->Om bloggen ->E-post till Ingrid ->Följ mig på Twitter

Får man ta hunden med sig in på banken?

2009-06-01 @ 17:30:54
Hade brådis, var inne på banken. Hulda (grannens mamma)  stod där med mina grannars hund... jag alltså INNE på banken, hon gick fram till första bästa skrivbord och satte sig utan att ha tagit en kölapp.
En anställd  på banken sa med bestämd röst att hon skulle ta en lapp som alla andra... 
Hade som sagt brådis men... eftersom jag visste att Hulda börjat bli senil så kunde jag inte bara stå och titta på. Vem som helst som ser en tant kliva in på en bank med en hund måste väl fatta att det inte står rätt till. Kände mig tvungen att förklara för banktjänstemannen att Hulda nog inte "hade koll".

Mitt stora hjärta satte käppar i hjulet IGEN. i dag... missade min lunchdate...

Hulda,. vi ses nästa varje dag utanför mitt hus. Hon kände inte igen mig, var oerhört virrig men låtsades genom att ställa frågor till mig om vad jag jobbade med och hur det är med familjen...  Det är jobbigt att bli gammal... många förstår att de inte längre fungerar som vanligt... men de märker inte att de inte har koll.
Hon skulle hämta ett nytt bankkort och ta ut pengar, hon pratade glatt om den snälla hunden som inte skulle göra en fluga förnär inne på banken. (jag var tvungen att le åt henne, Bitzo är en grymt snäll hund men... det var ju inte där problemet låg).
Ringde hennes dotter som sa att hon hade Huldas bankkort i SIN plånbok,  eftersom Hulda inte klarar att sköta sina pengar själv. 
Jag ljög för Hulda "vi går ut i solen och väntar så kommer den här banktjänstemannen och hämtar dig så fort han har tid"... Man ska inte ljuga... men jag ville inte kränka henne. Så stod vi där och väntade till dottern dök upp, en mycket tacksam granne. Hon var rörd över min omtanke, men... det är ju självklart bara... Det kunde ju lika gärna ha varit min mamma, eller någon sm står mig nära... eller hur? Man vet aldrig vem som drabbas av demens... 

Önskar (ganska ofta) att jag kunna göra som en del andra... bara gå förbi, inte låtsas se när någon behöver hjälp... lära mig tänka "inte mitt problem" ... Har uppfostrats av fel pappa... helt klart. Himmel så många behövande som fått mat och annat i mitt föräldrahem... Är inte lika godhjärtad och generös som pappa kanske... men vissa "skador"  fick jag *ler*.

Barnen är hemma, nice... skall komma i håg att njuta, påminn mig om jag gnäller.
Ikväll... föräldramöte, två fotbollsträningar och så ska jag förhöra 14 åringen på provet i samlevnad... inte poppis... Det är nästan så jag förstår honom, skall försöka vara så o-pinsam som jag kan.

Innebandy... får gratta Pixbo till Johanna Dahlin, sikken tjej hon är, tung förlust för Balrog.  Hon har haft ett bra år i år... landslaget nästa? Händer en del i Pixbo, ny tränare också... J-I Forsberg.  Mannen bakom bland annat Booster Flash, ni vet den nya bollen som används i elitserien.
©Ingrid i Umeå. Åsikterna i innebandybloggen är författarens egna och inte nödvändigtvis hela Innebandy-Sveriges. Kom ihåg att hänvisa till källa.

feedback
Postat av: Monica

Tur att det finns såna människor som du! =)

2009-06-02 @ 08:52:25
Postat av: Ingrid

Det värmde, din kommentar alltså. Trodde först den kom från "min" Monika men såg jag din e-post-adress. Tack, Monica med C,

2009-06-02 @ 09:27:35
URL: http://innebandyenligtmig.blogg.se/
Postat av: Marita

Jag håller med Monica. Det värmer i själen att läsa om din omtanke. Önskar att fler kunde bry sig lite mer. Själv gör jag nog som du, hjälper till lite för ofta ibland. Men hellre det än att bara gå förbi.

2009-06-02 @ 10:09:47
Postat av: Världsmästaren

du är skön

hjärtat på rätt ställe

det kostar också men fortsätt vara du

2009-06-02 @ 10:42:54
Postat av: Ingrid

Till Martita, Vilka fina ord, bra att det finns fler som inte kan gå förbi en behövande. Det känns tryggt.

Till VM

Tack för senast, stort av dig att kommentera. Måste skicka dina ord tillbaka till dig... En världsmästare som bryr sig om tanter med hundar visar att hjärtat sitter där det ska.

2009-06-02 @ 21:53:40
URL: http://innebandyenligtmig.blogg.se/

feedback:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (frivilligt)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Bults blogg

Nordströms blogg