->Om bloggen ->E-post till Ingrid ->Följ mig på Twitter

Steve Galloway räddade min dag...

2009-01-21 @ 21:50:32
Plötsligt händer det säger man ju... var en ganska tuff dag i går...  onödigt tufft  och jag var i behov av en styrketår innan jag gick in på ett möte... kaffe alltså... längtade efter en latte men tiden var knapp...
... slank in i Sagagallerian, desperat 

Kan jag köpa kaffe i en pappersmugg? (Det var ju inget kaffeställe jag kommit till)
 .. japp....  
Hade hamnat hos Steve Galloway och hans restaurang Rhodos....
- Jag bjuder sa han
Blev ganska ställd... han bjöd på kaffe bara så där, hur ofta är man med om det?
Fasen så lite det behövs ibland för att man ska bli på "G" igen.  Löjligt att en sådan lite gest kan göra så stor skillnad...   kände mig som en människa igen. 
Tänk att en gammal  Djurgårdare blev dagens ängel... tack!  Plötsligt händer det.  
Grym kille, skön bakgrund ... se en gammal film...  nu tränar han UIK... för den som inte visste det. 

Plötsligt händer det:
Någon hade skottat när jag kom hem ... va? Det är som om snön inte finns för de övriga som bor i mitt hus... de kliver över snön... trampar fast den... fast det tar typ tre minuter att sopa av bron och dra några tag med snöskoveln. 

Plötsligt händer det:
S slår mig i singstar... en skitlåt men ändå...

Plötsligt händer det:
En spelare som behövt utvecklas i division ett och RIG förra året är helt plötsligt en landslagspelare. Inför säsongen sa PA på RIG att de inte tänkte  säga nej i år om Anna ville spela i elitserien. Tur det... hon blev snabbt mogen ... även för landslaget, man hinner inte med typ.... antal elitserie-matcher... fyra? Ingen egentlig kritik, bara oops är bara en trög norrlänning som inte hinner med kunde inte låta bli att skriva ... Hur bra hon än är... ett steg i taget .... kanske?  .
Vi som sett henne i division ett undrade tidigare... varför inte elitserien? Men ... för en del går det fort... hoppas verkligen att den tjejen får mycket stöd...  en grym tjej, Det "värsta" (positivt) jag sett sedan.. ja, jag minns inte. Grubbe jämförde henne med Madde Jonsson.. helt klart finns det likheter med den Madde vi såg i IKSU... hon var grym då...  grym! Hon hade gärna fått stanna i Umeå.

Önskar Finnkampslaget all lycka...  viktigt nu inför VM...   Go, go, go

Uppdaterar.. blev störd tidigare.. ja eller störd, men jag hann inte klart... så blir det när man skriver rakt i publiceringsverktyget...  har försökt skriva i word först men .. då tappar jag inspirationen.
Mycket snack om derbyt i Umeå... känns som jag hellre sett ett riktigt toppmöte i rutan , det är dags nu... det är det som är innebandypropaganda... men ... att mediabolaget valt att sända från Umeå är alltid roligt.

Toppmatcher? Ja, eller kanske toppmöten, man möter topplag... gissa vem som ser fram emot lördag och match mellan City och Täby... hoppas folk går till Gammliahallen.... City behöver publikstöd, de kommer antaligen att kämpa till de får blodsmak i munnen. Ska vi ha två herrlag i SSL i fortsättningen så är det kamp som gäller. Hoppas på rolig innebandy.  Kämpa City, lycka till Jernberg.  Sedan blir det nog match för mig när Dalen Täby spelar den 4... tätt mellan given,

Det här tycker jag är trist att läsa... tror nog att Karlberg gör ett grymt bra jobb, men det är knappst peppande för laget när en klubbdirektör sågar sitt lag i media. Han har ju värvat friskt och måste väl ha koll på vilka spelare han har skrivit kontrakt med.  Man plockar ju inte fram stake i folk genom att säga... eller? Hoppas verkligen att Engelholm är kvar nästa säsong, för innebandyns skull.. hela innebandysverige skall leva. Man gör inte underverk på en säsong ... de har ju i princip ett nytt lag.  Detsamma gäller med Karlstad.... Värmland måste tillbaka till tiden då man ägde....

Angående artikeln jag hänvisat till .. lite lustigt att en journalist skriver att skribenter gör påhopp på Engelholm i gästböcker på nätet .. hänvisa till källa brukar det heta i den världen.

Undrar varför folk som bloggar inte skriver vart länkarna leder... är jag den enda som inte har tid att gå in på all världens länkar ... markera ett nyckelord... "taggs" ... det underlättar för läsaren och när man sedan söker efter "info".. och .. skriv på länkenbeskrivning  vart den pekar man kan ju fasen komma in på vilka skitsidor som helst...  (kolla in hur jag gör.. försöker iaf göra länkbeskrivningar).. En blogg blir knappast mer spännade för att man inte talar om vad det egentligen är man skriver om.
Bra iofs att länka till det man skriver om... men så jobbigt är det väl inte att göra en "beskrivning".
©Ingrid i Umeå. Åsikterna i innebandybloggen är författarens egna och inte nödvändigtvis hela Innebandy-Sveriges. Kom ihåg att hänvisa till källa.

feedback
Postat av: David Karlsson

Steve är fortfarande älskad av oss djurgårdare, grym kille.

2009-01-23 @ 22:56:15
URL: http://innebandydavid.blogg.se/

feedback:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (frivilligt)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Bults blogg

Nordströms blogg