->Om bloggen ->E-post till Ingrid ->Följ mig på Twitter

Ligacupens storhet... en bit bort enligt mig

2009-01-07 @ 18:20:46
Innebandy- Ligacupen:
Som svar på en kommentar här i går, nej det är inte å kul att vara Umebo om man ser till Ligacupen... nu var ju Dalen allt annat än på topp i matchen mot Storvreta för några dagar sedan... spelade inte på vinst utan fegade och avstod... Falun ville väl mer kanske, dessutom hade de mindre matcher i benen, nyårsbuffén gav kanske energi.
City har med sig två förluster... en de borde ha vunnit... den mot Mullsjö....  Storvreta hade haft ett par vilodagar efter sin tveksamma insats i Umeå... nu fick de med sig en vinst, de hade behövt den 3:an bättre i serien... men vet jag, Storvreta kanske satsar på guld i Ligacupen.... Zerpos betraktelser skriver om matchen... en ganska avslagen tillställning verkar det ha varit.

Det där med Ligacupen, hur viktig är det egentligen? Lag tackar nej och matcher spelas en dag efter ligamatcher... nej, nya tag nästa år... ska man kunna ta Ligacupen på allvar måste de själva göra det, då menar jag planering från alla håll.

Finalen skall visst spelas i Umeå... en klipp för Umeå... så här står det på förbundets sida:
"Final spelas 25 februari. SEI står för arrangemanget (hallhyra och domarkostnader), samt finallagens resa och eventuellt boende. Resp. finallag står för övriga egna kostnader (mat etc.)."
Hm...  visste inte att det var så förmånliga villkor, är inte förvånad att Dalen fått ny chans till den här typen av arrangemang, de har ju visat sig värdiga uppgiften tidigare. Men nu...  inget Umelag i final....  nu gäller det att ligga i om det slå bli publiksuccé... men det kan väl knappast bli en förlustaffär, även om man lätt kan tolka VF-artikeln så. ... SIE står ju för kulorna om jag förstått saken rätt.  VK skriver  ... "Umeå blåsta på innebandyfesten" ... mm, du är det till att ta på blåstället för att kunna göra innebandypropaganda under de försutsättningar som finns.  Mitt tips flytta Umeåderbyt till den 24/2 (istället för den 26/1) och det blir... innebandypropaganda delux.

Tycker inte det är fel att lägga finalen i Umeå då det faktiskt är himla enkelt att ta sig hit, det finns städer som det är betydligt krångligare att ta sig till. En timme med flyg och man är i Umeå... det tar tio minuter att ta sig in till centrum från flygplatsen... vilka städer slår det?

Balrog Järfälla... Oddsen.... 4.0 på Järfälla och 3,25 på oavgjort... hm... Balrog har ju inte imponerat i år... man kanske ska slänga in en högoddsare, fast det är klart... Järfälla hade en oerhört tuff match i måndags men... den måste ha stärkt självförtroendet lite. Shit vad tips är svårt men än så länge ligger jag på plus... men så fegar jag rätt mycket.

Blogg:
Om jag hittar ett uppslag på en blogg... och skriver om det, vad gör jag då? Typ hänvisar till den blogg jag hämtat inspiration på...  Jo, det är allmänt känt att några bloggare titt som tätt plockar halva sina inlägg här (och på andras bloggar) och det kanske är ett betyg på att bloggaren i fråga skriver om intressanta ämnen... men, jag tycker man ska hänvisa till "källa"(i bloggsfären länkar man till den blogg man läst).... Ja, nu vet ni... använd gärna min blogg som uppslag och fakta sida men... hänvisa... det finns faktiskt bloggetik.  Skäms inte för att ni läser här, jag läser ju hos er.... *skrattar*.

Återkommer med Palestinamusiken  .... inlägget blev så långt... lägger ut det andra efter min sena middag. 
 
©Ingrid i Umeå. Åsikterna i innebandybloggen är författarens egna och inte nödvändigtvis hela Innebandy-Sveriges. Kom ihåg att hänvisa till källa.

feedback
Postat av: Janne Tradera

Jag bjuder mer än 1 kr :) :)

2009-01-08 @ 20:59:24

feedback:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (frivilligt)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Bults blogg

Nordströms blogg