Kom ihåg att hänvisa till källa.

feedback

feedback:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (frivilligt)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Bults blogg

Nordströms blogg