->Om bloggen ->E-post till Ingrid ->Följ mig på Twitter

När blev frågor tjat?

2008-08-20 @ 19:01:44
Upptäcker just nu att det inte längre går att fråga saker här hemma.
- "Har du med dig cykelnycken?" är nämligen tjat...
Det gäller att lära sig de nya reglerna *ler*... hon ser helt matt ut, inte arg, knappt sur... bara matt när jag pratar till henne som om hon vore ett barn. Hon är ju ett barn, det var inte så länge sedan hon låg i min mage typ bara 10+ år sedan. *L*.
...
Hört och sett hos oss:

- Mamma, finns det någon Bordsdricka kvar?
- Nej, hur visste du att jag druckit Bordsdricka.
- Jag luktade på glaset 
....
Till mannen på luren i går... här kommer ett gott råd: SNYT DIG.  Har alltid undrat varför du har så många ovänner...
Och JA, din låtsaskompis har blåst dig men det har jag aldrig gjort.
....
Vad har hänt då? Inom innebandyvärlden alltså... svårt att veta... just själva innebandyn skrivs det inte så mycket om....  
Är det verkligen så viktigt det där med själva sporten och spelet. arrangemang o.s.v????

I "bloggvärlden" har Adam Fribergs blogg fått massor med uppmärksamhet...  någon som missat detta?
Måste citera Danne Bron Sundbom "Fan vad genialt att starta en blogg som bara består av att klanka ner på alla andras bloggar. Hade jag haft mer stake hade jag varit först. Eller förresten det hade bara blivit långtråkigt tillslut och jag är så rastlös till och med när jag är totalt avslappnad". slut citat 
Hur vet man om Poeten är ironisk eller menar allvar? Ibland känns han stensäker men... visst driver han lite med oss också. Snälla sundbom HJÄLP, kan du inte använda *ironisk* ibland... eller skulle det döda läsupplevelsen kanske. Kan inte låta bli att gilla hans bokstäver....

Själv har jag noterat att Maggets nya stjärnskott producerar nyheter om damerna...  många. På några dagar har hon lyckats skriva mer än redaktionen gjort sedan i början på juni... bra jobbat.

Gammal missad nyhet är väl  Edlunds brutna handled, han som så sent som förra året var landslagsspelare borde väl vara tillräckligt medialt intressant. 
Pressmeddelande om VM i Prag har gått ut

För en vecka sedan började Mullsjös beskyddare pingsrörelsen bygga ny hall åt Hide-a-lite Mullsjö ... första spadtaget

AIK och Järfälla möts i träningsmatch ikväll.

Gittan har lämnat sin plats till förmån för någon annan i den omtalade panelen.

En IBN nyhet skulle ha varit att i Arvidsjaur växer innebandyn
Det för året nybakade division två laget k4 tappar sin Jensa (trist för dem då han var en av dem som hade rutin)
27 november spelar herrarnas landslag träningsmatch i Falun... sportchefen verkar mäkta nöjd.
GBK Sundsvall har bekymmer... Rahmqvist skada blev sämre... han blev typ felopererad  aj aj aj. Undrar om någon ens saknar det här nyheterna... lite töntvarnig på vissa....  ingen saknar nog töntnyheter eller de där små utom jag.

Storvreta träningsmatch , tänk att Ålänningarna alltid skriver om när Hannes Ö, har målat 
Hur är det med Jessica Holmberg... vill hon tillbaka till landslaget? Skulle inte hon ha barn?
Eftersom vårt enda innebandymedia har den dåliga smaken att inte ha ett vanligt NYHETS ARKIV är det omöjligt att hitta gamla nyheter. 

Männen bakom skrivbordet på IBM läser här så kommer här ett önskemål:
Ordna ett riktigt nyhetsarkiv, annars kan det verka som om ni försöker sopa igen spåren efter er. Och så vill jag inte att ni ska uppfattas....
Allvarligt, det känns som det är viktig HISTORIA... sånt som måste finnas kvar. För att vi inte skall bli rotlösa i denna papperslösa värld, kör med ett öppet arkiv.

Tänk att snart alla mina inlägg handlar om Magget, kanske är jag deras största fans trots allt. 

Uppdaterar
Nej, det är inte jag som är Adam... vad är det här för lekstuga? Har varit inne på Strellan och Malbergs blogg efter länk från Gittans inlägg... där står det att Adam nog är Ingrid... va? IP-nr?
©Ingrid i Umeå. Åsikterna i innebandybloggen är författarens egna och inte nödvändigtvis hela Innebandy-Sveriges. Kom ihåg att hänvisa till källa.

feedback
Postat av: Bosse

Låter som vi stött på samme man, han mailade nog till alla igår. Ignorera honom, annars blir du uppäten. Gjorde jag förhastade slutsatser nu, är det The king nothing?. Håller med om att Magget gör stordåd just nu, hon Engstrand är ett kap. De har aldrig varit bättre. Respekt IBM!





2008-08-20 @ 19:51:04
Postat av: Okänd

(låg nivå det är i er värld)

Men Du gör mig glad



Låt inte dom djävlarna ta dej!

Dom som talat vitt och brett om en enda väg

Dom skriker framåt och hugger din fot

så att senan går av i ditt steg

Det kan hända så mycket på bara några år

Du kan tappa den där blicken som är så klar

Tappa dina drömmar, tappa alla svar

tappa allt du har

2008-08-20 @ 22:21:07
Postat av: 213.65.90.21

213.65.90.21

2008-08-20 @ 22:23:08
Postat av: Mr

Engstrand har under sommaren gjort en intervju med varje damtränare som sedan delas upp i korta notiser som sprids ut under försäsongen. Roligt att läsa i alla fall...

2008-08-21 @ 07:37:19
Postat av: Ingrid

->Mr

Aha, nya grepp är alltid spännade, lycka till med era projekt

2008-08-21 @ 08:51:01
URL: http://innebandyenligtmig.blogg.se/

feedback:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (frivilligt)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Bults blogg

Nordströms blogg