->Om bloggen ->E-post till Ingrid ->Följ mig på Twitter

Nytt inlägg -så kan folk glömma gårdagens

2009-05-04 @ 14:53:15

Så där, nu syns en ny rubrik i bloggkollen i allafall... och i läsarnas RSS. Magget gör ju så mycket bra! Sådant får de aldrig credd för.

Vill på ett sätt helst ta bort det jag skrev i går, när det blev så allvarligt att det t.o.m krävde en åtgärd av redaktionen. 

Har fått positiva kommentarer via e-post och Facebook men ... inte här. Förstår att fler än jag tycker deras agerande var märkligt men...  säg det då!  Är  öppen för feedback, inte bara ryggdunk utan annat också. Sedan är jag en mjukis... som tar jag åt mig, blir ledsen över saker men det är ändå bättre än ... tystnad. Dessutom är det ju så, skriver man... får man räkna med smällar. Önskar bara jag fick dem... här, som kommentar.  Vet inte varför inte min blogg inbjuder till kommentarer... har en teori, tar det i nästa inlägg.

Kan inte säga att jag ångrar mig... (gårdagens inlägg alltså) man ska bara ångra det man inte gjort sa någon idag. Känns ändå... så där.  Jag står för det jag skrev, men sedan är det frågan om det var nödvändigt att skriva det...
Det är ju upp till var och en att köra sitt race, varför bryr jag mig? Obotlig...

Nåja 190 personer har redan läst, detta exklusive de träffar som aldrig syns på grund av RSS. (Som någon påpekat)
Verkar konstigt). Spelar ju ändå ingen roll om det står 50 besökare per dag eller 400. Inlägget ligger ute, jag står för det.

Nytt ämne: Många har lämnat in deklarationen, jag fick ett mail att jag skall lämna in en bilga för ett handelsbolag jag lämnade för FYRA år sedan. Har inte lämnat den bilagan på fyra år, undrar vad Skattemyndigheten tycker om det. *suck*

©Ingrid i Umeå. Åsikterna i innebandybloggen är författarens egna och inte nödvändigtvis hela Innebandy-Sveriges. Kom ihåg att hänvisa till källa.

feedback
Postat av: Kenneth Strignérus

Den svenska mentaliteten är väl att vara tyst när man är tvungen att skriva under med sitt namn, eller att vräka ur sig spydigheter om man kan vara anonym.

Kör på Ingrid, kul att läsa dina tankar.

2009-05-04 @ 15:25:55
URL: http://strigge.pixbox.se
Postat av: Tränare som vill vara anonym

Vi är många som uppskattar det du skriver. Nästan alla i laget läser här med jämna mellanrum. Du har en egen stil, är rolig men också klok. TRO INGET ANNAT.

2009-05-05 @ 08:20:14
Postat av: Sofia

Nu har jag läst gårdagens inlägg ett antal gånger och kan inte förstå varför du skulle vilja ta bort det. För så allvarligt var det väl inte? Det du skriver är ju att du funderar över varför magget ändrat i befintlig artikel. Följdfrågorna är dina egna spekulationer om varför det skedde med tydliga frågetecken efter. Näe, kör på!

2009-05-05 @ 11:46:56
Postat av: Anders

Instämmer med er som skrivit här Kenneth Tränare och Sofia.

2009-05-05 @ 12:22:37
Postat av: Stefan Hedlund

Hejsan! Jag skriver aldrig i sådana här kommentatorsfält men gör ett undantag för vår stolta dam i Umeå! Din blogg håller högsta klass och din grävande journalistik och dina kunskaper och din insyn i vår sport är otroligt viktig för att utveckla vår sport. Skulle du tystna skulle det vara en stor förlust!



Fortsätt skriv, fortsätt våga sticka ut hakan. Att magget håller hårt på att skydda sina ekonomiska beskyddare får väl ses som ett tecken på att innebandyn inte kommit längre! Så länge de inte kallar sig för "ett oberoende branschorgan" så får vi överleva detta!



Alla utövare vet att bollen är värdelös, magget vågar inte skriva detta då de har trådar hängandes in i organisationen och ekonomin från materialindustrin!



Just därför är dessa bloggar som har insyn och kunskap och information otroligt viktig! Blir innebandyns sanning samma sak som det som står på magget så dör vi en stilla död!



Fortsätt vara Ingrid! För det är den Ingrid som vi återkommer till den här platsen flera gånger i veckan för!



Lycka till i din strävan att göra vår sport till mer seriös, mer utvecklad och mer respekterad! DU är en viktig faktor - när branschorganet tyvärr stryper sig själv och sin trovärdighet genom att inte belysa och informera om saker de vet och känner till!



Skrev som vanligt alldeles för långt - men det gjorde jag för DIN skull. DU var värd detta meddelande!



//Heda

2009-05-05 @ 20:51:04
Postat av: Ingrid

Tror inte ni inser hur gott det gjorde... i hjärtat. Tack för era uppmuntrande ord.

2009-05-09 @ 21:03:01
URL: http://innebandyenligtmig.blogg.se/

feedback:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (frivilligt)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Bults blogg

Nordströms blogg