->Om bloggen ->E-post till Ingrid ->Följ mig på Twitter

Den nya bollen i elitserien o Packalén innebandynestor

2009-02-18 @ 14:17:16
Vad är en innebandynestor egentligen... är det verkligen en komplimang... eller har Sandebäck på sportbladet något emot Packalén? Ha, ha
Det är ändå lite farligt med nya ord.. Nestor och nestor har flera betydelser, men Sandebäck kan väl inte mena att Mika är skall jämföras med en ukrainsk anarkistisk guerillakrigare. Är han kung, vis eller papegojlik? *skrattar*

Jag tror det var en grym komplimang till experten ... men jag kunde inte låta bli att tänka på vad ordet kan betyda.
NESTOR -betydelser:
*En kung i grekisk mytologi
*En figur i Tintin
*En vis man eller kvinna i en krets
*Förmodligen namnet på författaren till den medeltida Nestorskrönikan
*Ett släkte papegojfåglar
*En ukrainsk anarkistisk guerillakrigare (Nestor Machno)

NYTT ÄMNE: Innebandy- bollen... Booster Flash den som damerna använder.
Undrar (har undrat) varför spelarna tar upp bollen på matcher... jo de har tagit för vana att kontrollera bollen... den går sönder mer som regel än som undantag.
Å jag som trodde det var en ny cool grej... att liksom kolla in bollen titt som tätt... (skojar kanske nu) ... Det ser onekligen galet ut när de dubbelkollar bollen... borde de inte få koncentrera sig på matchen?
På en träning förra veckan gick fyra bollar sönder...  kan det verkligen vara tillverkningsfel på så många? *ironisk*.
Om jag vore distributör av bollen skulle jag åtgärda problemet NU, det kan ju skapa dåligt rykte för andra produkter de säljer.
När det gäller produkter brukar man dra in dem.. om de inte fungerar...
Jan-Inge Forsberg har mycket att vara stolt över men... den här bollen måste väl gå att utveckla? Zone och Unihoc... borde de inte lätt kunna kopplas i hop med trasiga bollar? Tycker man kan förvänta sig mer av en leverantör av den här digniteten.
Om elitserielagen skulle ha sparat alla trasiga bollar sedan lanseringen och sedan skicka in dem... ja, då skulle det bli trångt på Unihocs kontor.

Även Bandyn piffar upp sporten med att använda en ny boll... man får hoppas den klarar sig utan barnsjukdomar.
Yes, jag har blivit av med AIK-tröjan på everysport...  var lite rädd att Stockholmsklubben skulle få dåligt rykte (skojar)...
lite tufft att bli kallad AIK:arn... dessutom "trackad" på annat sätt.  
Nu är det åtgärdat fick en MODO-tröja  i present... är männen bakom sajten evigt tacksam. (vem ska jag tacka?) Gillar inte riktigt min frisyr heller... ansiktslyft och ny frisyr blir nästa projekt *skrattar*.
Bad faktiskt inte om en ny tröja... så där personligen...

©Ingrid i Umeå. Åsikterna i innebandybloggen är författarens egna och inte nödvändigtvis hela Innebandy-Sveriges. Kom ihåg att hänvisa till källa.

feedback
Postat av: Anonym

Bollen går inte bara sönder den är numera allmänt känd som ett skämt

2009-02-18 @ 16:45:58
Postat av: Spelare med munkavle

Det är tränarna och sportchefernas uppgift att protestera. Alla vet att bollen suger men ingen vågar visstgöra nåt. Bra att du vågar ta upp ämnet hatade, värdelösa bollen.

2009-02-18 @ 16:59:03
Postat av: Göteborg

Klaga inte på bollen, du har väl inte spelat med den själv? Ta reda på fakta.

2009-02-19 @ 10:41:29
Postat av: Ingrid

Svar till anonym, jag har också hört det.

Svar spelare med munkavle: Vet inte vem som bär ansvaret, men något borde göras.

Svar till Göteborg: Tror inte du kan få bättre fakta än att sitta med på en match eller träning. Bollen ljuger inte. Ge mig gärna fakta så ska jag rätta till det jag skrivit felaktigt.

2009-02-19 @ 13:29:55
URL: http://innebandyenligtmig.blogg.se/
Postat av: elitspelare

Ren fakta är att bollen suger. På en träning hade 20 bollar som gick sönder!! Varje vecka har vi x antal bollar som går sönder. Bollen spricker vid hålen, förmodligen av den fluorescerande orangefärgen som ska öka sebarheten men inte kvalitén. Bollen är ju godkänd och testad utan den fluorescerande orangefärgen, när färgen tillkom behövdes inget nytt test eller godkännande... Vore kanske något att tänka på inför nästa säsong...??

2009-02-19 @ 16:36:26
Postat av: Flöjt

tror jag var inne på detta redan för ett tag sedan...

http://www.metrobloggen.se/jsp/public/permalink.jsp?article=19.5678549

Postat av: Ingrid

Svar Monika: Jo men du skjuter ju hårt, det beror nog på det. Match i helgen... barnen har egna matcher... ett enkelt val alltså.



Svar Elitspelare:

Har hört en mängd skräckhistorier, det är så märkligt att det kan vara så i högsta serien. Fortsätt kämpa.



Svar Flöjt: Aha, det hade jag inte läst, et var ett intressant inlägg. Bra där.



Till personen med IP: 83.23.30.44

Sluta spama, så meningslöst att kasta bort tid här.



Till andra som bloggar skulle jag vilja ställa frågan: Är det någon annan som får spam?

2009-02-20 @ 11:31:36
URL: http://innebandyenligtmig.blogg.se/

feedback:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (frivilligt)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Bults blogg

Nordströms blogg