->Om bloggen ->E-post till Ingrid ->Följ mig på Twitter

Hands one, så frälser man TV4

2008-12-13 @ 13:59:06
Har varit utan dator ett dygn... S har "lanat" och vad gör man inte för sin favvo kille...  vill egentligen inte uppmuntra det där dataspelandet men .... S var hur lycklig som helst när han kom hem vid lunch efter att ha spelat vc3 mellan 18-08 och sedan sovit mellan 08-10.... nu sover han.... är jag e kass mamma som inte tvingar honom stå sitt kast och vara vaken hela dagen? Antagligen.... han berättade att när de blev för trötta gick det ut och spelade snöinnebandy.... är inte det ganska skönt?  Lana och spela snöinnebandy....  bättre än bara lan tycker jag. Det där jag sa "jag lana du men sedan får du ta konsekvenserna och städa ditt rum och packa inför resan" det var.... fel .... har inte hjärta att tvinga upp honom, han vill följa Pool-Hull kl 16, då ska jag väcka honom.

Slog just på min datorn och ....  oops, Har TV4 (sport) blivit frälsta? Så gött... jag ler när jag läser att TV4 stuvat om och visar både semifinalerna....  hoppas att folk tar sig tid att titta på höjdarmatchen mellan Tjeckien och Finland... det är ju trots allt strax innan jul.
Gissar att det är många som önskar att de hade tillgång till TV4-sport idag... alltså av folk som älskar innebandy.

Tänk om det är nu genombrottet kommer? Det är ingen hemlighet att Bonniersföretagen inte har någon stor skara plastbolls-fantaster, men kanske har en och annan själ kunnats räddas tack vare att de "tvingats" jobba med innebandy. SSL var likt Idol ett av Berntssons projekt.... det hade lika gärna kunnat vara "Ensam divisiontvå-tränare söker fru" ....  bara projektledaren trott på konceptet och lyckas överbevisa kollegorna om att ... nu kör vi.... det är inte Berntsson som stod för det riktiga innebandyhjärtat, han ville ha ett koncept... tror att alla vet vilka som sitter med det verkliga innebandyhjärtat.

Har träffat en del folk som jobbar med SSL-projektet och ... de har inte gjort någon hemlighet.... nä... vi älskar inte innebandy.
Nu är det här ju inte TV4-sport utan TV4-panelen men det är som det genomsyrar hela Bonniers... en enorm skepsis
TV4-sportpanelen  (.Hegerfors, Roos och Ekwall).. det lyser igenom men TACK Arne Hegerfors han visar iaf att innebandy är en sport... respekt!

Kanske är det så här det måste gå till...   hands one .... hur som helst.... Detta måste kännas skönt för Michael Fasth som inte alltid fått så stort stöd av innebandy-sverige.... hoppas han hinner njuta av den här dagen... Tack till de få personer på på TV4 som med sitt innebandyhjärta lyckats .... med en förändring....  och alla som stöttat dem som jobbat med SSL-projektet är en del i framgången...  sedan kan de som bara hackar och kritiserat fundera på vad de tillfört.

Nu ska jag säga en sak som känns som en vagel i ögat  för vissa.... vi kan inte frälsa alla men genom att visa att innebandy är kommersiellt intressant så.... kan även stenhjärtan smälta.... många i vår snabba ungdomliga sport ... är inte så mycket för positivt tänkande men jag tror....
snart ser vi mer innebandy i vanliga TV4... det är i en kanal som kan ses av alla som innebandy ska visas.

Fortsätt kämpa!

Till sist ... TV4-reklam om VM-finalen är grym... går omkring med ett leende på läpparna.
©Ingrid i Umeå. Åsikterna i innebandybloggen är författarens egna och inte nödvändigtvis hela Innebandy-Sveriges. Kom ihåg att hänvisa till källa.

feedback

feedback:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (frivilligt)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Bults blogg

Nordströms blogg