->Om bloggen ->E-post till Ingrid ->Följ mig på Twitter

Ny boll i elitserien och all heder åt Team Thorengruppen

2009-08-30 @ 21:00:21
Blir det vit vanlig boll den här säsongen i damernas högsta serie?
Det är så de flesta har uppfattat det men vad jag förstår har information inte gått ut till (alla) föreningar. 
"Den skall ersättas av en riktig innebandyboll, en sådan som håller en hel match, som inte studsar eller får elitidrottare att framstå som amatörer" stod det i ett mail...   (ja alltså ett mail till mig).
De föreningarna fått veta är det som sades i våras, bollen blir kvar, det är ett år kvar på avtalet.

OM det stämmer att bollen nu skall bytas ut... då MÅSTE föreningarna få veta det nu, det verkar dumt att förbereda en säsong spelandes med fel sorts boll. Det skulle iaf jag tycka då det verkar vara stor skillnad på att spela med den ena eller andra bollen. Flera lag har sparat alla trasiga bollar från förra året... mycket plast blev det (säckvis) *l*

Nolia Cup är avklarad, har inte sett så många matcher men i kväll såg vi herrfinalen mellan Dalen och Team Thorengruppen.  Dalen vann så klart men det var stundvis rolig innebandy från bådas håll, all heder åt Thoren som spelade med stort självförtroende och lite finessinnebandy.  Dalen har under försäsongen visat sig ha en stark första formation i Ketil, Bodén och Samuelsson, i kväll satt Samuelsson på bänken i klädd keps... skadad? Hoppas inte det för han behövs verkligen.  

IKSU vann damfinalen, stort måste man säga 8-0 mot Dalen. Missade visst inget, det var ingen innebandypropaganda... hoppas att båda lagen fick ut det man ville av cupen. Det är trots allt nu man skall lära... under en cup som denna.  Jag hade tippat att Örnsköldsvik skulle vara lag nummer två i finalen men icke...  såg ingen av deras matcher, undrar vad som hände? Kom igen!!! Uppdaterar: ÖIB verkade nöjda med cupen...   jag borde naturligtvis ha gått och tittat på någon av deras matcher. Läste detta på Allehanda.se (blir för övrigt alltid glad när de kommer i håg att skriva om innebandy, brukar tjata på dem *l*)

Undrar hur Ersbodaherrarna tänker/tänkte, de toppar laget med Cityspelare... känns lite oseriöst om man nu tänkt att cupen skall ge nyttiga erfarenheter inför en ny säsong i division ett.  Tack vare samarbetsavtalet mellan City/Ersboda kan City skriva över sina spelare, låta dem stå över en match och sedan... ja spela. Det blir lite "veterancupen-varning"... Hur som helst, med ett gäng SSL-spelare som förstärkning borde väl Ersboda kunnat sno åt sig en finalplats.... i stället gick Thoren (som jag också hoppades) till final, ett lag i division två.

...VK:s nätupplaga är inte vad den varit, de vill självklart att alla ska köpa tidningen, förstår dem men det är trist ... jag saknar sporten som verkligen hade höjt sig (under flera år).

Så var höstens första innebandyhelg avklarad...   nu är det inte långt kvar till allvaret börjar. ... Magnus Svensson skadad... aj aj aj

Pool tog äntligen hem en match... kändes tungt med tre pinnar på tre matcher men nu kanske de får till spelet. Hoppas på en bra PL-säsong...

Uppdaterar... hade lovat att skriva något om dagens domarinsats... vad ska man säga? Om det stämmer att finalens domarpar ska döma elitserien så kan vi räkna med att få ett nytt par (eller rättare sagt en person i ett domarpar) som vill synas under matcher, som älskar att stå i rampljuset. Svårt att få grepp om detta par och deras filosofi... en friar, den andre fäller.  Kanske borde jag vara imponerad över en domare som vågar skrika och gorma åt SSL-spelare... men sådant imponerar inte på mig, men så kan jag ju inte innebandy heller... *ironisk* Nåja, de kanske bara hade en dålig dag...
©Ingrid i Umeå. Åsikterna i innebandybloggen är författarens egna och inte nödvändigtvis hela Innebandy-Sveriges. Kom ihåg att hänvisa till källa.

feedback
Postat av: Se Svenssons skada

Svenssons skada: http://www.youtube.com/watch?v=tyJUanzcDuI

2009-08-30 @ 22:57:35
Postat av: Lasse

Bra inlägg, hoppas på många fler. Det borde ligga i lagens intresse också att få information om vilken boll som gäller. Svalt intresse verkar det som.

2009-08-31 @ 08:13:23
Postat av: Ingrid

Tack för länken, alltid kul med innebandyfilmer. Hoppas verkligen att Svenssons skada inte är allvarligt.



Till Lasse:

Jag vet inte hur aktiva de varit men om de inte varit det så måste jag hålla med.

2009-08-31 @ 11:45:31
URL: http://innebandyenligtmig.blogg.se/
Postat av: Gittan

Jodå, jag gör comeback. Har tvekat klart, nu kör vi :)

2009-08-31 @ 14:55:05
URL: http://gittang.blogg.se/

feedback:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (frivilligt)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Bults blogg

Nordströms blogg