->Om bloggen ->E-post till Ingrid ->Följ mig på Twitter

Väntade mig inga hyllningar

2008-02-17 @ 23:09:53
jaha... nu har dalen haft tur... och Warberg gjort en kass match.. eller?
"Warbergs motståndare i de sista matcherna kan dock glömma att de ställs mot ett omotiverat motstånd."
Vi gjorde inte jobbet Warberg går ner på folk efter halva matchen och låter första femman spela de sista fem... ändå ---
Warberg hade inget att spela för, därför vann Dalen... suck
Varför la sig isåfall Warberg... för att slippa vara favoriter och ha en massa press på sig?
Isac sa efter matchen mot AIK att Warberg verkar ha kommit tillbaka till toppform... jkl så ojämna de är isåfall...
Kan någon förklara varför man måste läsa en halv nyhet (mer information kommer) där det står tydligt och klart  "Warberg hade inget att spela för"... tyvärr är nyheten BORTTAGEN på magget.... va????? Istället kan man läsa
Märktes det att Warberg inte hade något att spela förb
- Nej, det tycker jag inte. (Vad skulle han svara?)
Tänk om Pixbo slagit warberg... då hade vi haft sju nyheter ute redan nu... 

Unnar karlsson och Co detta... den som gör flest mål vinner brukar det ju heta i vanliga fall. GRATTIS Dalen. 
Det kom inget ras i minut 55
Kommentar från VF sporten:
Kommentar: Dalen drog i från tidigt, men Warberg kom igen och då trodde hela publiken på ett ras. Det kom aldrig, Dalen repade mod och var som bäst när det krävdes. Andreas Carlbom stor matchvinnare med två mål varav det sista kom i öppet mål.

Hur kommer dig sig att det inte blev en blogg om det jag sett på matchen?????
Var inte där... jo det är sant... jag blev en soffbloggare *ler*....  följde matchen från soffan... hade trevligt sällskap och liveuppdatering från oväntat håll från Gammliahallen...  Det är inte bara Dalenfans som gör livet trevligt för soffbloggare... Till SMS jouren eller "alltid ett pass för mycket" ;.. Tack... det hade du inte behövt... grattis grattis

Va? Curt hyllar Dalen
- Jag tycker faktiskt att Dalen var förtjänta av den här segern. De ville mer och kämpade mer idag, sade P4:s expertkommentator och IKSU:s tränare Curt Söderström direkt efter matchen

... en lista på rapporteringen... grattis...
Just ja, han läser inte tidningar men snälla någon säga att det står MASSOR om matchen... typ överallt.

SR.se (lyssna på Carlbom)
Warberg
Svt
Bussen hem för Svensson
VF
Norge dominerade (Klykskott)
InneBM (inget plus & minus av ngn anledning)
VK (man saknar Henriksson)
Noll på Dalens sida
Oddsen var
Aftonbladet  och aftonbladet
Tv4
HN
och så HÄR.. ja... alltså HÄR Grattis innebandysverige... det skrivs massor om sporten .... FATTA att det är stort

Nu har det ju varit smock med spännande matcher idag....
-starkt av Färjestaden att fortsätta kämpa... nog är det väl kört? (är de i SSL nästa år ska jag åka till Öland och se en match... ett löfte)
- Härligt Vesterlund... hylla publiken... det är stort gjort...  han växte i mina ögon
- Jihde ... oj så snabbt han hittar målet numer
- Jönköping... nej nej... klart JIK ska vara i SSL nästa år
- Järfälla borde ha förlorat *ler*.... fö min skull, för JIK och Färjestaden skull
- Täby då... hm... FCH  borde de väl ha slagit
Det är till att kriga nu... slutspel när som helst ju

Heda... SSL.... STORT STORT, varmt välkommen till Umeå  när det blir dags...
Ska tänka ut något riktigt bra sätt att hälsa dig välkommen... har ju tid på mig.
Nu har jag följt Hedas målmedvetna kamp ... hela vägen, känner mig nästan delaktig.
Inför VM har nu Västerås TVÅ lag i högsta serien, Umeå får passa sig... än så länge är vi Innebandyns hufvudstad
©Ingrid i Umeå. Åsikterna i innebandybloggen är författarens egna och inte nödvändigtvis hela Innebandy-Sveriges. Kom ihåg att hänvisa till källa.

feedback
Postat av: Mr Klister

Vesterlund växte i dina ögon skriver du.

Jag var på plats och jag blir ledsen av att den publik och det stöd han pratar om mestadels går ut på att en handfull idioter tävlar om vem som kan skrika fitta, kuk och finnjävel mest och högst.

Att de beter sig som idioter kan jag köpa men när den störste gaphalsen av dem alla sitter med en liten, ännu relativt oförstörd, bäbis i famnen får mig faktiskt att må illa.

(tänker skriva mer om detta i ett inlägg på min egen blogg men tänkte vänta tills jag inte längre var lika förbannad att vi torskat. Kände bara att jag ville skriva en rad här när jag läste ditt inlägg.)

Skönt att Dalen ger Warberg en spark i arslet med, SÅÅÅ bra är de faktiskt inte.

2008-02-18 @ 01:50:45
Postat av: Johan

Klister, Så du menar att alla andra lag vikit ner sig när de mött Warberg under säsongen? ;)

Enligt min uppfattning så är årets Warberg det mest kompletta och kanske bästa klubblaget som funnits, vid utspelningarna av AIK, Pixbo och "världens bästa klubblag" SSV visade man att man är riktigt grymma!
Detta möjligtvis med undantag för AIK:s slutspel för två år sedan då de vann guld, då hade AIK ett grymt spel, kanske det bästa i innebandyhistorien?

Sen är det klart att även de bästa lagen gör sämre matcher ibland..

2008-02-18 @ 11:56:56
Postat av: Ingrid

Johan vem? Hej Johan vem du än är....kul att du hittat hit. Jag inser att du inte skriver till mig men eftersom det är min blogg får du en kommentar på din kommentar... Håller med Warberg är kungliga, seriös, spelar rolig innebandy... visst måste de få ha dåliga dagar... men visst gjorde Dalen en bra match igår??? De finns de som säger det. (jag vill vara stolt över Umeå ju)

Till Klister
Ok, jag läser där senare din blogg alltså... trist om det är som du säger men du vet... en klack är en klack... det försvarar så klart inte en massa könsord...
Å andra sidan finns de ju fler tillhåll där barnsliga och osmakliga ord duggar tätt... bland sådana som skriver om sporten om vi alla älskar... Könsord kan man förlåta och tillrättavisa på dagis... men i stridens hetta finns de sådana som inte hittar andra ord...
Tack för kommentaren, ser fram emot att läsa ett starkt inlägg hos dig övikarn

Gillar MODO klackens nidvisa: "Modo är ett innebandy-lag" *L*
Sirius
Fäns
Aha, en reklamkampanj igen... ett år sen sist tror jag

2008-02-18 @ 12:18:59
Postat av: V på ryggen

Snyggt skrivet om oss, hur känner du Hedlund? Ditt namn finns på hans lista över bloggs han läser

2008-02-18 @ 12:22:08
Postat av: N

- Att Jönköpings IK går i konkurs.
- Att Järfälla IBK går i konkurs.
- Att Järfälla eller Balrog går ihop med Caperio Täby FC.
- Att Svenska Innebandyförbundet har stake nog att inte bevilja Järfälla IBK dispens för deras lilla lilla lilla hemmahall.
- Att Gävle GIK vinner Division 1 Norra.
- Att Svenska Innebandyförbundet har stake nog att inte bevilja Gävle GIK dispens för deras lilla lilla lilla hemmahall.
- Att du slutar blogga så man slipper läsa om någon som gillar Urban karlsson

2008-02-18 @ 20:28:15
Postat av: Du å Niklas sågar på

Jihde:
Pixbosåpan rullar vidare. Rune hade visst inte fått sparken - trots att han är borttagen som huvudansvarig! Rubriken på innebandymagazinet är underhållning "Jag kör med Aga ikväll". Skulle inte vilja vara Quist eller Dahl vid ett felpass i afton...

Det skiljer

2008-02-18 @ 21:01:04
Postat av: JohanN

Hejsan. Johan Norberg heter jag, skriver en del åt innebandy.se så vet du ungefär vem jag är..

Jo hittade den häromdan...Bra blogg! Roligt med bra och roliga innebandybloggar oavsett vart man är ifrån, vilket lag man "hejar" på eller om man tycker om Urban Karlsson eller inte^ =)

Jo var inte på plats igår och hörde bara matchen via webbradion men det lät som om Dalen gjorde en bra match och var värda segern! Till och med Curt Söderström tyckte ju det.. ^^

Roligt för Peder Bodén med han 500:e poäng i högsta serien också!

2008-02-18 @ 23:31:56
Postat av: Heja Ingrid

om du någonsin har tvivlat
det vet jag att du gjort
räknat timmar och minuter
och tyckt att livet går för fort

att det som jag vill säga
är nåt jag kan normalt
men nu med dig bredvid mig
är jag rädd det blir banalt

har någon sagt att du är underbar
just i dag just idag
att jag har någon ingen annan har
just idag just idag

om du tycker det var länge sen
som jag gav dig ett bevis
på hur oändligt stort jag älskar dig
är de riktigt troligtvis

har någon sagt att du är underbar
just i dag just idag
att jag har någon ingen annan har
just idag just idag

inget är givet
ingen så stark
och aldrig är livet
på så säker mark
att allting är skrivet
och ingenting finns kvar

har någon sagt att du är underbar
just i dag just idag
att jag har någon ingen annan har
just idag just idag

2008-02-20 @ 16:35:26
Postat av: Ingrid

kommentar på kommentarer
Kul att få hälsningar här. Tar sällan bort kommentarer men nu har jag gjort det... två till och med.

Till V på ryggen
Grattis till segern. Nä, jag känner inte Heda men jag läser ofta hans blogg, seriös kille.
**
Till Hälsn. från Kimmo
Läste där jag med,ingen kan komma och säga att de inte är sveriges bästa lag just nu, att de förlorade mot Dalen tackar jag för *ler*
**
Till du och J sägar
Jo, många tycker om detta såklart
**
Till N
????
Var bor du som gör den här typen av önskelista? Angående Urban, han är en viktig innebandyprofil, sticker man ut hakan så gillar alla inte det. Urban är Urban... bra och dålig som du och jag.
***
JohanN
Vad kul att du läser här, jag ska hålla utkik efter dina artiklar. Välkommen tillbaka
**
Till Heja
Oops, poesi...
***

2008-02-20 @ 21:52:36

feedback:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (frivilligt)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Bults blogg

Nordströms blogg