->Om bloggen ->E-post till Ingrid ->Följ mig på Twitter

Oväntade resultat? Gotland vann ALLT

2008-01-20 @ 23:19:34
ÄNTLIGEN 19.00 på torsdag är det jag som bänkar mig vid TV:n
Rönnby IBK-Endre IF
Västeråshallen Endre vinner med udda målet *ler*
Fotot  från Helagotland.se (T. Wallström)
 Det måste vara stärkta av vinsten mot Balrog...
dessutom har Rönnby kört otroligt hårt den senaste tiden... dags för Endre att vinna...
Tänk om alla hade samma publiksiffror som Endre... klubbarna borde åka dit och kolla HUR man får folk att älska en klubb och ... innebandy.
Gotland -  ett föredöme
Övriga matcher
Ja... om man börjar nerifrån Karlstad... inte bara det att matchen fortfarande pågår kl 23.00... se bild längre ner ... *ironisk* utan...
Matchen blev inte så lätt för ÖIB som jag trodde, hade tippat 6-2 till hemmalaget.
De gör en Dalen och leder med 3-0 ... efter första perioden
Matchen slutar 5-4.
Surt för Karlstad att åka hem utan poäng, men SKÖNT för mig *ler*
Målkalas:
Massor med mål i Skellefteå, var helt säker på att Engelholm skulle vinna ...
Skellefteå har haft en tung säsong, nu bjöd de publiken på totalt 12 mål i helgen. Räknar man med bortalagens mål fick Skellefteborna se 27 mål i helgen... målkalas.
Utan poäng-tung bussresa hem:
IKSU poänglösa förlust mot både Falun och Mora, tror nog att E-cupen tar ut sitt rätt men... Rönnby vann ju båda sina matcher i helgen så... man kan inte skylla på det.
Någon sa att Rönnby hade lättare matcher än IKSU... hm... ÖIB kan man inte vara säkra på... inte Dalen heller.
Nä, det måste vara oflyt eller ngt annat som gör att IKSU sitter i bussen nu... utan poäng.
Rätt ofta är jag glad att jag inte spelar innebandy *ler*
Full pott tack vara bra jobb av Örjan:
Rönnby får åka hem med fullpott ... tack vara Stålberg och Vidar som fixade 2-3
Örjan kan vara nöjd... man vinner inte SM guld på en säsong, han har gjort ett gott jobb i Rönnby *L*
Pixbo vann mot Boden men... Boden ställde till det, Pixbo fick enligt uppgift kämpa för resultatet 1-3.
Hade tippat 1-7

Balrog... ja de tog revansch i Mora men inte med mer än 2 mål... vinst är vinst.. KAIS Mora är på G 30 skott från Mora mot 13 från Balrog... 30-13 (12-6, 9-4, 9-3) Uppdaterar OBS!!! Här har jag skrivit fel.. läst fel... sorry Minne
Balrog vann så klart skotten...  /virrpannan

Nu leder Fd Högdalen spelaren Lindström poängligan, väntar på en artikel om detta på ibmag.
på 15 matcher 18 mål och 18 ass.
Tvåan min favvo Martina Söderkvist har spelat 17 matcher och gjort en p mindre...
Respekt Emelie Lindström.



Vad har jag själv gjort idag?
Jobbat och fixat ... men inte med jobbet... mitt ideella uppdrag tar slut i juni, så skall jag börja leva ett vanligt liv.
Är inte direkt trött på uppdraget men, det ska bli skönt (och tomt) att efter dessa år givande och lärorika år få släppa ansvaret till någon annan.
Såg inte Dalen vs Rönnby matchen... kan snart kvala in i "ser aldrig men skriver och har noll koll på hur det verkligen är"
Kidzen kommer imorgon... de knyckte sig en mamma kväll redan i fredags då Xet var på fest, livet är som bäst när barnen är hemma. Får se nu... sju träningar och en match att skjutsa till... TAGET... längtar
Livet som materialre och chafför är guld, i love it... för att de jag sponsrar, skjutsar är såååååå underbara.


Helgens höjdare måste ha varit på Gotland, tänk om matchen sänts på TV
Vinna mot Balrog-stort, kolla i detta underbara bildspel på helagotland.se
Gt.sporten är helt otroliga... läs sportens bloggar...
Jäklar vad ni är bra ni var skriver Per
skriver en annan journalist i sin blogg. KUL för Endre att det skrivs...
Idag klockan 21 kunde man inte läsa om Dalens eller IKSU matcher... tror de är hemma med sjuka barn på sportredaktionerna. :(


Men är det inte nåt fel på sidan (innebandy.se) det kan ju inte vara periodpaus NU? Hur många fel som helst på ID

På torsdag mina damer och herrar är det jag som bänkar mig framför TV:n, gör det du med.

Till sist
Är inte Urban rätt skön? Han och jag tycker lika... PUBLIK är viktigt... Kalmar & Gotland ... har något gemensamt.
Citat från VF
- Det var verkligen en rolig match och det var kul att spela här. Publiken hatade domarna, oss och älskade sitt eget lag. Det är ju precis så här det ska vara, jag blir bara mer laddad när det är sådan här stämning på matcherna, sade Karlsson som var imponerad över trycket i hallen som de drygt 1000 åskådarna bjöd på i Kalmar sporthall.
/En innebandyblogg nära dig
©Ingrid i Umeå. Åsikterna i innebandybloggen är författarens egna och inte nödvändigtvis hela Innebandy-Sveriges. Kom ihåg att hänvisa till källa.

feedback
Postat av: Minne

Inte för at var petig men det var vi i Balrog som vann skotten med 30-13....

2008-01-21 @ 17:12:41

feedback:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (frivilligt)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Bults blogg

Nordströms blogg