->Om bloggen ->E-post till Ingrid ->Följ mig på Twitter

För att du finns

2008-01-25 @ 21:50:18

jaså, nu säger man att kondition är viktigare än vikt.... jag som hoppats att de aldrig skulle komma på det.
Min kondis är usel, var ute med en kund på lunchen, han ville promenera till Universum... det var pinsamt att bli andfådd.... 

Ikväll har jag sjungit samma låt 6 gånger.. singstar ... har ett handikapp då jag inte kan låtarna... Myren hade sjungit "för att du finns" och hade skyhöga poäng... hon kan ju inte ens sjunga tänkte jag och såg mig själv som en nolla då jag hade 900 poäng mindre än henne... nu är det fixat.
12 åringen gillar tydligen den där låten.... stort att erkänna det i hans ålder, han lyssnade och lyssnade
"när ska du börja sjunga på riktigt igen mamma, det var roligt när du gjorde det"

...då hör jag mig själv säga: jag ska faktiskt sjunga nationalsången på Ligacup finalen på måndag... 12 åringen såg skräckslagen ut han ska nämligen dit med sitt lag. Du skojar mamma, lova att du skojar...
Jo, jag skojade... himla dumt av mig

Hörde honom säga till sin syster
12 "fattaru va man skulle skämmas"..
11 Men du sa ju att hon borde sjunga
12 ja men jag ångrar mig

Ikväll har vi haft en riktigt soft kväll, vi skjutsade 12:an och hans kompisar till ibträning kl 17, åkte och handlade
åt broccolisoppa och pannkakor enligt barnens önskemål ... och sedan har vi "singstarat" .., nu ligger 11:an i soffan och läser KP medan 12:an låtsas göra läxan (hans ursäkt ... jag vet att han spelar dota)...
Veckan har varit SÅÅÅÅÅÅ givande, synd att den inte var en dag längre... tog med mig jobb hem... för första gången sedan jag bytte liv... deadline måndag/tisdag så...

Imorgon... ja innebandyfesten, men inte hela dagen tyvärr, hade gärna sett Ersboda vs Östersund (varnar för Jämtarnas Hawaii lekar)
Tycker att Göransson skall titta på en spelare i Ersboda...
Träffar jag mr Göransson imorgon ska jag släpa med honom.... och PEKA.. nja kommer knappast att behövas...
har hört att grabben inte vill satsa hårdare än han gör nu... sååååå synd.
Inget att ha i landslaget då ju *ler*
Det finns spelare som sliter ett helt liv .. och sådana som har det mer eller mindre gratis

Underbar kommentar från 12 åringens polare idag ang en eventuell hämtning ikväll klockan 22
Va, kan din mamma köra bil då, det är ju fredag? Först förstod varken sonen eller jag... aha... alkohol
Jo... den här mamman kan köra bil även fredagskvällar...

Kan någon komma hit och skotta? Snön har frusit fast... traktorn har gjort en offentlig kant framför min bro, det är -6 grader... får nog vänta tills det blir plusgrader igen stenhårt
N8 n8 /En innebandyblogg nära dig

©Ingrid i Umeå. Åsikterna i innebandybloggen är författarens egna och inte nödvändigtvis hela Innebandy-Sveriges. Kom ihåg att hänvisa till källa.

feedback

feedback:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (frivilligt)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Bults blogg

Nordströms blogg