->Om bloggen ->E-post till Ingrid ->Följ mig på Twitter

Det är inte domarna det är fel på

2007-09-12 @ 17:52:50
Men himmel... det där med domarsnacket är onödigt... de står så här i "domarboken"

"Kan-inte-döma-enkäten ska lämnas in i tid och återbud och andra förändringar ska
snarast meddelas respektive domartillsättare."
 
Varför använder sig inte domarna av den... kan man inte döma så... hör man bara av sig till mr. domartillsättare...  varför har ingen tänkt på det tidigare... det är ju solklart... folk är bara dåligt pålästa.

Alla domare som INTE KAN DÖMA,,, fyll i kan-inte-döma-enkäten (den finns i er handbok)

Personligen tycker jag inte det är domarna det är fel på... utan spelarna... jag menar ... ska du spela innebandy så borde du väl kunna reglerna... man FÅR INTE hålla klubban högre än XX cm.
Man får inte SPRINGA över en motståndare... inte heller MASKA ....
En anna sak:
Spelarna borde även se till att spela bollen där domarna inte är... så de slipper hoppa undan... alt. lära sig spela SAKTA så att domarna hinner förflytta sig i den takt de tycker är lämplig.
Det är inte domarnas fel att bollen rullar just där de står... skärpning damerna
Slår jag på någons klubba så VET jag ju det... då borde man gå och be om ursäkt... eller nåt.
Höll spelarna bara sig till reglerna skulle det inte vara något problem med domarna....

Det är ofta domarnas fel att man förlorar en match... känns det igen....
möjligen kan tränaren få sig en känga... hur vore det om spelarna funderar på
Höll jag mig till reglerna?
 Gjorde jag som domaren ville
Förstod jag vad tränaren sa... gjorde jag det jag lärt mig... eller hittade jag på ett eget spel/taktik och egna regler

Kära damer... håll er till reglerna så... märks det inte om det råkar vara en eller ett par domare som gör ett dåligt jobb.

Så här säger "domarboken"

"Allmänt gäller att förbundsdomarna ska vara inlästa på och följa tävlingsbestämmelser och övriga
direktiv, regler samt delta på de obligatoriska delarna av utbildningen."

I rättvisans namn borde väl även utövarna vara inlästa...

Domarna ska vara goda representanter står det... läs
"Att vara förbundsdomare ställer krav på att man både i samband med uppdrag och i allmänhet ska
vara en god representant för SIBF och sin kår i kontakter med kollegor, ledare och lag, administratörer
och förtroendevalda. Förslag, frågor och klagomål bör lämnas till DK, som försäkrar att domare som
lämnar sina synpunkter inte betraktas som besvärliga utan som nödvändiga för utvecklingen."

Funderar på om alla som klagar på domarnivån i media och på andra sätt... kan räkna sig som goda representanter för SIBF... ja de kan de nog bara själv svara på
Debatten behövs... kommunikation behövs mellan klubb/lag och förbundet... lite trist att debatten måste hållas i media...
Kan man börja med att prata med varandra... går inte det... ja då är allmän debatt ett alternativ
Slutar där jag började... alltså med LÖSNINGEN på allt snack om låg kvalité på damsidan... ja på domarna alltså.

"Kan-inte-döma-enkäten ska lämnas in i tid och återbud och andra förändringar ska
snarast meddelas respektive domartillsättare."
Alltså
Alla domare som vet med dig att de INTE KAN DÖMA,,, fyll i kan-inte-döma-enkäten
Skrivet med samma gamla vanliga ironi... tänk att så många har svårt att hantera ironi... normalt använder jag * ler* tecken... hade inte tid med det idag... *ler*... varning... detta inlägg innehåller viss ironi (skulle jag ha skrivit det först)

här uppe i modemglesbygden finns ingen att prata med... nyttigt .

/Innebandybloggen från Umeå

©Ingrid i Umeå. Åsikterna i innebandybloggen är författarens egna och inte nödvändigtvis hela Innebandy-Sveriges. Kom ihåg att hänvisa till källa.

feedback
Postat av: läs vad Rönnby tränarn skrivit

Nu har pixbo's tränarduo get sig in i diskussionen om domarna.Dom påstår att Iksu har seglat mot finalen 3 år i rad pga domarna.Dom menar att domarna blåser för minsta närkamp i elitserien och i slutspelet.Och då menar pixbo's tränar duo att Iksu vill sätta mer press på domarna genom att hävda att dom skall blåsa mer.Tycker att Kristina Landgren Carlestsam och Johan Fredriksson,är lite fel ute som vill påstå att det är domarnas förtjänst att Iksu har nått final 3 är i rad.Jag menar
så mycket som dessa elittjejer tränar under säsongen så tror jag inte att det är domarnas förtjänst att man når final.Hör ni inte hur dumt det låter själva.Så om Pixbo går till final
denna säsong så får dom väl tacka domarna för det är väl dom som har spelat Pixbo till final
i så fall.

2007-09-12 @ 22:19:07
Postat av: Anonym

InnebNDYMAGAZINET TOTAL SÅGAR DIN SIDA BRA

2007-09-13 @ 00:37:41
Postat av: Mange

Till anonym
Läste vi samma innebandy blaska?

2007-09-13 @ 11:06:55
Postat av: Ulf

Grattis till en fin placering på IBM den här månaden, otippat men rättvist. Dina inlägg ger ofta upphov till eftertanke och diskussion, tack för lika många kloka som roliga krönikor. Mvh Ulf Läsare:)

2007-09-13 @ 14:11:08

feedback:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (frivilligt)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Bults blogg

Nordströms blogg