->Om bloggen ->E-post till Ingrid ->Följ mig på Twitter

Zlatan utanför dörren

2008-03-26 @ 20:44:43
Sådär ja... så här nära Zlatan är det inte många som har varit... råkar jobba några meter ifrån det ställe Zlatan hade som mål när han igår var i Umeå...
Men jag orkade inte gå ut och hälsa... om Zlatan vill prata med mig får han allt knacka på...
Nu tog Zlatan inte chansen att träffa mig, synd för honom.

Barnen är påsklovslediga, det är en ANING jobbigt att åka iväg till jobbet när jag vet att det kan utbryta ett världskrig om vem som ska ha det sista äpplet eller vem som har manipulerat äggklockan de använder för att rättvist fördela tiden vid bästa datorn.
Idag bestämde jag mig för att jobba hemifrån... de är ute och gör en snökoja med kompisarna som jag sedan lovat lunch... Lite virrigt blir det allt att jobba hemifrån.

Så blev det äntligen lite nytt i semin ... Endre och IKSU... japp, Pixbo och Balrog ... spännade värre, på lördag smäller det i Umeå då är Endre på besök.... brukar bli roliga matcher även om det inte var så roligt sist de möttes i Umeå vad jag minns. 

Gillar Fasth blogg den här veckan... kul att han tycker och tänker... hans bloggkollega kommer inte att finnas i Globen om man får tro redaktören.... ska bli kul att följa herrarnas semi... Är Täby i Globen så ska jag att åka dit, det har jag råkat säga i höstas så... Kanske kan jag använda mina oanvända biljetter från ifjol *ler*, vem ska man fråga.
 
Gillar inte det VF:s Tomas Ruut skrev om Dalens sportchef/tränare, snacka om sågning... ni som bara läst krönikan vet inte vad ni pratar om... det var typ fem sidor innebandy och nästan allt om hur kass Urban är som aldrig vinner något. Det var något med HUR de skrev, inte vad de skrev.... går inte att ta på men det kändes inget vidare i mitt innebandyhjärta.
Det enda vi kan glädja oss åt i Umeå är att innebandyn fick så mycket utrymme.
Det är ingen hemlighet att jag själv tror Dalen skulle å bra av lite ny luft, men det innebär inte att man måste kapa någon på det där viset, eller?
Har förstått att många jublar åt krönikan, och det måste man få göra... men det har liksom blivit en grej att Urban är både sportchef och tränare, han måste ta SM guld för att tvätta bort de här snacket...
Det är ordförande och övriga styrelsen som borde få ta skit (just jag Urban är väl med i styrelsen kanske, eller? Nja, sportchefer brukar vara rådgivande).. det är inte Urbans fel att klubben säger ja till den här lösningen... en styrelsefråga precis som Pixbo måste fundera över hur de egentligen jobbar med sin tränarfråga... vem ska man ifrågasätta...
©Ingrid i Umeå. Åsikterna i innebandybloggen är författarens egna och inte nödvändigtvis hela Innebandy-Sveriges. Kom ihåg att hänvisa till källa.

feedback

feedback:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (frivilligt)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Bults blogg

Nordströms blogg