->Om bloggen ->E-post till Ingrid ->Följ mig på Twitter

Avstängningar mm Innebandyåret del 4/4

2008-12-31 @ 19:52:13
Strax slut 2008 och ja... det har varit som vanligt, så många gånger har jag blivit påmind om vad som är det viktigaste i livet och det är inte innebandy.

Avslutar inte min "krönika" som jag tänkt med bäst och sämst 2008 är nämligen sjuk igen... riktigt ordentligt snuvig, hostig och febrig... jag som aldrig brukar vara sjuk har nu haft 15 sjukdagar under december.... märkligt. Hade förberett min årskrönika men den ligger i den andra datorn och jag har inte ork att sätta mig med den nu....
Håll till godo men detta...  hade tänkt mig något vettigt men ...

Årets steg i rätt riktning:
En jämnare elitserie

Årets underhållning:
Spelarbetygen, fortsätt med det och sätt en signatur under.  

Årets (eller kanske nästa års) begrepp:
Situationsspeed- tror det kommer att finnas med i innebandyvokabulären 
 "Att vara snabb på en sträcka är en sak men att vara snabb i situationer eller med riktningsförändrade rörelser är en helt annan sak" (Göransson)


Årets värd:
Warberg som har grymma arrangemang och tar sitt värdskap på allvar fick en skön signal från en av mina kunder, han hade mycjet gott att säga om Sparbankshallen och de Svenska mästarna. Fick själv en trevlig inbjudan från bästkusten tidigare i år.... antar att det är ett smakprov på hur de ser sin publik... alltså som något man ska ta hand om.

Årets mest krystade:
När Vanberg försöker få det att låta naturligt när han står i TV och håller i senaste nummer av Magget.  I övrigt är Vanberg inte krystad, han tar sin uppgift på allvar men tramsar ibland... Vanberg är ett av innebandyns viktiga ansikten utåt.

Årets genombrott:
Tittarsiffrorna

Årets Umeå marknadsförare:
ett och två
TV4-sport och Michael Fasth som gärna sänder härifrån och  Urban Karlsson som gör det möjlig, vilket engagemang.


Årets stenansikte
Peter Kokocha, han är inte kul ... vem går igång på hans kommentarer, ja jag vet att en handfull uppfattar att han har pondus men ....  har lust att skaka honom och peka på människorna på innebandyplanen och säga DÄR är spelarna, lär dig saker om dem av dem. Nog måste det väl gå att skaka fram någon som tillför mer under TV-sändningarna.


Årets tjat:

Micke Karlsson till blågult... äh, inte står det och faller med honom.... Är han landslagsmässig?  Man kan vara bäst men ändå inte passa i landslaget.


Årets minsta pekpinne:
RIG använde sig av otillåten spelare- bestraffning - ingen ... detta i samma veva som SIBF gör extra kontroller av spelarlisenser i föreningarna.


Vagel i ögat...
Vad tycker Micke Karlsson om att Anna Wijk slapp straff då det blev en miss när det gäller licenserna? Är det okey att göra fel om man det lag man är med i är kopplat till SIBF.  


Årets avstängning:
Kristoffer Kranberg som blev anmäld av Falun och blev avstängd i "fel" matcher ... har reglerna ändrats eller är det fortfarande nästan två veckors handläggning i den här typen av ärenden?


Årets spelare, forward, målvakt och back...
Nej det är andras gebit att utse dem


Årets TVÄR nej
Micke Fasth tvålade till mig när jag ställde en försiktig fråga om han kunde vara med och påverka vilka domare som dömer TV-matcherna, jag var mäkta missnöjd med domarna jag sett tre matcher i rad varav en match var SSL och TV-match. Han deklarerade att det skulle han ALDRIG göra... och menade att det skulle bli en katastrof om de lade sig i frågor som vem som skall döma matcherna.  Där fick jag, jag som trodde att Bonniersföretaget styrde och ställde...  


Årets överaskningen:
Janne Vaara, oväntad trupp, ska bli så himla spännande att se utvecklingen... tror det finns en plan:).

Årets förlust:
Curt Söderström, han fattas mig... han gjorde mycket bra den mannen.

Händer 2009 eller så inte:

Bonniers köper upp Innebandymagazinet, det vore enklast så eftersom de av någon anledning redan äger innebandy.se. Säger som Gittan skulle ha sagt... varför liksom?


TV4 sänder alla Henke matcher i vanliga 4:an så kan vi andra fortsätta se toppmöten med mera i TV4-sport.



Arne Hegerfors sitter med i studion vid en SSL match, det skulle vara kult.


Damerna TV-matcher planeras in vis säsongstart 09/10 och SEI visar att "vi har en plan".


TV4-sport visar den senaste elitserietabellen i samband med sina matcher som en litet litet litet steg mot att ha konceptet innebandy på agendan inte bara SSL som faktiskt är ett koncept de med all rätt  kan säga sig äga.


Henrik Larsson fortsätter med innebandy och är ändå kapten i landslaget.


Niklas Jihde blir vise assisterande förbundskapten i blågult.



Årets text:
Stackars av Winnerbäck

Stackars mannen med medaljer
som bara putsar sina minnen
han sitter tyst bland gammalt skrot
Kan inte se för allt sot
att ingen sitter mittemot


Stackars hon som flyter med
som aldrig lärde sig ta sats
Hon som ägna all sin tid
åt nåt hon inte ville bli
för det var bara där det fanns en plats


Stackars den som inte bryr sig
Stackars dom som aldrig tyr sig
till andra än sig själva
och stackars fåglarna i bur


Och stackars dom som stänger in sig
hundra dagar utan heder
Ja stackars dom som lever så
stackars dom som tittar på
hur märkligt kan man må


Ja stackars han som aldrig kämpar
Han som säger stackars mobb
Han som hamna först i kön
och blev så nöjd med sin lön
att han glömde sitt jobb


Stackars den som inte bryr sig
stackars hon som aldrig fryser
och alltid får vad hon vill ha
Ja stackars hon som har det bra


Stackars hon som ville opp
men inte började från början
I skara står en man
som låter henne trampa på
och skrapa ansiktet i gruset


Ja stackars han som aldrig gråter
fast han släpar på ett höghus
Vad är det ingen ska få se
som ingen inte redan sett
och vart ska det där huset


Stackars hämmade lakej
och stackars dig och stackars mig
Det är en konstig värld vi lever i
ja ingenting är vad man tror

// Nu alvedon, ipren och en timmes sömn ... Älgfilén ligger i kylen men jag orkar inte laga till den .... ställde in min bjudning... äh det kommer ju fler nyårsaftnar. Vä'nner har varit här med godis och filmer... blir nog helt ok det här. *suck*

©Ingrid i Umeå. Åsikterna i innebandybloggen är författarens egna och inte nödvändigtvis hela Innebandy-Sveriges. Kom ihåg att hänvisa till källa.

feedback
Postat av: Tacket från mej

Lova att du fortsätter skriva

2009-01-01 @ 18:09:05
Postat av: Jonas

Läs hos http://wwwnordstrom.blogspot.com/ Nordström, jag håller med honom. The king of blog is Ingrid.

Tack för 2008-bokstäverna. Vänligen Jonas

2009-01-01 @ 21:49:37
Postat av: Ingrid

Till Tacket

Tack själv ler, kul att folk vill läsa mina kråkor...

Till David

suck ja du, nästa år blir det party för alla oss som var sjuka i år. 2010 är något att fira.

Till Jonas

Skall läsa vad Dalmasen skriver, har inte hunnit, snälla ord skriver du, tack.

2009-01-01 @ 22:23:16
URL: http://innebandyenligtmig.blogg.se/
Postat av: Gurra

Oj oj oj,vad du har skrivit mycket sedan jag senast läste din blogg. Jag anar ett uppdämt behov efter utlandsvistelsen.

Tackar förresten för utmärkelsen, blir tungt att leva upp till den...

Önskar dig och VP ett Gott Nytt År och en bättre hälsa!

2009-01-02 @ 12:43:38
Postat av: Anonym

Oj oj oj,vad du har skrivit mycket sedan jag senast läste din blogg. Jag anar ett uppdämt behov efter utlandsvistelsen.

Tackar förresten för utmärkelsen, blir tungt att leva upp till den...

Önskar dig och VP ett Gott Nytt År och en bättre hälsa!

2009-01-02 @ 12:44:51
Postat av: Ingrid

Till Gurra

Ja du, det är bara att bita ihop och skriva, bra att du känner lite press ler.

Jag ska hälsa VP, han jobbar och är frisk... konstigt nog.

2009-01-02 @ 21:21:03
URL: http://innebandyenligtmig.blogg.se/

feedback:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (frivilligt)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Bults blogg

Nordströms blogg