->Om bloggen ->E-post till Ingrid ->Följ mig på Twitter

Mediaskugga för landslaget, inte ens Magget på plats

2009-05-01 @ 17:53:08

Gillar att läsa krönikor, har efterlyst fler. Därför är det kul att Innebandymagazinet publicerar krönikor mera frekvent igen, dessutom alltid läsvärda. Bra där!
Angående krönikor, log åt Magnus Fredrikssons ord:  "Jag skrev en lång krönika om medieskuggan för landslagen för ett år sedan. Efter denna helg kan jag ännu en gång konstatera att det inte spelats landskamper, inte enligt riksmedia i alla fall."

Riksmedia, nej... de skrev inte mycket om landslaget, men då inte ens innebandygiganten Magget har representanter på plats (World Challange) uppmuntrar inte heller Fredriksson till något fokus på landslaget. Innebandymedias uppgift är väl delvis att göra innebandyn känd, eller? I Chur hade han Isabella (lägger till efternamnet sedan) hon bor ju därnere.
Hjälpte Magget till att öka intresset för landslaget? Jo, för damlandslaget. (credd!!!) 

Nåja, på WC sattes betyg av folk på plats,  har en aning vilka de var. Inget fel på betygen, men man kan inte kalla det att ha journalister på plats. På plats kan man rapportera (bättre), lyfta fram det intressanta, det där unika, alltså det som blir intressanta nyheter.

Kan inte låta bli att skriva... tre skribenter från damsajten var på plats under WC *ler*, I allafall två, dessutom var ju jag där, den ofrivilliga skribenten *ler*. Men de berodde så klart på att tävlingen var just i Piteå... både Moa och Malin hade anledning att vara där av andra skäl...   Nåja, detta med Ladies var ett skämt, hoppas de framgick.  Fanns ju inget skäl för en sajt som bara skriver om daminnebandy... ja ni fattar.
Nu middag ute.

Ha det gott.
 
22.19 Uppdaterar. Är hemma hos VP igen efter tacobuffé på lokal och kaffe hos vänner.
Fick en känsla av att jag borde gå in och läsa de här inlägget, hade så brådis när jag skrev. Har nu ändrat en del i texten, inte "budskapet" men det var så många konstiga formuleringar... kunde knappt förstå texten själv.  Ser att Magnus Fredriksson använde ordet medieskugga, jag skrev mediaskugga... tror vi menar samma sak. 

Innebandyblogg på valborg... jo det funkar.

©Ingrid i Umeå. Åsikterna i innebandybloggen är författarens egna och inte nödvändigtvis hela Innebandy-Sveriges. Kom ihåg att hänvisa till källa.

feedback

feedback:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (frivilligt)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Bults blogg

Nordströms blogg