->Om bloggen ->E-post till Ingrid ->Följ mig på Twitter

Dalen-Storvreta, ja inte luktar det Globen i allafall.

2009-03-13 @ 20:57:44
Inget blev som jag trodde i första semin... men det är ju slutspel och bara början. Tänk att det äntligen är slutspel.

Just nu leder Balrog med 9-3 över Caperio.  Bara en av mina matcher gick in igår... idag ... noll.

Tycker att Ulf Henriksson på VK har skrivit en bra sammanfattning. Läs den.

Egna  kommentarer:
Inget av dessa lag kommer att vara i Globen om detta var ett styrkeprov. 
 
Kokocha brukar säga "det gäller att minimera misstagen" och Storvreta vinner för att de minimerar misstagen inte för att de spelar bra.
Dalen bjuder på fyra mål. Dessutom missar de hur många lägen som helst, undrar vad man tar med i skottstatistiken.. bara på mål ska det ju vara. Om Dalen räknat alla sina skott över och brevid så hade det varit ännu större skillnad. Det var visst likadant mot Västerås, över och utanför kassen. Hoppas de hittar målet i nästa match.
Var tar Dalens stjärnor vägen en sådan här match? Boden blev matchens lirare, helt rätt.

I PP var Dalen både bra och dåliga, (visst brukar Storvreta ha svårt i BP mot Dalen) i ett  PP tar Samuelsson  av Dalen bollen hela tiden. *suck*. Från bänken: Mamma är det inte nu man ska göra mål?  
Visst gjorde Storvreta misstag runt egen kasse men Dalen hade många gånger svårt att komma in mot mål.
Dalens backar däremot står bara och tittar emellanåt och då får inte målvakten så stor hjälp.. vad hände? Positivt var ändå vändningen Dalen gjorde.. i tredje.. innan 3-5 målet sa jag "nu vinner Storvreta med 2-10. Så visst fanns det ljusglimtar.  

Det var synd om Hörna, fattar inte varför han inte fick kliva av och göra en bra match nästa match istället. 

Storvreta är bra i defensiven... men måste de föra matchen är de chanslösa i en semi om de inte höjer sig. I går luktade de inte Globen vare sig för Uppsala eller Umeå. 

Jag blev väldigt störd på Forsman igår, han stod upp i båset och då skymde han min sikt *ler* . Domarna får godkänt, kanske bara jag som tycker det. I slutet släppte de allt men i matchen som helhet släppte de ett par utvisningar var till lagen. Bra jobb där! 

Vi läste betygen i går kväll... Sundelin var ok den tid han spelade tycker jag, ingen två:a där, i övrigt såg betygen ut ungefär som jag själv skulle ha satt, men tre undantag... REKORD! 
S "lanar" i natt... känns så där

Läste Jihdes blogg.. en hyllning till Brottman, kan avslöja att just Brottman avskyr att läsa om sig själv... skön kille. Tänk, det finns tränare som lusläser allt, till och med min blogg... det är kul.
Är det sant att Balrog sparkat Bruno? Han har väl mer eller mindre byggt Balrog... Vad händer? Silly season.
 
©Ingrid i Umeå. Åsikterna i innebandybloggen är författarens egna och inte nödvändigtvis hela Innebandy-Sveriges. Kom ihåg att hänvisa till källa.

feedback
Postat av: Monika

Det blev en "krönika" på min egen sida :)



Trevlig lördag!



Kram

2009-03-14 @ 20:00:10
URL: http://monikali.blogg.se/
Postat av: Åsa

Ingrid, du var den första som önskade mig grattis idag. Hann före både min morgonpigga syster och mannen som låg bredvid mig i sängen hela natten. Tack för det!

2009-03-16 @ 11:49:40
URL: http://snurrfinten.webblogg.se/

feedback:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (frivilligt)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Bults blogg

Nordströms blogg