->Om bloggen ->E-post till Ingrid ->Följ mig på Twitter

nya tider i WIC, i Umeå och hos mig

2009-05-22 @ 22:19:44
På innebandyfronten finns egentligen massor att kommentera... innebandy-surfade runt lite... helt död är jag inte alltså. Men... innebandyn vilar sig i form... till 09/10.  
Curt går till WIC... känns sorgligt när "innebandy-personligheter" försvinner från Umeå... alla behövs här... men grattis Varberg. Nu får ni en trogen besökare på golfbanorna runt om på bästkusten. Men jag kommer att sakna Curt i Umeå.

Peder Bodén bli tränare i Dalen, skall bli spännande att följa utvecklingen Det har pratas en hel del om det där att slå ihop SSL-lagen i stan... Kommer det verkligen att hända? Det finns så mycket historia... murar att klättra över...
UCD... Umeå & Dalen IBK, snyggt namn isf.
Örjan flyttar från stan? Trodde de ville vara kvar här... men det är klart han vill fortsätta med innebandyn.
I Sirius får man enligt ryktet bara spela om man har en cool frisyr... där är det visst modelejon alla... haha, ja men ... de har väl matchställ?

Kul att läsa om Jocke Bäckström... en innebandylegend ... visst, han var före sin tid när det gäller träning.

Karro Widar skriver bra, jag läser gärna hennes blogg.... och har utbyte av den... skriv på. I höst ska jag återuppta mitt blogg-läsande.  Nu vill jag ha jord under naglarna... inte tangenter under fingrarna.

Ikväll: Vi hyrde ett gäng filmer, tänkte det skulle vara skönt att softa framför TV:n efter en "LAN-kväll" (läs längre ner) ... vi lyckades hyra en film jag redan sett och inte ville se om... Tur att bloggen finns *ler*.  VP är på golfbanan, han som skulle sälja klubborna på Blocket för en säsong sedan... nu är han superpeppad... och har greppat om dem. Tänker INTE spela i år heller... behöver inte ens använda min karaktär.
Oj vad livat det är ute ikväll, grannarna har visst åkt bort, bara ungdomarna hemma... mååååånga ungdomar hälsar visst på. Tänk att Kubb kan vara en så högljud sport. *ler*


I helgen:
Har lite tur, barnens kusin är allergisk mot katter... På grund av allergin kan han inte sova hos x-et och jag får rå om honom HELA helgen... han och 14-åringen. Bonus...  Har saknat honom massor...  det märks tydligt att det är ömsesidigt, ja nu snackar vi barnens kusin...
I natt hade jag huset fullt av tonåringar, de ville LAN:a (spelar dataspel hela natten) och det fick de... det är kanon när barnens kompisar är här... men... 14 åringen lanar hellre någon annanstans efter som det när mamman suger och har regler... Mammas rools den här gången var att ... i säng klockan 02.00
"man kan inte lägga sig två när man lanar mamma, det suger" ... Men tänk, det kunde man... LAN:a och  lägga sin två. Ingen protesterade, tror faktiskt att polarna tycker det är skönt med regler..
De andra föräldrarna tyckte det var kanon med en "läggtid"...  Märkligt att ingen av dem satt några "regler" vid tidigare "lan" ... nu kanske de vågar nästa gång. Tidigare när de lanat har hela helgen blivit förstörd... tonåringar ska sova... annat var det på min tid *ler*
Tror faktiskt de la sin två, jag sov då... VP och jag har jobbat idag...
Early morning.... steg upp och gav mig i väg till frukostklubben och IKSU, då sov hela gänget, en drös tonåringar... på alla möjliga ställen i huset.
 Tänk... ingen av killarna ville spela sällskapspel med mig i går.... nya tider!  
// Morsan som är skit-töntig och har regler.
©Ingrid i Umeå. Åsikterna i innebandybloggen är författarens egna och inte nödvändigtvis hela Innebandy-Sveriges. Kom ihåg att hänvisa till källa.

feedback

feedback:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (frivilligt)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Bults blogg

Nordströms blogg