->Om bloggen ->E-post till Ingrid ->Följ mig på Twitter

Ost, rödvin och choklad

2008-03-03 @ 20:49:22
Min TV ville inte vara med ikväll när Balrog-Täby matchen började.... bilden... de hade spelar FIFA på PS2 och trixat med något, när jag äntligen fick igång bilden så fanns inget ljud... kabeln till högtalarna fanns uppe i S rum... himmel vad jag saknar dem. *ler*
Nu funkar TV och, ja vad ska man säga?  Håller aldrig på Balrog ... Idag vill jag bara bli underhållen men folk faller bara hela tiden... dessutom hatar jag knuffar i ryggen. Men om domarna ska ta två minutare på alla knuffar idag så blev det inte mycket till match. Domarna ... hallå!
#19, hur KYLIG är han inte... snyggt , bra samarbete Talme

Till Krille
Grattis till platsen i SSL,
det gör inget att du sköt en boll på mig, antar att du stöttade laget helhjärtat.  Såååå gentlemannamässigt att be om ursäkt här i min blogg. Nu pratar city om att värva spelare, här gör jag en önskelista: (kommer strax)

Jag vill INTE ha fler innebandymatcher (to late) här i Umeå... det är svårt redan nu att välja *ler*... FYRA lag i hösta serien, borde det inte vara så i hufvudstaden istället...  Stockholm bör kunna hålla sig med tre lag på damsidan.... Håller på Huddinge hockey ... det är vad Stockholm behöver. Visst hade man fyra klubbar i högsta serien tidigare... nu kan man stoltsera med Balrog, men det är ju inget dåligt lag.
Visst... om Umeå City verkligen kan hålla sig med lokala förmågor är det SUPER men är det möjligt? Tycker inte de borde gå ut så hårt med det... ett par "roliga värvningar" per år hör till... även jag beundrar city för att de vill vara en RIKTIG innebandyklubb.
Tränarfrågan då... har fått tre mail med frågor om Packalén ... "Hej, Jag tycker det låter i din blogg att du har lite inside på vart Packalén kan tänkas ta vägen nästa säsong, eller var det bara en teaser?"
 Vet jag vart han tar vägen nästa år? Svar: NEJ det var ett skämt... eller nå´t ....det där jag skrev  men jag hoppas på IKSU ... hur coolt vore inte det. IKSU eller City .
OM det blir så att Mika hamnar i Umeå vet jag en viss "media sportchef" som ... Fl´åt

I City finns det en spelare jag beundrar mycket Lars kapten Bergström... en klippa...  han är en sån där som gör en stolt över innebandyn.
Han började i City och är nu 97/98 har varit och luftat sig i olika klubbar här uppe, IBK Dalen 99/01 06/07,
Umeå City IBK 97/98 - 99/00, Umeå BK 00/01 - 01/02, Täfteå IK 01/02 - 02/03. Han är helt klart mogen för elitserien , har erfarenhet ... rutin, men hur många andra är det frågade någon... ja... nu är de ju där.

Äntligen har Umeå ett lag i högsta serien som heter något vettigt ... UMEÅ City, så ska lag heta... typ Warberg, Västerås, Falun, Boden, Örnsöldsvik, Täby .... inte IKSU eller Dalen .... vore jag IKDU skulle jag ha satt ett Umeå framför UIC IKSU ller UIBK Dalen ... för Umeå:s skull.

Rödvin, ost och choklad ....Det är sånt man ska passa sig för om man brukar få migrän.. Är själv skonad men himmel vilket liv... att ligga totalt utslagen i sängen och inte tåla ljus eller ljud. Förstår nog inte hur de har det... de som dras med migrän, det är verkligen ett handikapp. Tipsade Lena om det här med choklad, ost och rödvin... det funkar för henne, inte ett anfall på fyra månader men hon är stenhård... fuskar aldrig.
Själv äter jag just en ostmacka och dricker oboy... hundra år sedan jag drack det... nu är det bara rödvin som fattas för att jag sa ha fått i mig allt det där man inte ska få i sig om man har migrän... men nu har jag inte migrän *ler*.

Nästa helg kommer Hermine till Umeå... är inte hemma ... får nöja mig med att läsa hennes blogg... *trum trum trum* men det var ett tag sedan man kunde läsa något nytt där.... *trum, trum, trum*
Är Boden på väg ut nu? INTE bra, håller med deras tränare inventarien SA att det vore förfärligt för innebandyn i norrbotten. IKSU vann borta, nu är det Balrog hemma... varför missar jag alltid IKSU:s mest intressanta matcher?
©Ingrid i Umeå. Åsikterna i innebandybloggen är författarens egna och inte nödvändigtvis hela Innebandy-Sveriges. Kom ihåg att hänvisa till källa.

feedback
Postat av: Anonym

Vad tror du U:et i IKSU står för?

2008-03-17 @ 08:11:25

feedback:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (frivilligt)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Bults blogg

Nordströms blogg