->Om bloggen ->E-post till Ingrid ->Följ mig på Twitter

6-1 till Sverige ... Jihde tar farväl med bra facit

2008-12-15 @ 18:09:31

Försökte komma på vad jag skulle säga om jag stötte ihop med någon i landslaget idag... ja ja, helt riskfritt men... ni vet ibland zappar man i skallen utan att veta varför... det blir lite som... vi hade i alla fall tur med vädret.
"Vi har fortfarande flest medaljer."...Statistik (se längst ner i inlägget) är alltid bra att plocka fram... men det gör ingen lycklig just nu, kanske om ett tag.... guldet ska hem ... så tror jag alla känner. 
Känns nice att läsa det Gurra har skrivit om att Finnarna har varit minst lika bra som Sverige de senaste 5-6 åren. Att blåvita faktsikt har vunnit många träningsmatcher och de senaste VM:n varit ruggigt jämna tillställningar. Läs Gurras innebandyblogg på VK. Gurra har ju VISS rutin av landslagsmatcher *ler*.

Fick  tipset om Bergströms krönika på aftonbladet... bra läsning

Har läst Jihdes
blogg... smärta... tycker han är modig som vågar säga det han tycker, den bloggen tjänar verkligen sitt syfte... väcker debatt och ... ja, modigt Jihde.  Någon dag hoppas jag han kan se facit 6-1 i VM-guld ....
Kan bara hålla med Hedas "Tack Jihde"... bra skrivet.

Karl-Johan Nilsson som ny kapten, tror det är rätt... den killen måste vara speciell, läser till lärare i religion, jobbar som instruktör på innebandygymnasiet och ... ja, hur orkar han? Honom hade jag gärna gjort en intervju med om Innebandynytt hade funnits kvar.
Lycka till.... KJ

Luften verkar ha gått ur innebandy.se... man är bortskämd med en massa nyheter... men jag vill säga TACK till eldsjälen Klas Pettersson (hur många timmar tror ni han lägger ner på innebandy varje vecka?) och Michael Fasth som jobbat hårt under VM, det har varit hård bevakning. Det enda jag oroar mig för är att om förbundet blir en nyhetsajt så väljer annan media att söka nyheter där istället för att åka själva ... där det händer. Så... bli inte för bra *ler*. Hoppas folk kommer ihåg att tacka de som gör gott för sporten.

Innebandymagazinet har varit på hugget, synd bara att sidan varit trög... orkade sällan gå in och läsa då den tog flera minuter att ladda... hoppas det går att göra något åt till dam VM då jag antar att de kommer att göra samma sak.... ser fram emot detta. Lite ironisk, tror inte alls att dam VM kommer att få samma uppbackning det återstår mycket jobb innan damerna blir lika intressanta som herrarna. så är det bara.


Vad är det största som hände Magnus Fredriksson under VM? Att han och innebandymagazinet som ensamt media fick vara i Finlands omklädningsrum efter segern.(läs inlägget, tack för all hjälp) Grattis Fredriksson. *ironisk*.  Vet inte någon redaktör som lyckas sätta sig själv i händelsernas centrum på det sätt som han gör... hur många tidningar har en hel hop med bilder på sin redaktör i varje nummer? Kom gärna med tips på andra tidningar, kan ha fel.
...bilden från hans blogg där han står i Finnarnas omklädningsrum med Juha Kivilehto, kolla där... I WAS HERE ... jo vi märkte det.

Ska bli ruskigt intressant att följa vad Magget kommer att skriva om landslagsledningen....  men än så länge är det lugnt, men här kommer en signal... läs detta (Fredrikssons blogg idag)
"Fick ett samtal av en superarg innebandyprofil. Han tyckte att det svenska laget skulle ha ännu bättre betalt. (Ironi).
Han skrek även i luren på mig: "såga, såga, såga".

Nu uppmanar jag alla som vill kommentera Sveriges VM-förlust att höra av sig. Om du skickar den i ditt namn kommer vi att presentera ett urval av dessa:
Skicka till: [email protected] " (slut).

KOMMENTAR Ingrid : Jaha... man skall skicka med namn, undrar... den där innebandyprofilen lär ju ha ett namn... får för ett ögonblick känslan att redaktör Magnus  är sin egen täckmantel.
Såga själv du Fredriksson, bra att ni vill att tyckarna ska ha med sitt namn, tidigare "insändare" har inte haft det, bra jobb där Magget.

Fått mail... av en som vill att jag ska skriva att första femma förlorade sin andra final på det här året.... och Hallstensson. Vill bara rätt dig Peter med att Svensson spelade i fösta linan... han vann SM-guld så... du har alltså fel *ler* men jag fick till en rad om det ändå. Skicka blomman nu, men först efter jul... åker ju till Spanien på onsdag.

Jihde ... skicka inte en GTb redaktör till KP, den läses nämligen fritigt i det här hemmet, KP äger... låt den fortsätta med det *ler*. 

©Ingrid i Umeå. Åsikterna i innebandybloggen är författarens egna och inte nödvändigtvis hela Innebandy-Sveriges. Kom ihåg att hänvisa till källa.

feedback
Postat av: Smöra

Varför smöra för Jihde hoppas han inte läser här för du är åt h-vete för snäll han är en förlorare nu fatta det Ingrid

2008-12-15 @ 20:48:13
Postat av: Ingrid

Haha, nä just nu hinner han nog inte läsa här så... då gör det ju inget om jag smörar. Smörar jag?

2008-12-15 @ 21:52:37
URL: http://innebandyenligtmig.blogg.se/
Postat av: Johan

Vad har du egentligen emot Innebandymagazinet? Innebandyn skulle aldrig ha varit där den är idag om det inte vore för Innebandymagazinet. Dissar dig

2008-12-15 @ 21:55:30
Postat av: Ingrid

Till Johan

Jag tycker att man som innebandymedia skall vara ödmjuk vilket jag ofta saknar när det gäller just Innebandymagazinet. Men jag tycker de gör ett bra och viktigt jobb många gånger.

Dissa mig du, lugnt.

2008-12-15 @ 23:28:32
URL: http://innebandyenligtmig.blogg.se/

feedback:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (frivilligt)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Bults blogg

Nordströms blogg