->Om bloggen ->E-post till Ingrid ->Följ mig på Twitter

november 2008

2008-05-06 @ 09:04:32
Carlbom gör Comeback, den här gången i Umeå City
- Längtan blev för stor säger Carlbom som vill gå in och stötta sin gamla klubb Umeå City som haft en tuff start i SSL.
Beskedet att den tidigare poängkungen  ändrar scenen igen tar emot med stor glädje
- Det finns ingen spelare vi hellre vill ha säger klubbens ordförande Nicke.

Är det här vad vi kommer att kunna läsa i VK om si så där en ett halvår? Måste vara tungt att lämna innebandyn redan när man är 27 år... men det har verkligen märkts att"Calle" inte varit på topp i år...
Igår kväll sa en mycket insatt innebandyperson att Calle är ett dåligt föredöme som slutar så ung... men hallå, han har småbarn... är väl inga dåliga signaler han ger då man får uppfattningen att han vill ägna tid åt familjen, eller?

Mins när mina kidz var små och barnens pappa var borta en månad i sträck... dessutom alla dessa jourer, det var tufft att vara ensam med barnen... hade två blöjbarn samtidigt... men det var inte samma sak... vi hade det ruskigt bra ekonomiskt på grund av alla jourer som han inte självmant tog på sig... de hörde liksom till en läkares hundår.

Om man kunnat leva på innebandyn hade det varit en annan femma säger han.... förstår honom, men vi är inte där än. En spelare i Allsvenskan (fotboll) kostar 70 000 i månaden var det någon som sa... ska man kanske dra på sig fotbollskorna igen *ler*

Angående de tunga förlusterna för Dalen, hoppas Ketil inte ångrar att han skrev på... hoppas att Dalen hittar nya spelare, svårt att ersätta Carlbom och Walle. Att ta in unga lovande spelare från Umeåtrakten är inte heller så lätt, det är ju plötsligt två lag som slåss om godbitarna sedan City klev upp.
Än är silly season inte över ....
Borde inte Selander i Storvreta komma till City, han spelade ju där tidigare ... då fick han ju speltid, garanterat nu skall han lånas ut till XX (minns inte). "Hem" till Umeå.. tror verkligen han skulle bidra i city men nu är det ju inte jag som bestämmer *ler*.

Oj, vad jag låter negativ... det är klart det fixar sig för Dalen, håller tummarna allt jag kan... även för City, vore inte kul om de åkte ur SSL första åren... förödande för klubben. 

Grattis Pixbo... Kratz, årets värvning?
©Ingrid i Umeå. Åsikterna i innebandybloggen är författarens egna och inte nödvändigtvis hela Innebandy-Sveriges. Kom ihåg att hänvisa till källa.

feedback
Postat av: Mr Klister

Kul att man blir omnämd och att någon tror på mig. Det känns som att du alltid slinker in en liten rad om mig när jag läser din blogg. Det måste verkligen premieras!



Jag kommer inte spela i City nästa säsong. Även om det vore en väldigt kul utmaning. Med lite tur kommer jag iaf få chansen att spela lite SSL-innebandy nästa år. Mer info kommer inom kort ;)

2008-05-10 @ 02:07:42
URL: http://www.sellessal.com
Postat av: Ingrid



Premieras... ja gärna, skicka en blomma,skojar det får jag nästan aldrig skojar inte.

Lycka till i Västerås... eller... ja det var min första tanke... Nu skriver Magget det imorgon

2008-05-10 @ 20:50:32
URL: http://innebandyenligtmig.blogg.se/

feedback:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (frivilligt)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Bults blogg

Nordströms blogg