->Om bloggen ->E-post till Ingrid ->Följ mig på Twitter

oavsett... ovett... svett... aiktikett... hett

2008-02-05 @ 21:57:26
Kvällen
Dalen tappar igen  7-4... va???? Förlorar mot Balrog... som självklart var sugna på att vinna men ändå......
Längtar tills Gurra åkt färdigt Vasaloppet....  han behövs... tror han kan tillföra mod.
Kom igen nu Dalen....

Till Vanberg
Bli inte ledsen nu men jag går inte igång på tix i ögat ... sluta blinka åt mig ... prata innebandy...

Hårdare mot AIK... jo.... det är bara så... de sitter i färgerna eller nå´t....
Lärarnas barn förväntas uppträda bättre än andra barn detsamma gäller prästen.
Går man omkring med ett efternamn som skvallrar om blodsband med någon känd och på något område begåvad person ... sånt förpliktigar.
Små kläder från shopen

Spelar man i AIK så...  ställs högre krav...  att uppträda som de gjorde första perioden är inte ok....  men jag förlåter dem nästan... mycket stod på spel... nerver.... Vilka var grinigast? Det hör inte hit.... det är ingen tävling *L*... värderar inte... bara konstaterar... spelar man för AIK är förväntningarna högre av många på läktaren.
Det måste vara tufft... lite orättvist ju. Hörde ni... jag hatar inte AIK, älskar dem inte...  AIK lämnar ingen likgiltig... så är det... själv är jag en av dem som varken älskar eller hatar... men som njuter när de spelar bra innebandy.

Falun... ja lite onödigt modig kan man tycka... hoppas han håller Wagneryd.
Att AIK:arna inte åkte till EC är ... hela situationen är tråkig....  och höra om det i TV:n... suck...
att spela i blå/gult ska vara det finaste man kan göra... en ära.... Det är till att sätta sig ner och fundera på HUR man ska se på landslaget... det är viktigare än Ligacupen nästa år... alltså diskussionen. Tror det är en barnsjukdom.... det här med att hålla spelare hemma från blå/gult.

Om Vanberg... oops... nästan lite gnällig idag...  
Hallo... det är nästan så man börjar längta efter ett nytt ansikte i rutan...  Vanberg är inte bättre än sin sista sändning.... skärpning... det hjälper inte att flörta med tittarna... ha coola kläder... och le... man måste visa den största respekt för de man intervjuar... "ta varandra i handen" typ... han står med två av Sveriges bästa spelare....nästan som han vill att det ska bli pinsamt i rutan.
Nä... bort med lite jargong och fram med lite proffsighet.... please ... Vanberg som kan vara så mycket bättre, det har han visat tidigare.
En gång bra alltid bra... funkar inte i TV.... visst han är inte dålig men... tar för lätt på sin uppgift känns det som.

Avstickare
Minns ni det här
Vanberg:
"Innebandy folk kan inte hantera uppmärksamheten i media" Per Tjusberg menade att Vanberg i det sammanhanget sköt från höften... det jag nämner ovan har inget med NUTID OCH TV att göra... citatet ploppade bara upp i skallen. Hittar inte krönikan där.

Till Vanberg... säger det igen
Bli inte ledsen nu men jag går inte igång på tix i ögat ... sluta blinka åt mig ... prata innebandy...

/En innebandyblogg nära dig
©Ingrid i Umeå. Åsikterna i innebandybloggen är författarens egna och inte nödvändigtvis hela Innebandy-Sveriges. Kom ihåg att hänvisa till källa.

feedback

feedback:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (frivilligt)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Bults blogg

Nordströms blogg