->Om bloggen ->E-post till Ingrid ->Följ mig på Twitter

Schwela, tapp o mediakåt -del 3/4

2008-12-31 @ 14:58:00

Årets tillrättavisning
Michel Fasth meddelar innebandysverige att Magnus Fredriksson visserligen startade tidningen Innebandymagazinet men påpekar att innebandyn är äldre än tidningen och att Fredriksson inte uppfann sporten.
Årets domarkommentar:
"Jag tror vi bryter där" sa Curre Schwela i en intervju i UNT efter att (enligt mig) ha haft en dålig dag på jobbet gånger två. 

Årets förlorare elitserien:

Norrland, både Skellefteå och Boden åkte ut
Årets uppstickare:
Huddinge och Ciyt
Årets innebandy katedral:
Nyhem/betaniaförsamlingen bygger kyrka åt SSL, 22 februari invigs den med "The Henke" på plats ... en gud i sig.
Årets profil:
Niklas Jihde vars blogg har blivit en viktig kanal för debatt.

Årets krönikör:
Magnus Jäderlund, mera sånt 2009...
Årets fina gest
Roland Carlsson, näringslivschef i Umeå åker ut och tar emot IKSU efter EC-guldet... synd bara att IKSU sedan lyckades reta gallfeber på "kommunen"...
Årets media satsning:
Innebandy-VM där Innebandymagazinet körde sin sajt, tung jobbat för oss läsare då sidan tog grymt lång tid att ladda, men satsningen var bra.
Årets samarbete:
Innebandy.se och Innebandymagazinet... skulle vara intressant att veta hur samarbetet ser ut och vad det syftar till.

Årets mediaförsök:
Ladies Edition om daminnebandy, tveksamt om det är vettigt att ha en sajt med bara nyheter om damer....  mitt tips, nästa gång någon startar en nyhetssajt, se till att ha skribenterna klara när ni kör igång. Nyheterna är A och O på en sajt som LE...  De måste leverera mer och bättre.... kör hårt.  Ser fram emot 2009 då det gäller för damsajten att visa vad de är och står för.
Årets sanning:
Damerna har den media uppmärksamhet de förtjänar, de vill gnälla men inte slåss eller agera, undrar hur många som verkligen försökt hjälpa till.... gnälla är enklare än att ta fram blåstället men det är  MYCKET mindre respektingivande.

Sedan tror jag det finns olika kultur i herr och daminnebandyn, får en känsla av att många damer inte ens läser om annan innebandy än det som skrivs om det egna laget. Så...  Åh, jag får utveckla detta nästa år.
Årets blogg:
Gustav Forsberg, äntligen skriver han.... Himmel vad jag tjatat om det, han har egna åsikter, skriver underhållande och får en att tänka till... men jag saknar .... prickarna *internt* 
Årets mest mediakåta:
Text borttagen 

©Ingrid i Umeå. Åsikterna i innebandybloggen är författarens egna och inte nödvändigtvis hela Innebandy-Sveriges. Kom ihåg att hänvisa till källa.
Trackback


Bults blogg

Nordströms blogg