->Om bloggen ->E-post till Ingrid ->Följ mig på Twitter

Ni eller vi spelar som kärringar och kontroll på humöret

2008-02-26 @ 08:20:25
Igår visste vi hur vår kväll skulle bli ... läxor, uppackning av fotbollscup väskorna, skjutsa till träningar ... men, det blev Gammliahallen ... trots allt. Vi får sota för det imorgon.. Som den perfekta modern åkte vi hem vid andra halvlek... visst är det så det heter *ler*... Tredje halvlek såg jag på TV.

Varför är rubrikerna när Dalen vinner... "Falun förlorade"... ja inte i alla medier .... Dalen vann...!!!!!!

Dalen var det bättre laget och vann.... TUR att matchen inte var fem minuter längre... då hade det kunnat gå riktigt illa, livsfarligt spel blev det mot slutet... synd. En stor eloge till Dalen... som inte tappar fattningen... de är mer än en gång jag tänkt på att de sällan tappar greppet om humöret, an blir lite stolt över laget även om det så klart kan finnas en och annan spelare som... muckar och så. Är jag jävig, nä... har hört andra som INTE är från Umeå säga så. Visst biter de ihop och håller sig "kyliga i skallen".  

I första  spelade Dalen som... "fortsätter de såhär slutar matchen 13-2" ... men Kimmy fick ändå grabbarna att vakna. Det var tur då man de tre sista minuterna av första perioden spelade precis som Ingrid brukar göra...  står stilla och hoppas att en boll ska råka hamna på klubb-bladet. "Vi spelar som kärringar gastade Kimmy till sitt lag"... ha ha... ja ni vet kärringar betyder käraste och det var nog så det var... de älskar Dalen... I annat fall dömer han ut damerna totalt... Hur spelar kärringar? NEJ allvarligt, ingen fara sånt kan man ju faktiskt häva ur sig i stridens hetta.
Pappa Wallgren ... himmel så stolt jag skulle vara om jag var han.... #6 tar verkligen ansvar, spelar  sansat ... bäst igår enligt mig .
Hur tänkte Urban när han sätter i Brännström sista minuterna, hade det hänt något med någon av de andra backarna? Ouppvärmd och ingen fart i benen ... Alla visste ju att Falun skulle göra allt för att få in bollen
Nåja, nu vann Dalen.

Hur tänker Falun? Slita ut sina bästa spelare så de nästar spyr... de hade ju redan förlorat ... Delvis måste lagkaptenens skada belasta ledarna... oansvarigt, eller? Lätt att säga när man sitter brevid...

PÅ väg in i hallen gjorde Dalen under publikundersökning... och när jag kom i entrén hoppade en kvinna fram till  mig och sa högt "äntligen en kvinna" och fortsatte ... "svara även om du är involverad i Dalen"... Men hallå, jag är inte involverad i Dalen... jag älskar ju bara innebandy. Är inte involverad i någon förening .... är involverad i innebandyn i Umeå på mitt eget förvirrade sätt. Var på ett "inneandymöte" igår ...  inbjuden för att informera om sporten i Umeå inför en ... ja... grej, ganska rart men jag tror folk vet att min bild är hyfsat ofärgad... inte präglad av ett speciellt lag eller förening...
Håller mig utanför allt tjafsande (försöker) ... är på innebandyns lag *ler*, jag gör mitt i allafall.
OK... kan nog säga att jag vurmar lite extra för damerna...  Tycker fortfarande att damerna delvis har sig själva att skylla för att de inte syns... vilka tjejer syns?
Ibland tappar jag helt modet... vill verkligen damerna synas???????? Varför inte stå upp för sig själv och sin sport? De som finns runt laget... varför tar de inte ansvar för marknadsföring och information... ??? De är de runt laget som har ansvar för att damerna skall synas... vilka uppdaterar sina hemsidor, skickar ut pressmeddelanden före match eller vid andra tillfällen?  
Hur ser innebandyn på damsidan på sig själva och sin egen sport? Hm... är inte det en ganska spännande fråga?

Till sist
OBS OBS OBS... Dalen sekretariatet bad om ursäkt för den låt de spelade då Helgesson skadade sig... bara så ni vet... Kom inte och säg någon annat.... det var ett misstag att spela låten JA men det var inte så lätt att se att Helgesson verkligen skadade sig.

Packalen var där... äntligen fick man se honom live annat än i båset... en helt annan Mika .... inte så sammanbiten *ler*. Nästa år ska han visst /kankse träna... oops ska jag skriva det här???? Nästa år är det fullt möjligt att  Packalén ska till ... nä, sparar det. Men jag hoppas att det blir så för han är en profil och såna behövs. 
Limmet kanske skriver om det... före mig
Har fått höra att jag inte tipsar om nyheter här lika ofta som tidigare... är det så?
©Ingrid i Umeå. Åsikterna i innebandybloggen är författarens egna och inte nödvändigtvis hela Innebandy-Sveriges. Kom ihåg att hänvisa till källa.

feedback

feedback:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (frivilligt)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Bults blogg

Nordströms blogg