->Om bloggen ->E-post till Ingrid ->Följ mig på Twitter

Oj, där blev man snuvad på en TV-match

2009-04-07 @ 17:19:58

Surt, nu hade vi planerat påsken så vi skulle ha tillgång till TV4-sport på lördag och så blir det ingen match. Vet inte vad jag ska tycka bara att det är en total flopp... Ansvaret läggs på klubbarna, jag vet inte om det är rättvist...   de som betalt matchen måste väl vara huvudansvariga? Lät de matchen rinna dem ur händerna bara?
... men varför hänga ut Falun? Tycker VK kunde gjort ett bättre jobb än att lasta ansvaret på dem. Det här är väl ändå ett större problem än Faluns.

Nu sågas daminnebandyn... men kom ihåg att det bara var 1,5 år sedan Warberg lät hälsa att man inte tänkte spela seriespel med de villkor TV-avtalet innebar....   Några ville att klubbarna skulle vara tysta och vara glada att de fick synas i TV men AIK , Warberg, Storvreta och Falun satte ner foten. Vad jag minns framförallt AIK och Warberg, minns ni?

Micael Fasth låter inte så sugen att sända mer daminnebandy, vet inte om TV4 och SEI/SIBF gjort ett bra jobb, det är väl ändå de parter som har ansvaret för detta.
TV4 lyckades inte hitta en bra lösning med någon av klubbarna, vet inte om de gjort ett bra eller dåligt jobb där. Bara att det blev platt fall. ingen av klubbarna som var inblandade ville visst offra sin hemmafördel för TV:s skull... Vet inte vad jag ska tycka, det sportsliga måste få gå före. Det är väl där allt går fel... Nästa gång man lägger pengar på en match planeras måste det planeras på ett bättre sätt, damernas intressen i fokus, först då kan det bli lyckat. Snacka om att kasta tid och pengar i sjön. Vem som sedan skall dras i dyngan får andra avgöra, det går minst sagt hett till på Micael Fasths blogg. Tur han har sin blogg så han får säga sin mening, varför ringer han inte upp Magget istället?

Detta är iaf årets flopp. Lika bra att direkt sätta sig ner och planera framtiden i stället för att hugga hejvilt på varandra.

I går... gud vad jag saknade innebandy-måndagen, den man vant sig vid... bra tänkt att ha en särskild dag i veckan, nu blir man alldeles förvirrad... vänta bara tills ni blir lika gammal som jag så ska ni se hur svårt det är att hålla reda på saker *ler*.

Barnen är hemma igen, fatta hur rikt jag är... de kom i går, ingen av dem hade träning på kvällen och jag hade inget jobb att göra, vi spelade spel, pratade och dolade på med läxor. Vilken lyxkväll, VP var här... han vann visserligen i Ski-Bo två gånger... undrar varför vissa jämt vinner???? I kväll ska HAN spela föräldra match mot min sons lag, själv är jag portad... "snälla mamma lova att du inte ska spela". Snällt? Var tog pojken som dyrkade mig vägen, den grabb vars lag jag fick träna och coacha i DM, länge sedan nu.... För en stund sa jag att jag tänkte spela i allafall, ni skulle ha sett minen.  

Annan innebandy.
Såg semin i helgen, det gjorde ont att se Sara Kristoffersson missa hela tre straffar, hon som alltid sätter dem.Grym tjej hon är, snacka om teknisk . Det var f.ö en intressant match, snacka om att Falun ställde till det för IKSU.  Emma Lundmark var i mycket bra form, såg att hon tagits ut till landslaget, helt rätt val. Men varför låta Minne stå över, hon är ju gjuten i landslaget, har hon inte presterat????? Förstår inte, har sett henne i två matcher och .... jo, hon håller klart landslagsklass.
Hoppas hon är tillbaka till VM, om hon nu vill det.

©Ingrid i Umeå. Åsikterna i innebandybloggen är författarens egna och inte nödvändigtvis hela Innebandy-Sveriges. Kom ihåg att hänvisa till källa.

feedback
Postat av: Jonas

Minne ä kung

2009-04-07 @ 19:06:07

feedback:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (frivilligt)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Bults blogg

Nordströms blogg