->Om bloggen ->E-post till Ingrid ->Följ mig på Twitter

Ingen TV-sändning från Finnkampen - Varför då?

2009-02-04 @ 19:01:36
Blev grymt besviken, hittade inget i tablån på någon kanal... det är bara att hoppas att jag läst slarvigt.
Är det verkligen så att man inte kan följa matcherna från Västerås?.
Någon som vet?.
Har inte kollat annat än tv-tablåerna ... kan ju finnas webbsändningar.

Västerås som stad missar en chans att synas utan tv, det är synd ju...
När Umeå anordnade Finnkampen 2006 sändes matcherna på sverigewebben och på SVT24.
Dam och herr var direktsända på 24:an.

Då såg jag matcherna från läktaren (eller ... jag hade rätt fullt upp i vip-en under dammatchen tyvärr, det är full fart för de som är crew en sådan gång) ...  tog för givet att jag skulle få se de nya landslagen i helgen... antagligen inte alltså. Tänk ändå ... är det inte ganska stort att man letar i tablån efter innebandy.... det är inte många år sedan vår sport "inte ens var nära" TV-matcher. Man måste komma ihåg .... det går framåt. Konstaterar:  Jag har blivit bortskämd!
Hoppas verkligen att någon rättar mig nu... och att jag bara inte hittat kanalen.

Kul att de har fart på biljettförsäljningen ...   det  var en oerhört frustrerande känsla minns jag... kommer vi att fylla is-ladan i Umeå?... vi lyckades ju ganska bra, visst?. Önskar Västerås lycka till i helgen... grymt med jobb.
De satsade på 5000 enligt Magget, de som Bergner sagt när han var general  ... men 3500 som de säger i den artikel jag länkade till tycker jag är klart godkänt.  5000 vore verkligen succe men man ska ha rimliga förväntningar.
Minns inte hur många som var med i Umeå, orkar inte leta. (kanske uppdaterar... borde ha den siffran kvar). UPPDATERAR 3768 personer, men jag är nästan säker på att det var fler...  det var vi många som trodde. Bland annat... Borgström.
Jag försökte tvinga någon att räkna igen efter att de offentliggjort publiksiffran... 3768 var INTE saltade siffror. Det var grymt många som kom in via sina VIP-loger som vi inte fick hyra ut... de företag köpt in sig på i SkyCom. Men experterna stod på sig... 3768 var det. Skapade  en länksamling om Finnkampen i Umeå... en av  artikel var det visst Gittan som skrivit upptäckte jag... kul.

Hade tänkt roa mig med en lista på saker som lätt kan gå fel.. saker men man bör tänka på...   en ... ja, "kom i håg att......lista".
Jag är så imponerad av våran Harry som lyckades ro i land projektet.. stort! 

Gillar Johanna Dahlins inställning "jag borde ha fått chansen"... RÄTT inställning respekt!
BRA med damer som vågar säga att de är duktiga.
Kul med en krönika av Kling igen... men bästa krönikan är ändå den son "Chefen" skrivit  hos Jihde.... grym!
Kanske får tid att kommentera dem ngn gång.
MERA KRÖNIKOR!!!

Ja, det var ett "kort" inlägg, knyckte mig en bloggstund då båda barnen tränade...  nu till det viktiga i livet... familjen.

UPPDATERAR:
Fick mail... läs nedan, alltså... tänk att man bli glad när någon försöker pracka på en saker. Blev så paff så ja sa ja... det går ju till    innebandyn,

"Nu finns möjligheten att köpa "Restaurangchansen" av just mig.
Skulle bara upplysa dig om detta. Dessutom om du beställer inom två veckor får du min autograf på köpet ;) Alltså allt detta för ENDAST 199kr ord.pris 200kr. Om suget finns så är det bara att slänga iväg ett mejl eller slå en pling, svårare än så är det inte."

Jag säger bara... TAGET, autografen vill jag ha på foten:)
©Ingrid i Umeå. Åsikterna i innebandybloggen är författarens egna och inte nödvändigtvis hela Innebandy-Sveriges. Kom ihåg att hänvisa till källa.

feedback
Postat av: farmor

kort och bra! ibland behövs det inte skrivas långa romaner för det ska vara bra. kul att följa din blogg!

2009-02-04 @ 22:36:11
URL: http://farmor13.blogg.se/
Postat av: Håkan Hellström

TV 4 sport slår till med Sparkassen-cup från Schleyer-halle i Stuttgart, samtidigt i 4:an får vi se V75 följt av 3 män i en ny båt efter nyheterna ahhh, vilken tv kväll, vet inte vad jag ska välja, hade inte Tv 4 rättigheterna för innebandyn, vad vill dom med det? Man får hoppas att VIB sätter upp en web kamera i hallen.

2009-02-04 @ 22:50:23
Postat av: tidigare #33

Vi tvingas också sälja häften, kan du inte köpa några av mig med.

2009-02-05 @ 01:40:47
Postat av: Anonym

Hej Ingrid

Jag tyckte att krönika av Kling var bra, men nu har Innebandymagazinet tagit bort den. Varför liksom?

2009-02-05 @ 11:37:57
Postat av: Ingrid

>>FARMOR, välkommen tillbaka, ska kika in på din blogg ngn dag.

>>STRELLAN, ingen har återkopplat om sändning via webben så jag antar att Finnkampen inte visas alls.

>>HÅKAN H, ha en skön kväll framför TV:n

>>TIDIGARE, haha... ja men nu måste jag väl köpa av alla spelare som läser här.

>>MACKAN. Japp, kamperna borde visas.

>>ANONYM. Den behövde nog redigeras lite bara.. ler

2009-02-05 @ 19:21:34
URL: http://innebandyenligtmig.blogg.se/

feedback:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (frivilligt)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Bults blogg

Nordströms blogg