->Om bloggen ->E-post till Ingrid ->Följ mig på Twitter

Trist slut... men inte för alla.

2009-03-01 @ 23:16:13
Skulle ju inte se någon innebandy i helgen, nu har VP och jag sett TVÅ matcher idag... Dalen-Rönnby, City-Helsingborg.
Ingen av matcherna gick Umeås väg...  den enes död den andres bröd brukar man ju säga.
Två roliga matcher, finns helt klart sämre saker man kan göra en söndag mellan 14 och två matcher framåt.

En som verkligen var på G  idag var Johan Lindgren...  har aldrig sett honom så aktiv i båset. Fanns ingen tvekan om att Lingon ville nå ett slutspel med Dalen. Bra jobb! Det såg rätt bra ut på banan.  Att det sedan inte räckte mot Rönnby  kan man inte säga något om. 
En rolig och spännande match ...  proffsigt av Rönnby att ge allt i en match som inte betyder något.  Respekt!
Någon som missat Bagges bössa? Oj, hon skjuter som en kille... 

Min dator var poppis efter matchen...  hade kunnat tagit hyra...  snacka om spännade seriefinal. Att inte Ö-vik tog hem matchen i Ängelholm tyckte flera på läktaren var synd, det hade sparat en slant åt nästa års elitserieklubbar.  Så lät det när Boden åkte ur i fjol... Men för innebandy-sverige är det bra att det finns lag i hela sverige. Nu finns chans för Skellefteå att ta sig upp via kval, serien kan bli "längre"... och om Engelholm spelar elit vet vi först efter kvalserien. 
Jubel på Gotland idag... =slutspel.  Väntar på pressens hyllningar.  Förra årets SM-medalj steg sportjournalisterna åt huvudet har jag tänkt ibland. De har varit väldigt tuffa i sin kritik av Endre i år. Kan inte ha varit så käckt att gå till jobbet för spelarna alla dagar...  tänker jag. Visby är en liten ort.... 

IKSU vann serien... hm.. ja den som vinner serien tar av tradition inte SM-guld, kanske dags att ändra på det i år. På tal om IKSU, Kul att få rå om Marie några minuter idag... saknad av mig! Härligt att se att det glittrar i ögonen ...

Det var STOR glädje i FCH efter matchen, härligt att se. Innebandy när den är som bäst även om jag själv hade varit betydligt gladare om vinsten gått till Umeå...
City borde ha satsat på att få in några skitmål ... de spelar rolig innebandy, men målen behöver inte vara så snygga.
Idag ville FCH mer ...  tyvärr. Tack för skön innebandy. 
Började skriva lite betyg men inspirationen tröt... kanske återkommer till de båda matcherna en annan dag.

Himmel vad jag är less på att höra... skriv inte det i bloggen... eller det kan du skriva om i bloggen....   Det är ju för fasen bara en blogg... vem bryr sig?

Elitserien slut ... nu valet imorgon... Kan inte bli på så många sätt....
IKSU-Endre
Balrog-Täby
Rönnby- Mora
Falun-Pixbo
eller (de flesta tror nog på alt. 2)
IKSU-Mora
Balrog-Täby
Rönnby-Pixbo
Falun-Endre

Det spekulerades hej vilt om valen så klart! Det skulle kunna bli en lite uppsats.  Men jag tycker IKSU ska välja Täby ... 

Dalen vs Rönnby.
Blev lite förvånad att Örjan var på plats, men glad... sedan förvånad och ...  *gapar*
En pappa till en spelare sa att det var stort av Örjan att ställa upp för spelarnas skull. Va??   "Örjan har blivit sparkad för att han bad om ledig för att han skulle flytta. Han bad att få vara borta några träningar".  Blir så trött... det är sånt här som får mig att vara tacksam över att jag inte är engagerad i någon förening.
Varför ger Örjan  spelarna felaktig information av att han fått kicken för andra gången på några månader? ONÖDIGT! Till gagn för vem? Kärlek? NOT!  Här har vi mannen som tycker att Dalen spelar sosseinnebandy...  som blev tokig när spelarna inte klarade bip-testen.  Örjan är en bra tränare  ... men mera stake än så här hade jag väntat mig inför en ödeshelg. Hade han bett sin arbetsgivare om ledigt? Nej.  Har han fått sparken av Dalen? Nej, inte den här gången heller...  Men tydligen fick han en varning för att ha uteblev från träningarna. RÄTT!

Urban är säkert inte den smidigaste och lättaste personen i världen att jobba med... ingen lätt situation. I härvan av de vitt skilda versioner som finns har Urban och Dalen  hållit låg profil ... bland annat valt att inte kommentera intervjuer som gjorts. Tror det trots allt varit klokt.  Det har redan kostat för mycket... Dalens plats i slutspelet...  
Örjan har tydligen redan klart med ett nytt tränaruppdrag. "Hon kanske följer med till det lag Örjan ska träna , han har ett nytt lag klart" sa pappan.  Kontraktet med Dalen går ut om någon månad...  Jag hoppas verkligen (trots Örjans sätt att dribbla med sanningen) att Örjan hittat ett uppdrag där han kommer till sin rätt, han har mycket att ge. 

Det blev ett himla trist bokslut i Umeå, för alla inblandade, det finns ingen vinnare enligt mig.  
Örjan fick inte ett förlängt kontrakt på grund av olika omstädligheter, det som hänt sedan kan man inte enbart skylla på Dalens sportgrupp... jo, kanske om man är fyra år men ingen av de inblandade är ju det.
Inför en viktig match: "jag ska på firmafest, jag kommer inte på matchen imorgon"... ha ha, nu snackar vi division 12. Måste säga att jag hade väntat mig mer av en av sveriges bästa tränare.

Du är bra och jag är bra... är en bra inställning. Ibland går det kanske inte att hitta en gemensam väg ....
©Ingrid i Umeå. Åsikterna i innebandybloggen är författarens egna och inte nödvändigtvis hela Innebandy-Sveriges. Kom ihåg att hänvisa till källa.

feedback
Postat av: innebandy

Sett att de har fått upp den fina sidan från Europacupen igen, hoppas den är igång länge denna gång (www.iksuinnebandy.se).

2009-03-02 @ 15:53:55
URL: http://www.iksuinnebandy.se
Postat av: strellan

Dalen-Warberg 7-4

2009-03-02 @ 17:37:39
URL: http://innebandy.blogg.se/
Postat av: C

Det bästa jag läst

2009-03-02 @ 22:47:09

feedback:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (frivilligt)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Bults blogg

Nordströms blogg