->Om bloggen ->E-post till Ingrid ->Följ mig på Twitter

Hade gärna sett Caperio vs Warberg på TV...

2009-02-15 @ 23:01:49

TV. På tisdag spelar Täby mot Wic...  en match vi borde fått se på TV typ imorgon... nu är det ett bottenmöte i stället ...  Kan inte låta bli att tycka... att den matchen känns trist...  (sorry) Även om Henke varit på banan hade den inte på långa vägar känts så "jag vill" som mötet i Tibble på tisdag. Tror inte jag är ensam om att tycka det... Har möte på Arlanda på onsdag... skulle ju kunnat åka ner och se matchen men barnen är här... familjen är NR 1.  


Uppdaterar: Läste just att Jihde planerar att se matchen... hm, undrar om han kan liveblogga... för vad jag förstår är det ingen som rapporterar via Everysport från Tibble. På önskelistan: liveblogg. (slut uppdat.)NATUR. Har haft en bra helg, har tagit massor med bilder ... finns ingen vackrare plats än den som numer är mitt föräldrahem På vägen dit såg vi en kungsörn släpa (flög 10 cm ovanför marken)  på en fullvuxen död räv... en skön syn... tror inte man får vara med om det igen...      Naturligtvis hann vi inte ta någon bild... hade nog ändå inte blivit bra... de bästa bilderna har man i minnenas arkiv... Dessutom gick vi på skoter-spåren i dag och tittade på "slaktplatsen" där ett lo djur fällt ett rådjur här om dagen...  som en helt annan värld än den i stan.

LUGN. Lagade mat på järnspisen... älgkött ena dagen och röding den andra...  Behövde verkligen det här miljöombytet. Brorsan var också hemma...  njöt! Vi LYSSNADE på Modo-matchen i går... som när man var barn... man följde sporten på radio... nice.
KIDZEN. D har hållit nollan hela cupen, de tog hem rubbet... .. Vi såg finalen på väg hem, grymt spännande match, mamman aningen stolt! . Efter matcherna delades tröjor ut till bästa spelare och om en målis hållit nollan.. "mamma vad ska jag göra med sju jaghöllnollantröjor" ... Hm...  ganska trevligt problem jag har att lösa imorgon när de kommer... eller hur? S har lanat... lånat min dator.. undrar varför tangenterna blir "feta" när 14-åringar lanar.

BLOGGAR. Finns mycket att skriva om helgens alla matcher...  men jag ska spara ämnen till andra bloggare... himmel vad det är lugnt i bloggvärlden... inte många som uppdaterar ens två gånger i veckan. är inte själva grejen med blogg att uppdatera frekvent?
  Fart och fläkt är det iaf hos Nordström... mycket känslor idag. Fick tips att jag skulle läsa om arabic-musiken hos Storvretabloggaren Mona vilket jag gjorde...  verkar som även småbarn i Tibble dansar till musiken....  

INNEBANDY. Alla Umeålag vann... VK, har tappar fart... inget om dagens matcher... va? Eller har de lagt alla artiklar under ngn annan "rubrik"? VF skriver om den enda hemma-matchen (Iksu-Endre) Grattis Umeå, vinst mot Falun... klappar å klart för SSL nästa säsong. ÖIB vann mot Balrog, upphämtning men ingen vinst vilket man knappast kunde vänta sig. Poäng i går mot Endre, välbehövligt men blir det verkligen slutspel? *kliar mig i huvudet* . 
*Kul att SVT rapporterade om Iksu-Balrog igår, framsteg... de är förlåtna för att de struntar i att visa resultat från dagens matcher men kommer i håg SSL...  
*Ligacupen läggs ner... tack vare Ankans gästblogg här *skrattar* 
*Mina spel gick in i helgen, alla utom ett,...  fasen att jag inte spelade några kronor till på de matcher jag trodde på.
*Vad menas med SM-finalist... de som spelar final... eller hur? Isf ... måste det ha smugit sig in ett fel på eurosport.se... Täby var finalist året innan i fjol... typ.  Man kanske säger finalist om man spelat semi? (är nog bara trött efter helgens friska luft).
... nu är det snart slutspel.. YES.

ANNAT. Ber om ursäkt om jag var okänslig som skrev att Matte var lika romantisk som han ser ut...  men tänk om jag är tjejen som går i gång på att få spel (som alla hjärtansdag gåva) .. jag tyckte det var charmigt skrivet.
Matte: Funderar just på om frugan ska få ett stryktipssystem eller europatipssystem i present...... Kan också blir en trippel på lången med AIK, Motala, Warberg........

©Ingrid i Umeå. Åsikterna i innebandybloggen är författarens egna och inte nödvändigtvis hela Innebandy-Sveriges. Kom ihåg att hänvisa till källa.

feedback
Postat av: Mona

Kul att du tittade in hos mig.

Ja, det är ju lite annorlunda med arabic-musiken. Tidigare när jag tittat på matcher när vi spelat mot Caperio så har man spelat arabic före matchen och dansband i periodpauserna, lite kontraster eller hur?

2009-02-16 @ 05:23:19
URL: http://monaspusselbit.blogg.se/
Postat av: Ingrid

Mona: Föredrar Arabic framför dansband, men det blir ingen Tibblematch för mig i år så.. jag "klarar" mig från båda musikstilarna.



Till den som har IP: 79.184.84.146

Sluta, spama här... fattar inte vad det är för mening med de där kommentarerna.

2009-02-16 @ 10:57:44
URL: http://innebandyenligtmig.blogg.se/

feedback:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (frivilligt)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Bults blogg

Nordströms blogg