->Om bloggen ->E-post till Ingrid ->Följ mig på Twitter

Man måste få låna bollen om man ska göra mål

2008-01-28 @ 23:08:15
Sådär
Grattis Dalen ett super arrangemang... ni är BÄST
Grattis Pixbo, det är klart ni vinner när ni spelar för vinst hela matchen
Grattis Magget som fick Dalenfans att skriva live rapporteringen ... Dalenfans KAN verkligen få en att orka läsa sig igenom en hel match... Forza Dalenfans *ler*
Holmgren i sekretariatet  han får publiken med sig...  det är en fröjd att lyssna på honom. Var rädd om honom.

Varför förlorar Dalen hemma, 100 000 på spel , publikrekord ....
Det känns hårt men rättvist att Pixbo vann... Dalen saknar något .... går inte att ta på.. men kanske det som AIK visade när de förlorade mot Täby... de låg rejält under men de såg ut som de skulle vinna... DET
DET handlar om verktyg, mod, vilja

Pixbo gjorde några vilje mål idag... inget fel på sådana... bara man vinner.

Utmärkte sig i Dalen ... ja måste väl säga Bodén den äldre, han och killen som växer för varje match... Lundström Bodén den äldre får plus som jag sa... men inte förra match då han skrevs upp till skyarna, jag såg en kille som spelade konståknings-innebandy då... men alla andra kan ju inte ha fel.
lillebror Bodén gjorde däremot det här årets sämsta match
Carlbom... han var bättre än på länge.

Coachningen... varför sätta Nilsbert på bänken och spela Alm och Holmgren? Nilsberts skott behövdes... svårt att skjuta när man sitter på bänken *L* . Undrar varför inte Brännström som kan skjuta gjorde det...
Det räcker inte att säga "Dalen kunde han vunnit" ... man kan inte vinna om man inte har DET
DET ... tänk om jag kunde klura ut vad DET är... det är något med verktyg att vinna matcher och mod att göra det.

Klokt av Pixbo att ta TO tidigt... det visar på MOD och vilja ... = stake

Plus i Pixbo... inte Delborn i allafall.. han såg ut att spela 7 manna fotboll... ni vet, man ställer en forward bakom backlinjen...dessutom spelar han som allas vår Roger Strängdahl... slår folk på benen sådär snyggt så ingen domare kan se.... plus får den allvarligt skadade Qvist *ironisk*, Rosén var riktigt bra.
Fler skulle kunnat få plus men de finns Pixbo spelare som dyker så fort de får chansen... de borde söka in på dramaten... Zorrograbben är en av dem... tänk så lite det behövs för att en del ska trilla omkull och spela död.
Dahl borde fått utvisning för sitt tjafsande med domarna... fick frågan av Pixbo damernas tränare en gång om hon hade varit gnällig under en match här i Umeå... kan inte låta bli att tycka att det gnälls en del från den där kusten... men idag har jag INGET att säga om tränarna...

Sist jag såg dessa två lag mötas var en seriematch... då tyckte jag Gtb:arna var småfula ... idag var det en schysst match.

Satt mitt bland Dalenglinsen... spelare på tillväxt i mellanstadie åldern... de älskar Runnestig... och jublade över målet. Han är en förebild för dem... de satt och väntade, hoppades trots att de hade Dalentröjor.

Imorgon är det Uniaden... för min del betyder det... pust... få sy ihop säcken imorgonbitti kolla montern och sedan lämna området när allt kör igång... skönt. För andra är det tvärtom... imorgon ska de vara på topp... jag ska softa (och skriva två PR, analysera en marknadsplan träffa  Syt... oj det blev visst en del... men jag är inte på barrikaderna... mera läktarproffs... det jag är bäst på *ler*

Nu ska jag erkänna en sak... jag hade mycket hellre sett Dalen förlora mot Warberg... om de nu liks ska förlora, surt.

/En innebandyblogg nära dig
©Ingrid i Umeå. Åsikterna i innebandybloggen är författarens egna och inte nödvändigtvis hela Innebandy-Sveriges. Kom ihåg att hänvisa till källa.

feedback
Postat av: Anonym

Nilsbert skadade sig i mitten på andra :(

2008-01-31 @ 16:43:19
Postat av: Ingrid

Aha, ja det förklarar ju saken. Tack

2008-01-31 @ 22:42:33

feedback:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (frivilligt)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Bults blogg

Nordströms blogg