->Om bloggen ->E-post till Ingrid ->Följ mig på Twitter

Betygen i Gambiahallen- alltid i topp

2009-01-25 @ 23:06:45
Pest att Karlstad vann över Örnsköldsvik, kan tänka mig att det var grisinnebandy i Ö- vik.. eller?  Samtidigt är jag en av dem som vill att hela Sverige ska ha lag i högsta serien... så lite bra kanske det var att Värmland vann. Endre gjorde vad de skulle mot Västerås.... det är krig nu bland damerna.
Var på väg till Gammliahallen... eller Gambiahallen som vi säger numer... det är Kimmo Eskelinen som delat med sig av Martin Dahlgrens (Pixbo) nya namn på hallen där TV-matchen sänds imorgon.
Oj, tappade tråden... Dalen vs Mora... men vi hade krig om städningen hemma...  tänk att det kan ta fyra timmar att städa en tonårsrum... *suck*.  Går snabbare att göra det själv och det var väl det han hoppades att jag skulle fatta.
Nu lukta hela huset Ajax... det är en höjdpunkt, synd att det inte blir så ofta *ler*.

Läste spelarbetygen från matchen i går...  måste säga att vi Umeåbor är rätt generösa... fyrorna haglar och det var en match där Täby gjorde vad de skulle och inget mer. Det känns som betygen som sätts i Gambiahallen höjer det totala snittet... orkar inte kolla men,,, känslan är att Umeå-betygen är skrivna av positiva experter.
 Hyvärinen hade nyligen ett snitt på 3,4 enligt IBM ... och i går fick kung Ricke en 4, ja de där betygen lever sitt eget liv. Men ett kul liv. AIK fick 2,53 här om dagen...  Täby fick i går ett snitt på 3,07 ..  men gjorde bara det som krävdes.. ingen innebandypropaganda. Mycket bra... jo, men inte om man jämför med det han kan.

Umeå kämpade verkligen, och är det på tårna imorgon så....  det är alltid svårt med derbyn men ... räkna inte bort City. Tror jag ska spela kryss.

Här kommer mina betyg..  efter att ha låtit matchen sjunka in. *ler*   Måste påminna mina läsare om att jag inte är expert...  mina betyg är inom parates, håll till godo. Måste nog gå kurs hos Magget... med tiden kanske även jag kan bli expert *ler*.


Innebandy enligt mig och Innebandymagazinet.se:s betygskala:
1=Underkänd 2=Godkänd 3=Bra 4=Mycket bra 5=Världsklass 
(hade varit lättare att sätta betyg om skalan varit 1-7)

Umeå City

Målvakt
Erik Ställ 4 (3+)

Backar
Joel Hedlund 3 (3++)
Lars Bergström 3 (3) alltid viktig på plan, sällan en kass match, skulle vilja ge honom bättre lite mer än en 3:a, jäkla skala de här 1-5, svårt.
Andreas Tuomas 3 (2)
Mikael Eriksson 2 (3-) han har varit bättre ...
Johan Lindgren 2 (2-)
Björn Lindholm 3 (3+) bra med boll, bra skott...

Forward

Jakob Lundmark 4 (??4) får en fyra för sin delikatess pass Ramsin tog, sånt höjer betygen 
Mats Jonsson 3 (2)
Mikael Zingmark 4 (2) Producerade  inget drar på sig frislag
Oder Viklund 2 (2)
Peter Larsson 2 (? minns honom inte ens) Var han med?
Daniel Pettersson 4 (3)
Daniel Jernberg 3 (3 +++  hellre en fyra på honom än på Pettersson)
Mattias Mattsson 4 (3) riktigt dålig i egen zon, livsfarlig
Yngve Nordin 2 (han har ju en 2 av Magget innan han skrev på för City, om man räknar in det betyget så... ha ha)
Ole Mossin Olesen (spelade för lite) (1)

Snitt: ??

Caperio Täby

Målvakt
Daniel Ramsin 4 (3) vill gärna ge honom en 4:a han hade en lätt match, City hade inga chanser på tre meter,  ganska rent framför eget mål, ganska lätt att vara målis.
I andra laget var det bara ett mål som kom "utifrån" alla andra var "nära" mål, City ställde upp så himla konstigt i PP, tre framför mål och bjöd in till skott utifrån, ändå låter de Hagberg peta in den... såg så bakvänt ut.  
Att City förlorade matchen är för att de var så dåliga offensivt, och för att de mötte Täby *l*
Oj, yappade tråden, tillbaka till betygen.

Backar

Jörgen Söderberg 2 (2) minns nog mest att han föll och gjorde illa sig,... steg sedan upp och hade "noll" ont... snygg filmning, det var väl då han utmärkte sig.
Daniel Dalbjer 3  (3++) (spelade på olika positioner skriver Magget)  han får en 4 som forward ... syns att han har kapacitet. Godkänd som back och ... glimmar verkligen till...  landslagsklass? Jo man kan ana det i allafall.  
Thomas Alm 2 (2)  Hade hört att han imponerat ... nyförvärvet, men ... idag var han bara godkänd.
Rasmus Sundstedt 4  (4) Känns som han spelade forward största delen av matchen, klart godkänd, men det var som back han glänste idag. Han är oftast forward tror jag, änså back i landslaget... nåja, den här killen har potential.
Oscar Norrman 3 (2) råkade göra mål , såg mest förvånad ut själv ...  nja, ingen 3:a av mig.
Thomas Rappel 4 (4) Grym!!! Helt klart den som imponerade mest på mig, tog ner bollar och hann göra något av den...  

Forwards
Patrik Hagberg 4 (4) (bara passningen till Hyvärinen på femman ger bra betyg, riktigt snyggt, )
Johan Edlund 4 (2) Tyvärr, är den spelare jag ofta längtar efter att se, som jag sa förra säsongen, den bästa... som aldrig fått chansen i landslaget och så... fick han det. Inte hans år så här långt kanske... Edlund har länge hört till kategorin favvospelare.
Kristoffer Svensson 2 (3) kämpade hela matchen, såg ut att ha mycket boll men... han kom aldrig till skott (ja, eller han kunde ju ha petat in något mål).  
Johan Lundqvist 2 (3) nyttig, förtjänade mer än en 2:a, särskilt i tredje.  
Linus Jämtdal 3 (2)
Rickie Hyvärinen 4 (3+) Men det är klart, det är han som ändå vinner matchen, förväntningarna är höga... svårt att sätta betyg då. Han hade ingen lust att göra mål i andra...  loj men så... "nu tar vi det här". Vinnarskalle.. när han vill *ler*.
Tobias Johansson 2 (2) Lite småfult spel .... Ställ fick en smäll  ... men det är inte därför han får en 2:a.

Snitt ??

Ngt helt annat.. jag älskar Hedas stavning av Ingridienser... eller ingredienser....   man blir liksom glad av att bli omnämnd *ler*
©Ingrid i Umeå. Åsikterna i innebandybloggen är författarens egna och inte nödvändigtvis hela Innebandy-Sveriges. Kom ihåg att hänvisa till källa.

feedback
Postat av: SSL - betyg

Jaha? Mycket om och men på varje betyg, sedan + och minus, ja du garderar dig bra när du sätter betyg. Kanske något för magget, Mathias "Bult Larsson betyg: en tvåa eller, kanske en trea men passningen i slutet av matcher ger honom ändå en fyra...



Hur som helst, kul med betyg på alla matcher i SSL

2009-01-26 @ 01:04:53
Postat av: Abdel Kader

Bra reflektioner, klockrena betyg, bra där.

2009-01-26 @ 07:21:03
Postat av: Ingrid

Till SSL-Betyg.

Japp, jag garderar mig och sätter ut + där jag tycker att det passar... Det är förstås tråkigt att ni på Innebandymagazinet inte har samma frihet, ni får ta er en funderare om ni skall följa mitt exempel. L

Till Abdel

Namnet känns bekant... l vet inte om man ens kan kalla det betyg man.. tack ändå.

2009-01-26 @ 08:18:44
Postat av: Jaså Magnus har hittat hit

Håller med SSL-BETYG att gardera är lite fegt, men kul idé med kommentarer och motivering det saknar man på magget. Både Pettersson och Hyvärinen skulle ha en 4.

2009-01-26 @ 12:17:08
Postat av: Defender

Tja damen. Lite bättre var jag väl:)))

Var alla kids dina?

2009-01-26 @ 16:01:45
Postat av: Ingrid

nej, alla barnen varit inte mina

Betyg... nästa gång kan du maila mig innan match vilket betyg du vill ha, vad sägs om det? ler

2009-01-26 @ 18:22:46
URL: http://innebandyenligtmig.blogg.se/

feedback:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (frivilligt)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Bults blogg

Nordströms blogg